  • 1. Data: 2011-08-23 10:50:07
    Temat: sms 'gdzie jesteś'
    Od: AL <a...@s...tam>

    Czy jest oprogramowanie (najlepiej na symbiana), ktore dzialaloby na
    zasadzie podobnej do uslugi w sieci lus (gdzie jest dziecko)
    https://gdziejestdziecko.pl/public/sc01-news.jsf

    na zasadzie:
    - Instaluje dziecku programik w telefonie pracujacy w tle
    - Wysylam do niego sms'a (cichego, ale nie zalezy mi by to ukrywac przed
    dzieciakiem a jedynie nie zwracac jego uwagi sms'em)
    - telefon dzieciaka na podstawie lokalizacji telefoni gsm (ew. gps - ale
    dokladnosc gsm jest wystarczajaca w tym przypadku) zwroci mi dane
    lokalizacyjne (moga byc przyblizone).

    Nie chodzi o inwigilacje, ale o to, by sprawdzic ze dzieciak dotarl do
    celu przeznaczenia, ewentualnie gdzie w danej chwili przebywa (np.
    jezdzac na rowerze).
    Dzieciak 11 lat lubi sie juz zapuszczac coraz dalej od domu - a nie chce
    by odczul moja 'nadmierna troskliwosc' o niego.
    Wystarczy mi by czasami moc sprawdzic, ze jest np. po drugiej stronie
    miasta, pojechal do lasu, czy juz wrocil do domu.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 2. Data: 2011-08-23 12:06:55
    Temat: Re: sms 'gdzie jesteś'
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 23-08-2011 12:50, AL rzecze:

    > - telefon dzieciaka na podstawie lokalizacji telefoni gsm (ew. gps - ale
    > dokladnosc gsm jest wystarczajaca w tym przypadku) zwroci mi dane
    > lokalizacyjne (moga byc przyblizone).

    Jeśli nie znajdziesz- w mshell (dla Symbiana) bez problemu
    powinno się coś takiego wyrzeźbić- gsm.cid() zwróci Ci
    CID BTS-a (który z kolei odszukasz choćby na btsearch.pl).

    Coś w rodzaju:

    use sms,gsm
    while true do
    n=sms.receive(); m=sms.get(n); // czytanie otrzymanego sms
    t=lower(trim(m["text"]));
    if t="gdziedziecko" then // słowo klucz
    r=gsm.cid()
    sms.send(m["sender"], r); // odsyłamy sms zwrotny z nr CID
    end
    end

    Wysłanie sms o treści "gdziedziecko" spowoduje odesłanie
    nr CID BTS-a.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2011-08-23 12:28:13
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-23 14:06, Dominik & Co pisze:
> [...]
    > end
    > end
    >
    > Wysłanie sms o treści "gdziedziecko" spowoduje odesłanie

    no jest to jakies rozwiazanie
    (ngdy tego nie stosowalem - moze to byc pretekst na pierwszy raz ;)
    Zdziwilo mnie tylko, ze text czy sender nie sa funkcjami obiektu m

    rozumiem, ze za pomoca tego serwisu to da rade wykonac?
    http://www.m-shell.net/

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 4. Data: 2011-08-23 12:48:30
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 23-08-2011 14:28, AL rzecze:

    > no jest to jakies rozwiazanie
    > (ngdy tego nie stosowalem - moze to byc pretekst na pierwszy raz ;)

    Można się pobawić, choć oczywiście ma spore ograniczenia.
    Ale za to prosto uzyskać pierwsze "Hello World" :-)

    > Zdziwilo mnie tylko, ze text czy sender nie sa funkcjami obiektu m

    Nie są obiektami, ale elementami (tablicy). No tak se autor wymyślił.
    http://www.m-shell.net/documentation/library_sms_mod
    ule.html#qqs335
    "Get the contents of the message with number msgnum.
    The message contents are returned as an array with the
    following keys: "

    > rozumiem, ze za pomoca tego serwisu to da rade wykonac?
    > http://www.m-shell.net/

    Niezupełnie- AFAIK musisz mieć dostęp do komórki z Symbianem
    i działającym m-shellem, żeby skompilować program
    (z .m zrobić .mex). Na aplikację (także zawierającą
    środowisko)- czyli .sis faktycznie przerobisz już
    tylko korzystając z tej strony.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 5. Data: 2011-08-23 12:49:47
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 23-08-2011 14:48, Dominik & Co rzecze:

    > Nie są obiektami, ale elementami (tablicy). No tak se autor wymyślił.

    Oczywiście miało być "funkcjami".

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 6. Data: 2011-08-23 14:28:52
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

> [...]
    > - telefon dzieciaka na podstawie lokalizacji telefoni gsm (ew. gps - ale
    > dokladnosc gsm jest wystarczajaca w tym przypadku) zwroci mi dane

    tak polecam guardian
    sam korzstałem, umozliwia duzo więcej nawet kontrole nad telefonem.

    Brakuje mi czegos takiego na androida
    pozdrawiam
    AT

  • 7. Data: 2011-08-23 14:31:49
    Od: "AT" <d...@g...pl>

> [...]
    > Wystarczy mi by czasami moc sprawdzic, ze jest np. po drugiej stronie
    > miasta, pojechal do lasu, czy juz wrocil do domu.

    Program guardian miał jedną wadę, kosztowal ok 25usd
    ale ikonka była w aplikacjach, i jak mlodzieniec bystry to się domysli :)

    jednemu znajomemuy tez kupiłem taki program to syn się kapnął :) i była
    afera.

    pisałem w tej sprawie do producenta, mięli to w najstępnej wersji pod uwagę
    wziąść

    a czy wzięli nie wiem, bo juz niemam symbiana

  • 8. Data: 2011-08-23 15:26:14
    Temat: Re: sms 'gdzie jeste?'
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-23 16:28, AT pisze:
    > U?ytkownik "AL"<a...@s...tam> napisa? w wiadomo?ci

    > tak polecam guardian
    > sam korzsta?em, umozliwia duzo wi?cej nawet kontrole nad telefonem.

    przyjrze sie

    > Brakuje mi czegos takiego na androida

    polecam wiec Watchdroid (wersja lite jest za darmoche)
    ma to co guardian a nawet wiecej.

    Uzywalem w poprzednim telefonie G1.
    Teraz mam HTZ DesireZ i HTC Sense, ktore ma miec teoretycznie podobna
    funkcjonalnosc do programu w/w - jednak czesto nie dziala, nie
    lokalizuje telefonu, nie da sie nawet czasem wywolac dzwonka, no i
    zawsze trzeba to zrobic z przegladarki www.

    W Watchdroidze wysylalem sms'a w odpowiednim formacie (zrobilem sobie
    szablony) i z komenda.
    Mogles wlaczyc dzwonek, wlaczyc alarm (aby zlokalizowac zlodzieja w
    tlumie - zeby wylaczyc alarm trzeba podac kod lub wyciagnac baterie),
    wyczyscic dane zdalnie badz zablokowac telefon a takze wyslac zadanie
    zlokalizowania telefonu (wszystkie sms'y ciche - nie rejestrowane w
    systemie). Aplikacja ukrywa sie - nie widac jej w procesach.
    Chyba powroce znowu do tego rozwiazania - szkoda, ze takiego czegos nie
    ma na symbiana.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 9. Data: 2011-08-29 21:40:03
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info>

    W dniu 2011-08-23 12:50, AL pisze:

    > Czy jest oprogramowanie (najlepiej na symbiana), ktore dzialaloby na
    > zasadzie podobnej do uslugi w sieci lus (gdzie jest dziecko)
    > https://gdziejestdziecko.pl/public/sc01-news.jsf

    Anti-Theft możesz wypróbować. W wersji darmowej.

    WN