  • 1. Data: 2009-04-17 10:07:16
    Temat: [smps] Mały toroid o ostrych krawędziach - co zrobić żeby nie pociął drutu?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Witam. Potrzebuję nawinąć kilka cewek na małych toroidach Polferu (fi
    zewn. 6,3mm). Niestety toroidy te mają bardzo ostre krawędzie i boję
    się że uszkodzą izolację drutu nawojowego. Czy jest jakiś sprawdzony
    sposób żeby pokryć czymś toroid aby nie uszkodził drutu? Przyszedł mi
    do głowy pomysł zanurzenia w jakiejś gęstej farbie albo lakierze i
    wysuszenia, ale Wy napewno znacie lepszy sposób :-)
    Wiem że Philips/Ferroxcube pokrywa rdzenie jakimś wynalazkiem (na
    literę C(?)) ale prosiłbym raczej o środki dostępne w naszym kraiku.

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 2. Data: 2009-04-17 11:03:34
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wiem że Philips/Ferroxcube pokrywa rdzenie jakimś wynalazkiem (na
    > literę C(?)) ale prosiłbym raczej o środki dostępne w naszym kraiku.

    Ja moczę kilka razy w żywicy poliestrowej przygotowanej w stosunku 1:50.
    Jest bardzo płynna, Żeluje po 5 minutach, a po 30 minutach jest gotowa na
    następną warstwę.
    Żywica opakowanie w puszcze 1l kosztuje około 30zł. Kupisz w prawie każdym
    sklepie z farbami-chemicznym.
    Nadaje się na zalewanie uzwojeń traf, silników itepe.
    Nawet pęknięta posadzkę betonową zalewałem i drzwi (dokładniej mocowanie
    zawiasy). rewelka.

    Marek

  • 3. Data: 2009-04-17 11:12:25
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 17 Apr 2009 13:03:34 +0200 "marko1a" <m...@l...de> napisał:

    >Ja moczę kilka razy w żywicy poliestrowej przygotowanej w stosunku 1:50.
    >Jest bardzo płynna, Żeluje po 5 minutach, a po 30 minutach jest gotowa na
    >następną warstwę.

    Jakiś Polimal czy zagraniczna? Bo typów takich żywic jest od
    chusteczki. I jak to przygotowanej w stosunku 1:50? Rozpuszczalnik
    jakiś dodajesz czy chodzi o proporcje z utwardzaczem? Przyspieszaczem?
    Podaj więcej szczegółów proszę.

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 4. Data: 2009-04-17 11:48:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello __Maciek,

> [...]
    > Wiem że Philips/Ferroxcube pokrywa rdzenie jakimś wynalazkiem (na
    > literę C(?)) ale prosiłbym raczej o środki dostępne w naszym kraiku.

    Ferroxcube używa różnych rzeczy - od lakierów, poprzez żywice
    epoksydowe, na porowatej farbie akrylowej (zapewne wodorozcienczalnej)
    kończąc. I myślę, że taka ekologiczna, wodorozcienczalna biała farba
    akrylowa to dobry pomysł. Pamiętaj tylko o bardzo dokładnym
    odtłuszczeniu powierzchni.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-04-17 12:14:57
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > chusteczki. I jak to przygotowanej w stosunku 1:50? Rozpuszczalnik
    > jakiś dodajesz czy chodzi o proporcje z utwardzaczem? Przyspieszaczem?

    na przykład to:
    http://allegro.pl/item594647968_zywica_poliestrowa_n
    ovol_1kg_z_utwardzaczem.html

    Nie jest to dokładnie to co ja mam a naklejka z pojemnika sie straciła ale
    "ten typ"
    Małe ilości odmierzam strzykawkami mając dwie wielkości strzykawek np. 1ml
    http://www.dlapacjenta.pl/sklep/product_info.php?cPa
    th=64_65_78&products_id=263
    oraz 50ml http://www.dlapacjenta.pl/sklep/product_info.php/pro
    ducts_id/1258.
    W stosunku 1:50 czyli np. 0,1ml utwardzacza na 5ml żywicy.

    marek

  • 6. Data: 2009-04-17 22:56:00
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    marko1a wrote:

    > Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości

    > na przykład to:

    http://allegro.pl/item594647968_zywica_poliestrowa_n
    ovol_1kg_z_utwardzaczem.html

    a to wytrzyma tyle co emaila drutu ? (180C) ?

  • 7. Data: 2009-04-18 11:23:33
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik __Maciek napisał:
> [...]
    > Wiem że Philips/Ferroxcube pokrywa rdzenie jakimś wynalazkiem (na
    > literę C(?)) ale prosiłbym raczej o środki dostępne w naszym kraiku.

    Na początek to proponuję byle osełkę do noży i trochę te krawędzie
    zeszlifować (POLFER niestety robił dosyć toporne rdzenie, formy mieli
    chyba prosto od kowala). Jak zostawić te krawędzie jak są to ewentualnej
    powłoki będziesz musiał nawalić naprawdę grubo - po lekkim przetarciu
    będzie łatwiej.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2009-04-18 14:31:21
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sat, 18 Apr 2009 00:56:00 +0200, Piotr Curious Gluszenia Slawinski
    <c...@m...ip.tpnet.pl> wrote:

    >http://allegro.pl/item594647968_zywica_poliestrowa_
    novol_1kg_z_utwardzaczem.html

    >a to wytrzyma tyle co emaila drutu ? (180C) ?
    >--

    Na puszce jest napisane: "Uzyskana powłoka jest odporna na temperatury
    do 80 C".

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 9. Data: 2009-04-18 16:42:55
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Niestety toroidy te mają bardzo ostre krawędzie i boję
    > się że uszkodzą izolację drutu nawojowego.

    a co Cię interesuje emalia jeśli zwoje nie mają styku?, żeby sie nie
    utleniało potem całość do lakieru nitro, na sznurek za druty i do
    jakiegoś wygrzewacza (piecyka), powstaje jednolity fajny element

    Andrzej

  • 10. Data: 2009-04-18 20:25:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sat, 18 Apr 2009 18:42:55 +0200, GregZorbaEmmanuelYork
    <f...@a...cy_ROT13> wrote:

> [...]
    >utleniało potem całość do lakieru nitro, na sznurek za druty i do
    >jakiegoś wygrzewacza (piecyka), powstaje jednolity fajny element

    I lakier nitrocelulozowy się spali i będzie kupa dymu...

    P.P.