  • 91. Data: 2016-12-28 11:07:33
    Temat: Re: smog powodują samochody.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości
    >Dnia Sat, 24 Dec 2016 09:18:36 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak
    >Tak tak... Efekt cieplarniany to wymysł jajogłowych a ziemia jest
    >płaska :)

    Wydobycie ropy i wegla jest faktem, emisja i wzrost stezenia CO2 jest
    faktem,
    efekt cieplarniany ... chyba ciagle dyskusyjny, ale spojrz np na to:

    http://doskonaleszare.blox.pl/2009/02/Czy-grozi-nam-
    nowa-epoka-lodowa.html

    Uratowalismy Ziemie przed kolejnym zlodowaceniem ?

    J.

  • 92. Data: 2016-12-28 12:05:49
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sat, 24 Dec 2016 04:29:42 +0100
    "Jolek" <t...@e...pl> wrote:

    > Używać mniej gazu i hamulca.

    No popatrz, to jeszcze wytłumacz to zarządcom dróg montującym gdzie się da "śpiących
    policjantów".

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 93. Data: 2016-12-28 13:17:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
    >No popatrz, to jeszcze wytłumacz to zarządcom dróg montującym gdzie
    >się da "śpiących policjantów".

    Ale przeciez jakbys na widok znaku "20" przestal uzywac gazu, to potem
    nie musialbys uzywac hamulca :-)

    J.

  • 94. Data: 2016-12-28 13:38:37
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 28 Dec 2016 13:17:48 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale przeciez jakbys na widok znaku "20" przestal uzywac gazu, to potem
    > nie musialbys uzywac hamulca :-)

    Bez związku.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 95. Data: 2016-12-28 17:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale przeciez jakbys na widok znaku "20" przestal uzywac gazu, to potem
    > nie musialbys uzywac hamulca :-)

    Coraz czesciej te policjanty sa tak zrobione ze przejazd przez nie wymaga
    wyhamowania prawie do 0. Wiec potem trzeba uzyc gazu.
    Nikt nie sprawdza jakosci wykonania tego.
    Na mojej ulicy były ładnie wyprofilowane - płynnie dało się przejechac 20-
    30km/h, ryli coś i je rozebrali - jak je ponownie złożyli to wyszło im
    zupełnie cos innego. I teraz jest gaz, hamulec. Bez sensu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 96. Data: 2017-01-01 02:30:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    Saturday, December 24, 2016, 2:44:26 PM, you wrote:

    > Jest gorzej, to wymysł polityków.
    > https://www.youtube.com/watch?v=eaQ7McOx8hI

    Efekt cieplarniany jest niezaprzeczalnie istniejącym zjawiskiem
    fizycznym. Globalne ocieplenie jest faktem i trzeba być ślepym, żeby
    nie widzieć braku śniegu za oknem dzisiaj i przydługich letnich
    upałów.

    Pozostaje sprawa ostatnia - rzekomy wpływ działania człowieka na to
    wszystko a w szczególności wpływ androgennego CO2. I tutaj jest pole do
    kłótni.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 97. Data: 2017-01-01 02:34:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Artur,

    > zdefiniuj pojęcie "dobrze spalany węgiel" i określ środki jakie
    > potrzebne są do osiągnięcia takich warunków

    Łatwiej w waunkach domowych dobrze spalić drewno niż węgiel. A w
    szczególności węgiel podłej jakości, miał i flot.

    Ludzi trzeba nauczyć, że kupowanie taniego opału to pozorna
    oszczędność.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 98. Data: 2017-01-01 02:36:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Uncle,

    > Coś na potwierdzenie tej tezy?

    Przesyłanie energii cieplnej jest stratne :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 99. Data: 2017-01-02 14:58:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...

    >Efekt cieplarniany jest niezaprzeczalnie istniejącym zjawiskiem
    >fizycznym.

    Jak dopytywac o szczegoly, to zaprzeczalnym.
    Poza tym - czy nie sam pisales, ze glowny gaz cieplarniany, to jednak
    para wodna, a ona byla, jest i bedzie ...

    >Globalne ocieplenie jest faktem i trzeba być ślepym, żeby
    >nie widzieć braku śniegu za oknem dzisiaj i przydługich letnich
    >upałów.

    Dzis akurat snieg widze :-)

    Natomiast
    -zimy dzis to nie te co ~30 lat temu
    -przez ostatnie powiedzmy 10 lat ilosc snieznych zim we Wroclawiu byla
    IMO spora, mrozy po -20 tez sie zdarzaly,
    -w dolnoslaskich gorach ze sniegiem ostatnio krucho, ale armatki
    pluja,
    -ale jako stary narciarz ... zima w rejonie zawsze niepewna byla. W
    Szklarskiej snieg w ilosci narciarskiej to w miare pewny byl dopiero
    od lutego.

    >Pozostaje sprawa ostatnia - rzekomy wpływ działania człowieka na to
    >wszystko a w szczególności wpływ androgennego CO2. I tutaj jest pole
    >do
    >kłótni.

    No ba, wiadomo tez, ze jak czlowiek nic nie robi, to przychodzi
    lodowiec :-)

    J.

  • 100. Data: 2017-01-09 20:21:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-12-24 o 14:44, RadoslawF pisze:

    > A nie od dzisiaj wiadomo że smog krakowski jest z kominów a nie rur
    > wydechowych.

    A smog warszawski z czego jest?
    W Warszawie nie ma kominów, są tylko samochody.