  • Data: 2012-10-20 21:52:00
    Temat: Re: sortowanie
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-10-20, Roman W <r...@g...com> wrote:
    > Anno Domini 2012 nawet bank w City bedzie sie ociagal przed kupieniem programu
    ktorego jedna licencja kosztuje kilkaset funtow, chyba ze absolutnie musza. Austerity
    etc.

    Jestem świadom takich trudności, ale to i tak drobiazg.
    No i jednak łatwiej przepchnąć taki soft niż nowy etat, nie? :]

    > Heh, ja go uzywam w pracy, bo wiem ze Matlaba mi na pewno nie kupia :) Nie jest
    taki zly do prototypizacji, ale wykresy so do chrzanu.

    Ja używam w domu i używałem na studiach, ale co z tego? :]

    Do testowania, projektowania i edukacji jest spoko. Za to bałbym się
    go używać w zastosowaniach komerdycjnych. Octave jest po prostu
    potwornie wolny i niestabilny. Wiele funkcji jest zaimplementowanych
    tak źle, że byle śmieć na kilka linii kodu działa lepiej. Do tego
    fatalna dokumentacja (łatwiej jest znaleźć funkcję w kodzie i zrozumieć
    jak działa, niż dotrzeć do jakiegoś manuala). Poza tym zadziwia mnie,
    że tak popularny i stosunkowo mocny pakiet prawie nie istnieje online.
    Nie marzę o czymś choćby zbliżonym do Matlab Central. Po prostu
    widać, że fora o Octave są od lat w agonii.
    wiki.octave.org traktuję jako żart / projekt dla stażysty.

    No i umówmy się: wiele firm kupuje Matlaba dla pakietów dodatkowych,
    a nie samego wariantu podstawowego. Na to konkurencja nie ma odpowiedzi
    (nawet ta płatna :)).

    pozdrawiam,
    PK