  • Data: 2009-05-16 21:52:23
    Temat: Re: soft do sterowania aparatem
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 16 May 2009 19:04:49 +0200, Kombajn Bizon napisał(a):

    Zamiast pisać od zera - podepne sie.

    > - praktycznie wszystkie lustrzanki cyfrowe posiadaja mozliwosc zdalnego
    > sterowania przy pomocy podczerwieni lub kabelka. Trzeba takie urzadzenie
    > dokupic oddzielnie.

    Bede bazowal na Canonach, a konkretnie na modelu EOS-40D. Sterowanie odbywa
    sie po USB (a jak wiadomo USB da sie "opakowac" w rozne twory i mozna
    puszczac na duzo wieksze odleglosci - mozna puscic np. po Ethernecie).
    Oprogramowanie dostaje sie za darmo z aparatem.

    > - chyba zadna lustrzanka nie potrafi sterowac zoomem z korpusu (tym bardziej
    > zdalnie), natomiast dziala automatyczne ustawianie ostrosci.

    Dokladnie - a przynajmniej nie znam obiektywu Canona ktory mialby silnik
    sterujacy zoomem. Ale czy koniecznie musi byc zoom? Nie moze byc stalka i
    "zoom" cyfrowy?

    > - nie znam modelu lustrzanki, ktory pozwalalby na zdalne przesylanie obrazu
    > z wizjera przed zrobieniem zdjecia (nie wiem czy potrzebujesz takiej
    > funkcjonalnosci)

    EOS-40D tak dziala. Znaczy takie Live view na monitorze komputera ktory
    steruje body.

    > - co do zdalnego przesylania zdjec - sa karty pamieci z wbudowanym WiFi
    > (http://www.eye.fi), sporo aparatow potrafi przesylac zrobione zdjecia po
    > kablu

    EOS-40D podpiety pod kompa po USB moze zapisywac zdjecia na karcie pamieci
    skad pozniej mozna je zgrac lub tez na dysku komputera ktory aparatem
    steruje (i jesli mnie pamiec nie myli moze zapisywac rownoczesnie i na CF i
    na dysk).

    Kyniu