  • 1. Data: 2010-05-04 10:22:40
    Temat: sony alfa 100 czy canon 20D ?
    Od: "laik" <z...@o...eu>

    Witam,

    Pytanie jak w temacie. Aparaty jako uzywane mozna kupić w podobnej cenie.
    20D to niby wyższa półka ale sony wg katalogu ma lepsze parametry.

    Co byście wybrali?
    jakie ZA a jakie PRZECIW?

  • 2. Data: 2010-05-04 10:33:02
    Temat: Re: sony alfa 100 czy canon 20D ?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze laik:

    > Pytanie jak w temacie. Aparaty jako uzywane mozna kupić w podobnej cenie.
    > 20D to niby wyższa półka ale sony wg katalogu ma lepsze parametry.
    >
    > Co byście wybrali?
    > jakie ZA a jakie PRZECIW?

    Wolałbyś używanego merca czy używanego trabanta? :)

  • 3. Data: 2010-05-04 10:35:08
    Od: "laik" <z...@o...eu>

    > Rzecze laik:

    > Wolałbyś używanego merca czy używanego trabanta? :)
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    Jakem laik to zapytowywuję dalej : który z tych aparatów to trabant? ;-)))

  • 4. Data: 2010-05-04 10:41:38
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze laik:

    > Jakem laik to zapytowywuję dalej : który z tych aparatów to trabant? ;-)))

    Sony.

  • 5. Data: 2010-05-04 10:46:05
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "laik" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Jakem laik to zapytowywuję dalej : który z tych aparatów to trabant? ;-)))
    >
    > --

    Witam

    Nie jestem jakims specjalnym zwolennikiem C, a wieloletnim wielbicielem M
    :), ktorego juz niestety nie ma, a zostalo tylko cos na S :( Ale do
    rzeczy... otoz trabantem bedzie tu zdecydowanie A100. 20D to zupelnie inna
    bajka, polka czy jak kto woli poziom, poczynajac od budowy i ergonomii
    korpusu, a konczac na jakosci zdjec. CMOS to CMOS i tyle :) Dodatkowo, jak
    ktos lubi (a ja taka osoba jestem napewno) duze i ciezkie korpusy, solidnie
    wykonane to patrzac na A100 nie powinien w ogole sie zastanawiac. Jedyna
    zaleta A100 jak dla mnie jest bezproblemowa wspolpraca z MF ze stajni M42 i
    tyle w temacie. Bezproblemowa, bo to praktyczna kopia M5D, ktora jak inne z
    tej stajni dzialala idealnie z tymi szklami.

    Chyba nic wiecej nie trzeba pisac :)

    Ps. Oczywiscie moim zdaniem mimo wszystko bardzo duzo do gadania ma
    przebieg, ogolny stan techniczny - ale to chyba oczywista oczywistosc :)

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2010-05-04 11:41:16
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

> [...]
    >
    > Pytanie jak w temacie. Aparaty jako uzywane mozna kupić w podobnej cenie.
    > 20D to niby wyższa półka ale sony wg katalogu ma lepsze parametry.

    Martyna Wojciechowska reklamuje SONY - mo musi być dobre ;-)))

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

    Zapraszam do odwiedzenia:
    www.artsdesign.pl/fotografia/fotografia.htm - fotografia
    www.flickr.com/photos/37618550@N02/ - fotografia
    http://plfoto.com/167249/autor.html - fotografia

  • 7. Data: 2010-05-04 11:41:20
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Rzecze laik:

    > Wolałbyś używanego merca czy używanego trabanta? :)

    Zależy z jakim przebiegiem ;) Napewno wolałbym mało "śmigane" S od
    zajeżdżonego C :)

  • 8. Data: 2010-05-04 11:47:37
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]
    >
    > Pytanie jak w temacie. Aparaty jako uzywane mozna kupić w podobnej cenie.
    > 20D to niby wyższa półka ale sony wg katalogu ma lepsze parametry.

    Całe szczęście że nie zapytałeś C czy N ;) To dopiero byś wojne rozpętał :)
    A tak, spoko. Wyznawcy C się szybko wyszumią a użytkownicy S będą w tym
    czasie zajęci robieniem zdjęć ;)

  • 9. Data: 2010-05-04 12:44:08
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    > Pytanie jak w temacie. Aparaty jako uzywane mozna kupić w podobnej cenie.
    > 20D to niby wyższa półka ale sony wg katalogu ma lepsze parametry.

    A o które parametry chodzi ?

    http://www.dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-D
    atabase/Compare-cameras/(appareil1)/178|0/(appareil2
    )/216|0/(onglet)/0/(brand)/Canon/(brand2)/Sony

  • 10. Data: 2010-05-04 20:03:01
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-04 12:46, Gamariel wrote:
    > Nie jestem jakims specjalnym zwolennikiem C, a wieloletnim wielbicielem
    > M :), ktorego juz niestety nie ma, a zostalo tylko cos na S :(

    Jak Cię tak boli coś na "S" to to sprzedaj i bądź szczęśliwszy. Widać z
    jakiegoś powodu jednak wolałeś kupić to zamiast tamtego.

> [...]
    > inna bajka, polka czy jak kto woli poziom, poczynajac od budowy i
    > ergonomii korpusu, a konczac na jakosci zdjec. CMOS to CMOS i tyle :)

    Jedynym korpusem w serii zbieżnej z dwucyfrową canona jest A700. A100 była
    puszką konkurującą z trzycyfrowymi canonami.
    Co do porównania fizyczności to darujcie sobie. Odwieczny dylemat czy
    kupić nowsze, a lepsze parametrami czy jednak starsze, a wyższej serii.
    Pytanie pojawia się średnio raz na miesiąc.

    > Dodatkowo, jak ktos lubi (a ja taka osoba jestem napewno) duze i ciezkie
    > korpusy, solidnie wykonane to patrzac na A100 nie powinien w ogole sie
    > zastanawiac.

    Solidność ma różne twarze, dla jednych to będzie całość wykonana z metalu,
    a dla innych coś co się nie psuje mimo plastikowych elementów. A100 w
    swojej klasie nie wyróżniał się nadzwyczajnym wykonaniem, ale te puszki
    nie są szczególnie awaryjne i działają całkiem nieźle.

> [...]
    > wspolpraca z MF ze stajni M42 i tyle w temacie. Bezproblemowa, bo to
    > praktyczna kopia M5D, ktora jak inne z tej stajni dzialala idealnie z

    Współczuję każdemu kto dzisiaj kupuje lustrzankę cyfrową tylko po to by
    korzystać z M42. To nie o to chodzi w tych aparatach.
    A100 ma jeszcze kilka innych zalet, jak chociażby stabilizacja obrazu czy
    DRO. Od canonów szumi więcej, ale nie wiem czy od tak starych jak 20D też
    zważywszy jeszcze na różnicę w Mpix.

    > Chyba nic wiecej nie trzeba pisac :)
    >
    > Ps. Oczywiscie moim zdaniem mimo wszystko bardzo duzo do gadania ma
    > przebieg, ogolny stan techniczny - ale to chyba oczywista oczywistosc :)

    A widzisz.. a moim zdaniem w pierwszej kolejności liczy się logo. Tak
    właśnie. To które się uwielbia i utożsamia z nim. Daj takiemu Mateuszowi
    najlepsze sony, a będzie się czuł z nim pokrzywdzony. Co tam przebieg, co
    tam serwis czy specyfikacja lub stan aparatu.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564