  • 101. Data: 2017-01-09 20:23:49
    Temat: Re: smog powodują samochody.
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-12-24 o 14:01, z pisze:

    > Mozliwe. Ale naukowcy robili badania i duża część smogu to efekt
    > "wzbudzenia" pyłu który leży już na ziemi a pochodzi np. z klocków czy
    > spalin.

    Nadal smog powodują samochody. Pył ze ścierających się klocków, opon i
    opadających spalin nie bierze się przecież z drzew i krzewów.

  • 102. Data: 2017-01-09 20:25:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-12-24 o 14:33, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Wystarczy określić na ile występowanie tych zanieczyszczeń jest skorelowane
    > z:
    > 1) temperaturą powietrza zimą (to jest wpływ ogrzewania)
    > 2) ruchem drogowym w cyklu tygodniowym (to jest wpływ spalin samochodów)
    > 3) zmniejszają się po opadach deszczu (to jest wpływ podrywanego syfu z
    > dróg)
    >
    > Obserwacje w dłuższym czasie z uwzględnieniem kierunku wiatru, warunków i
    > najlepiej w iluś punktach miasta, powinno dać dość precyzyne wyniki.
    > Pytanie czy w tym temacie w ogóle komuś chodzi o wyniki, czy tylko o

    Od razu ci odpowiadam, że tam, gdzie nie ma samochodów (lasy, pola) tam
    nie ma smogu :-)

    > Do tego jeszcze oczywiście można się spierać co tak naprawdę należy mierzyć
    > i co jest groźne.
    > Np. pytanie o to czy gorsze są cząstki stałe z diesla czy benzyny.

    Z diesla są o wiele bardziej rakotwórcze.

  • 103. Data: 2017-01-09 20:34:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-01-2017 o 20:23, Poldek pisze:

    > Nadal smog powodują samochody.

    A co one tak zwłaszcza zimą go produkują?
    Jakaś dziwna prawidłowość, nie sądzisz?

  • 104. Data: 2017-01-09 20:35:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-01-2017 o 20:25, Poldek pisze:

    > Od razu ci odpowiadam, że tam, gdzie nie ma samochodów (lasy, pola) tam
    > nie ma smogu :-)

    Aha, czyli jest wielkie miasto, piece na śmieci, ale nie ma samochodów,
    to i nie ma smogu?
    Jakiś przykład?

  • 105. Data: 2017-01-09 22:02:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2017 o 20:34, Cavallino pisze:

    > A co one tak zwłaszcza zimą go produkują?
    > Jakaś dziwna prawidłowość, nie sądzisz?

    To akurat prosto wyjaśnieć - inwersja termiczna. Natomiast jeśli pył
    jest w znacznej mierze z klocków i opon... to znaczy że pomysły z
    "wyrzućmy stare szroty" są bez pokrycia, gdyż klocki i opony mają podobne.

    Ba, piecyk na gaz jest super a samochód beee. Dobre są disle z normą euro6;)
    Shrek

  • 106. Data: 2017-01-09 22:04:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2017 o 20:25, Poldek pisze:

    > Od razu ci odpowiadam, że tam, gdzie nie ma samochodów (lasy, pola) tam
    > nie ma smogu :-)

    Jak już manipulujemy, to tam gdzie są samochody, ale nie ma domów też
    raczej smogu nie ma:P

    Shrek

  • 107. Data: 2017-01-09 22:05:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2017 o 20:21, Poldek pisze:

    > A smog warszawski z czego jest?
    > W Warszawie nie ma kominów, są tylko samochody.

    Też trochę kominów jest. Jeśli z samochodów, to czemu objawił się tak
    pechowo w długi weekend, jak wtedy samochodów na lekarstwo?

    Shrek

  • 108. Data: 2017-01-09 22:07:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Poldek wrote:

    > A smog warszawski z czego jest?
    > W Warszawie nie ma kominów, są tylko samochody.

    no popatrz a ja sie rozglądam wokół i widzę kominy na każdym domu
    dobrze, że one nie wiedzą, że ich nie ma bo ludziska by pomarzli

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 109. Data: 2017-01-09 23:03:34
    Temat: smog powodują samochody.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chyba zajarzylem o co chodzi. Gadaja, chodza z transparentami itp. Przyznac trzeba ze
    w Polsce jest chujowe powietrze. Ale ono nie od wczoraj jest takie tylo od bardzo
    dawna. Dwadziescia lat temu bylo na bank gorsze. To o co chodzi? Proste
    wytlumaczenie. Chodzi o to zeby bylo lepsze powietrze bo od tego co jest troche za
    wczesnie ludzie umieraja, przedtem drogo choruja. I trzeba by cos z tym zrobic. Tylko
    jak wytlumaczyc glupim Polakom zeby inaczej ogrzewali domy i mieszkania? Trzeba ich
    nastraszyc. Maja zrobic tania taryfe pradu do celow grzewczych, maja za wsiarz
    rozdawac piece akumulacyjne. Juz nie dopuscili do sprzedazy piecow i kotlow ktore
    jakiejs normy emisji nie spelniaja. Indywidualne palenie ma spora zalete, w dobrym
    piecu efektywniej wykorzystuje sie paliwo bo nie traci sie na przesyle ciepla czy
    pradu. Zamiast gledzic o fikcyjnym paleniu smieciami spowodowal by rzad zeby
    kamienice ocieplac. To by zmniejszylo emisje z piecow na paliwa stale o polowe. W
    ocieplonych domach zuzycie energi bylo by na tyle male ze mozna by je grzac pradem w
    podobnych kosztach jak weglem. Oczyiscie zostalo by z 15% ortodoksow ze jak ojce
    wunglem grzali to oni tez beda. Ale oni juz by nie wplywali tak bardzo na
    zanieczyszczenie i w koncu by umarli a nastepni by juz bardzie cywilizowanie grzali.
    To co sie stalo oznacza ze nieodpowiedzialni ludzie rzadzili w Polsce. Od zawsze w
    nocniku pierdolili o smogu w Krakowie. A wystarczylo dwadziescia lat temu zrobic
    przepis ze kazde mieszkanie po kupieniu traci status mieszkania o ile w nim nie ma
    wspolczesnego ogrzewania i na otarcie lez dolozyc jakas symboliczna kase na zmiane
    ogrzewania albo oplacic takich co zrobia plan nowych instalacji. Zmiana sposobu
    ogrzewania nie jest administrcyjnie prosta. Od chuja jakis zgod, projektow, odbiorow
    itp. To w imie wyszych celow powinny wziac na siebie gminy.

  • 110. Data: 2017-01-10 01:02:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-01-09 o 20:34, Cavallino pisze:

    > A co one tak zwłaszcza zimą go produkują?
    > Jakaś dziwna prawidłowość, nie sądzisz?

    Zimą, latem, wiosną - jak wiatr nie wieje, to szkodliwe substancje nie
    są wywiewane za miasto, tylko narasta ich stężenie w okolicach, gdzie są
    emitowane do środowiska.