    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: sortowanie
    Date: Thu, 18 Oct 2012 22:07:19 +0000 (UTC)
    <k5bkvg$jtk$1@mx1.internetia.pl> <k5bnr3$n79$1@mx1.internetia.pl>
    <k5bpdr$755$1@node1.news.atman.pl> <k5bqo8$n79$4@mx1.internetia.pl>
    <k5bqv6$8oq$1@node1.news.atman.pl> <k5bsuf$n79$5@mx1.internetia.pl>
    <k5bsva$aoq$1@node1.news.atman.pl> <k5bvic$n79$6@mx1.internetia.pl>
    <k5cqnf$gac$1@node2.news.atman.pl> <k5hnqe$86f$1@adenine.netfront.net>
    <a...@g...com>
    <k5jn57$5ka$1@node1.news.atman.pl> <k5k4n7$445$1@adenine.netfront.net>
    <k5k4u9$k2b$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k5magc$11u2$2@adenine.netfront.net>
    <s...@n...notb-home> <k5omqs$9me$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k5pk0m$o5k$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k5po1l$8n5$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@j...net> <k5pr01$o5k$5@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home>

    Ponurą porą Thu, 18 Oct 2012 21:24:59 +0000, PK wyszeptał:

    > Nie wiem skąd Ty czerpiesz wiedzę do tych wypowiedzi...
    > [btw: Excel, a nie Excell]

    Excell in Excel - kurs wstępny ;). Z otoczenia, bo skąd.

    > "Nietechniczni naukowcy" to, jak podejrzewam, także osoby związane z
    > ekonomią, socjologią czy finansami. Zatem zapewniam Cię, że arkusz
    > kalkulacyjny jest ich podstawowym narzędziem. W ogóle działalności
    > biznesowe określane mianem "finansowych" opierają się dziś o Excela w
    > takim stopniu jak komputery o kopalnie miedzi.

    To wiem, ale miałem na myśli taki ścisłych liczących naukowców. świat
    Excela i świat ich narzędzi to światy w innych galaktykach.

    > Excel ma tę uroczą cechę, że rzeczywiście da się w nim zrobić prawie
    > wszystko, na co natyka się w pracy przeciętny "biały kołnierzyk".
    > Jest także narzędziem bardzo szybkim, elastycznym. Gdyby nie strach
    > przed drastycznym spadkiem sprzedaży Windowsa, pewnie już dawno
    > mielibyśmy Excel OS :D.

    Naukowcy nie są "przeciętnymi białymi kołnierzykami". Oni robią
    takie rzeczy jak wymyślanie www tak przy okazji i mają Narzędzia.
    Excel jest narzędziem. Fakt, że Umiejętność Obsługi Komputera w CV
    oznacza Excela i Worda jeszcze nie oznacza, że na tym poprzestają
    ludzie, którzy faktycznie mają rzeczy do policzenia. I nie,
    finansiści nie są zatrudniani jako naukowcy, bo potrafią liczyć,
    tylko na odwrót.

    > Z kolei Gnuplot nie jest ani szybki ani elastyczny. Jest za to idealny
    > do czynności zautomatyzowanych. Tzn. jeśli Twoja praca polega np. na
    > odbieraniu jakichś konkretnych danych o powtarzalnej strukturze,
    > analizowaniu ich i wypluwaniu raportów z wykresami, to trudno jest
    > przebić języki skryptowe (choćby taki R czy Matlab/Octave) oraz
    > Gnuplota.
    > Jeśli każde Twoje zadanie różni się od poprzedniego i robisz unikatowe
    > raporty, to atakowanie tego Gnuplotem jest po prostu bez sensu.

    Nie wiem, nie próbowałem nigdy użyć gnuplota, nie bardzo wiem co
    to jest, przypuszczam że drobna zabawka do wykresów.

    Ja często mam obecnie za zadanie pomaganie takim naukowym pierdołom,
    ale aż tak głupi nie jestem, żeby proponować im Octave czy R. Równie
    dobrze mógłbym zaproponować architektowi pałaców w stylu barokowym zabawę
    klockami Lego. [żeby analogia była jasna: architekt umie składać klocki
    Lego]

    --
    Edek