-
31. Data: 2010-09-18 09:19:39
Temat: Re: socjalizm na calego
Od: MichałG <g...@w...pl>
Jotte pisze:
> W wiadomości news:4c91c92e$0$27024$65785112@news.neostrada.pl Paweł
> <p...@c...com.pl> pisze:
>
>> I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne
>> której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON
>> nie produkując benzyny.
> 3 krótkie zdania, 4 błędy - niezła wizytówka.
Pokolenie "Matura 30%" ? :)
--
Pozdrawiam
Michał
-
32. Data: 2010-09-18 10:46:47
Temat: Re: socjalizm na calego
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 17 Sep 2010 21:23:22 +0100, Waldek Godel wrote:
>Dnia Fri, 17 Sep 2010 22:13:20 +0200, J.F. napisał(a):
>> Czasem wystarczy logicznie pomyslec .. skoro producenci je stosuja, to
>> widac sa potrzebne :-)
>A którzy stosują te bardziej skomplikowane od katalizatorów z benzyniaków?
Najwyrazniej tak, skoro musza miec te same funcje co benzynowy i
jeszcze dwie dodatkowe.
>I jak katalizator może byc mniej skomplikowany od sitka?
sitko, plus uklad doprowadzania plynu, plus odpowiednie oprogramowanie
w komputerze, plus pare sond wiecej, plus wymuszony styl jazdy ...
plus jeszcze odsiarczanie paliwa.
Oszczednosc diesla skladala sie z trzech czesci - wyzszej sprawnosci,
bardziej energetycznego paliwa - na litr i nizszego podatku/ceny.
Drugi skladnik jest iluzoryczny, trzeci doprowadzilsmy do odwrotnosci.
Moze to naprawde ma sens zeby ciezarowki jezdzily na ON a osobowe na
benzyne. Trzeba by wziasc jakies dwie wspolczesne konstrukcje i
gruntownie porownac. Moze naprawde nie ma sensu stawiac na nieco
oszczedniejsze diesle jesli to oznacza wieksze straty na reforming
paliwa, masywniejsze silniki, turbiny, i na koniec gorsze powietrze.
I jeszcze mozna by w badania biopaliwa wplesc.
J.
-
33. Data: 2010-09-18 10:54:45
Temat: Re: socjalizm na calego
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 17 Sep 2010 19:17:46 +0100, Waldek Godel wrote:
>Dnia Fri, 17 Sep 2010 17:56:53 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
>> A może po prostu uważasz, że Twój strucel jest wyznacznikiem dla
>> całego świata?
>>
>taaa... jasssne. I dlatego miszczunio uważa, że wszystkie diesle z FAPem
>leją mocznik zamiast eolysa,
To wcale nie jest takie pewne ze lepiej zuzywac i emitowac Eolys
zamiast taniego mocznika ...
J.
-
34. Data: 2010-09-18 11:10:09
Temat: Re: socjalizm na calego
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sat, 18 Sep 2010 10:46:47 +0200, J.F. napisał(a):
> sitko, plus uklad doprowadzania plynu, plus odpowiednie oprogramowanie
> w komputerze, plus pare sond wiecej, plus wymuszony styl jazdy ...
> plus jeszcze odsiarczanie paliwa.
że co???
Eolys nie jest obowiązkowy oraz nie jest nigdzie doprowadzany, raczej
dozowany i to w bardzo prosty sposób. Oprócz tego Eolys własnie powoduje,
że styl jazdy jest mniej wymuszony.
Może by się parę dieslofobów nauczyło co to jest, jak działa i chociaż z
grubsza jak jest skonstruowane, to będzie można o tym rozmawiać? Tak, wiem,
zawsze będzie paru domorosłych guru jak Jurand czy Zrzędziak który nie
odróżnia mocznika od tlenku ceru a Euro 5 z Euro 6, ale inni mogli by
trzymać jakiś poziom... choćby niski, ale zawsze.
> Oszczednosc diesla skladala sie z trzech czesci - wyzszej sprawnosci,
> bardziej energetycznego paliwa - na litr i nizszego podatku/ceny.
>
> Drugi skladnik jest iluzoryczny, trzeci doprowadzilsmy do odwrotnosci.
>
Angole od zawsze mają odwrotnie i wciąż lubią diesle. Widocznie 7 litrów po
mieście jest dla nich istotnie mniej niż 10.
> gruntownie porownac. Moze naprawde nie ma sensu stawiac na nieco
> oszczedniejsze diesle jesli to oznacza wieksze straty na reforming
> paliwa, masywniejsze silniki, turbiny, i na koniec gorsze powietrze.
Twierdzisz, że silnik 1.6 jest istotnie masywniejszy od silnika 1.4?
I w takim razie jakim cudem od wielu lat działają silniki 2.0 HDi oraz 2.0
HPi zbudowane na tym samym kadłubie?
Zresztą co ja mówię o HDi, słynne silniki XUD skonstruowane w latach 70
mają wspólny kadłub z benzynowymi silnikami XU (choć faktycznie, głowica
tam JEST masywniejsza, ale głowica to nie silnik, a wtedy benzyniaki
różniły się brakiem komory spalania)
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
35. Data: 2010-09-18 11:10:55
Temat: Re: socjalizm na calego
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sat, 18 Sep 2010 10:54:45 +0200, J.F. napisał(a):
> To wcale nie jest takie pewne ze lepiej zuzywac i emitowac Eolys
> zamiast taniego mocznika ...
>
Że co??? ty też nie masz zielonego pojęcia o czym rozmawiasz? No proszę
cię...
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
36. Data: 2010-09-18 11:12:07
Temat: Re: socjalizm na calego
Od: jacek2v <j...@g...com>
On 16 Wrz, 11:48, choczsz <z...@j...pl> wrote:
> On 16 Wrz, 08:14, "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl> wrote:
>
> > System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów produkcji,
jest tańszy na
> > stacjach z powodu niższej akcyzy.
>
> Masz racje, nie widze powodu dlaczego akcyza jest rozna dla ON czy
> benzyny czy LPG.
> Z drugiej strony to nie widze sposobu na ustalenie "sprawiedliwej"
> akcyzy dla paliw. Akcyza jest podatkiem kwotowym, nie procentowym. Czy
> sprawiedliwe byloby dowalenie jednakowej kwoty akcyzy na paliwe do
> kazdej jednostki masy czy objetosci, czy energii czy ilosci kilometrow
> przejechanych wzorcowym pojazdem na litrze dnanego paliwa? Bo kazda
> metoda bedzie dawac fory innemu gatunkowi paliwa.
> Tylko ze to wszystko jest fraszka, w porownaniu do prawdziwego
> problemu.
> Otoz ja nie widze najmniejszego powodu, dla ktorego w ogole istnieje
> podatek akcyzowy. Oprocz oczywiscie tego powodu, ze jest to kolejne (i
> znaczace) obciazenie podatkowe obywatela. Obciazenie jedno z wielu - a
> im ich wiecej i im bardziej rozmyte i ukryte, tym lepiej (dla systemu,
> nie obywatela).
> Ceny paliw, tak jak wszystkich innych towarow i uslug, regulowac
> powinien jedynie rynek (oczywiscie wolny).
True :)
> Niestety w demokracji nie doczekamy sie nigdy ani wolnego rynku, ani
> rezygnacji z obecnych kuriozalnie wysokich, niewolniczych, obciazen
> fiskalnych. Co gorsza, w demokracji nie doczekamy sie nawet znaczacego
> kroku w tym kierunku. W demokracji zawsze poklask wsrod ludu bedzie
> mial socjalizm. Demokracja to rzady tyrana zwanego ludem.
Polityka; nie ma czegoś takiego jak "rządy ludu" :)
Pzdr.
-
37. Data: 2010-09-18 11:18:34
Temat: Re: socjalizm na calego
Od: jacek2v <j...@g...com>
On 16 Wrz, 09:37, "Paweł" <p...@c...com.pl> wrote:
> > System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów
> > produkcji, jest tańszy na stacjach z powodu niższej akcyzy.
>
> I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne
> której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON nie
> produkując benzyny.
A skąd takie informacje?
A co by było gdy diesli nie było to ten ON do rzek byśmy lali czy co?
Pzdr.
-
38. Data: 2010-09-18 11:22:08
Temat: Re: socjalizm na calego
Od: jacek2v <j...@g...com>
On 16 Wrz, 08:14, "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "crawshank" <c...@o...pl> napisał w
wiadomościnews:i6sbtp$ffj$1@node2.news.atman.pl...
>
> >http://moto.onet.pl/1625600,1,unia-konczy-kariere-d
iesli,artykul.html...
>
> > najsmieszniejsza jest ta unijna nowomowa o 'wyrownywaniu cen' ... dlaczego
otwartym tekstem nie
> > powiedza, ze chodzi o kolejne fiskalne szabrowanie w kieszeniach ludzi ...
zupelnie jakby
> > politycy (zwlaszcza unijni) lepiej wiedzieli jak wydac kase jak ludzie, ktorzy ja
zarabiaja ...
> > ile takich ruchow jeszcze trzeba, zeby ludzie zrozumieli ze ten system jest
budowany przeciwko
> > nam ...
>
> System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów produkcji,
jest tańszy na
> stacjach z powodu niższej akcyzy.
Jeśli jest rzeczywiście koszt wyprodukowania ON jest wyższy to pomoże
jedynie zlikwidowanie akcyzy i opłaty paliwowej.
Pzdr.
-
39. Data: 2010-09-18 11:24:07
Temat: Re: socjalizm na calego
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sat, 18 Sep 2010 02:18:34 -0700 (PDT), jacek2v napisał(a):
> A skąd takie informacje?
> A co by było gdy diesli nie było to ten ON do rzek byśmy lali czy co?
>
Pomerdało się osiołkowi ON z LPG...
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
40. Data: 2010-09-18 11:50:17
Temat: Re: socjalizm na calego
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 18 Sep 2010 10:24:07 +0100, Waldek Godel wrote:
>Dnia Sat, 18 Sep 2010 02:18:34 -0700 (PDT), jacek2v napisał(a):
>> A skąd takie informacje?
>> A co by było gdy diesli nie było to ten ON do rzek byśmy lali czy co?
>>
>Pomerdało się osiołkowi ON z LPG...
Nic sie nie pomerdalo. Tak to juz jest ze ropa naftowa zawiera
benzyne, nafte, oleje lekkie, oleje ciezkie, LPG i mase innych
skladnikow.
Co sie wydestyluje trzeba sprzedac lub wyrzucic - na szczescie
wszystko to cenny surowiec :-)
Rynek decyduje o cenach.
Ten piekny obraz zakloca niestety mozliwosc crackingu i reformingu.
J.