  • Data: 2012-10-18 22:01:00
    Temat: Re: sortowanie
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-10-18, slawek <h...@s...pl> wrote:
    > Nic w tym osobistego, nic z lepiej-gorzej, po prostu: opensource są
    > przeźroczyste, a closesource nie są.

    Ale programów nie tworzy się dla innych programistów (poza developer
    tools :)). Programy tworzy się dla użytkowników. Użytkownik nie ocenia
    kodu tylko używalność.
    Problemem projektów open jest właśnie to, że jego twórcy często nie
    myślą "jak się będzie używało" tylko "jak się będzie rozwijało i czytało
    kod". Zbyt dużo czasu poświęcają na wymyślanie tricków i ciekawostek,
    a zbyt mało na projektowanie interfejsów.

    > Pesymista powie, że close-source to musi być straszny syf, skoro nie chcą
    > nawet dać wglądu. Optymista powie, że close-source są super, bo robią je
    > rozsądni ludzie w rozsądny sposób.

    Ale przecież w close-source chodzi przede wszystkim o aspekt finansowy,
    a nie o jakieś "ukryte zamiary".

    Stosunkowo mało jest zamkniętych projektów darmowych i nie będących
    jednocześnie okrojonymi wariantami wersji płatnych. Ja używam tylko
    kilku, m.in.: Chrome i foobar2000. Moim zdaniem są to najlepsze programy
    w swoich kategoriach (Chrome ledwo, ale foobar zdecydowanie).

    pozdrawiam,
    PK