  • Data: 2013-01-31 10:55:37
    Temat: Re: softwarowe rozpoznanie DS18b20, s20 i 20?
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-31 01:18, AlexY pisze:
    > Oj bardzo ale to bardzo nie chce mi się PDFów otwierać...
    A ja nie muszę otwierać PDFów by powiedziec, że sposób kodowania jest
    ten sam (zasada) ale zapis w 18b20 jest przesunięty z powodu na
    regulowaną rozdzielczość 9-12bit, z tego co widzę to gdy ustawimy mu
    rozdzielczość 9bit, to po przesunięciu - zapis będzie identyczny jak w
    18s20. (Z = znak, T=temperatura, x = nieistotne)
    DS18b20 12bit : ZZZZ ZTTT TTTT TTTT
    DS18b20 11bit : ZZZZ ZTTT TTTT TTTx
    DS18b20 10bit : ZZZZ ZTTT TTTT TTxx
    DS18b20 9bit : ZZZZ ZTTT TTTT Txxx
    DS18_20 9bit : ZZZZ ZZZZ TTTT TTTT
    - jak widać wystarczy powyższe przesunąć w prawo o 3 bity uzupełniając
    znakiem Z i jest to samo. Ale trzeba najpierw wiedzieć że mamy to
    zrobić, bo mamy _20 lub S20 a nie B20

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173