  • Data: 2012-10-18 13:17:28
    Temat: Re: sortowanie
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Ponurą porą Wed, 17 Oct 2012 18:20:18 +0000, PK wyszeptał:

    > No to wyjaśnię. Jest sobie jakiś w miarę duży program. Nowe wersje
    > pojawiają się co kilkanaście dni. I pewnego dnia jedna aktualizacja
    > wychodzi powiedzmy o 10:42, a druga o 16:21. Umiesz mi podać jakiś powód
    > tej sytuacji poza tym, że kod nie był przetestowany (i albo jest to
    > cofnięcie do poprzedniej wersji albo wrzucenie "poprawnego")?

    Już śpieszę z pomocą ;)

    Statystycznie podczas pisania odpowiednio dużego kodu pojawia się
    statystycznie odpowiednia ilość błędów. Oczywiście, eliminuje się
    tyle z nich, ile się opłaca i ile jest się w stanie wyeliminować.
    Testy w żaden sposób nie wyeliminują wszystkich.

    Ten drugi czynnik - "co jest się w stanie zapewnić" - zależy od
    zarządzania i architektury. Otwarte projekty często mają
    obie te cechy bardzo dopracowane, to wcale się nie kłóci
    z otwartością, wręcz przeciwnie. Natomiast niestety zdarzyło
    mi się pracować w projekcie, w którym panował straszliwy
    bajzel. Brał się z tego, że zarządzanie i architektura opierały
    się na "jestem ważny i biegam z laptopem po spotkaniach",
    braku otwartości itd., skutkiem czego rysunek architektury
    systemu był takim clusterf*kiem jaki by zawstydził Royo.
    Efekty były takie, że nikt nie ogarniał czy faktycznie jest
    nowy bug czy to może któryś z randomowo się pokazujących
    od miesięcy.

    A sam fakt istnienia poprawek przy dzisiajeszej technologii
    jest nieunikniony.

    --
    Edek