eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysmog powodują samochody.Re: smog powodują samochody.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: smog powodują samochody.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <o3kq3s$fvq$2@news.mixmin.net>
    <1nbxia6lt6p56$.ftues58a835l$.dlg@40tude.net>
    <o3mgob$mi7$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Sat, 24 Dec 2016 21:25:26 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 57
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1482611286 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 655 89.77.179.152:2949
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2596064
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 24 Dec 2016 20:02:35 +0100, Shrek napisał(a):

    > W dniu 24.12.2016 o 14:33, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Sprawa wydaje się dość prosta do zmierzenia.
    >>
    >> Wystarczy określić na ile występowanie tych zanieczyszczeń jest skorelowane
    >> z:
    >> 1) temperaturą powietrza zimą (to jest wpływ ogrzewania)
    >> 2) ruchem drogowym w cyklu tygodniowym (to jest wpływ spalin samochodów)
    >> 3) zmniejszają się po opadach deszczu (to jest wpływ podrywanego syfu z
    >> dróg)
    >
    >
    > To nie do końca tak prosto.
    >
    > 1 - smog pojawia się głównie w niskich temperaturach, bo wtedy zachodzi
    > zjawisko inwersji, zatrzymujące powietrze (i co za tym idzie pył) przy
    > ziemi.

    Smog to chyba tylko takie raczej hasło kiedy na skutek innych warunków ten
    syf zaczyna być widoczny.
    Natomiast ilość syfu w objętości powietrza pewnie jest podobna przy
    bezwietrznej pogodzie, niezależnie od temperatury.

    I w sumie o to właśnie chodzi - jeśli emitują to piece, to będą to emitować
    głównie zimą.
    A jeśli emitują to samochody to będą to emitować głównie od poniedziałku do
    piątku, jeśli zjawisko jest na tyle dynamiczne że da się je mierzyć
    godzinowo, to powinno dać się zauważyć godziny szczytu.


    >> Obserwacje w dłuższym czasie z uwzględnieniem kierunku wiatru, warunków i
    >> najlepiej w iluś punktach miasta, powinno dać dość precyzyne wyniki.
    >> Pytanie czy w tym temacie w ogóle komuś chodzi o wyniki, czy tylko o
    >> przepychanki.
    >
    > Też odnosze wrażenie, że chodzi głównie o robienie gównoburzy, a nie
    > rozwiązanie problemu.

    No jest to niestety jeden z naczelnych problemów ochrony środowiska.


    >> Do tego jeszcze oczywiście można się spierać co tak naprawdę należy mierzyć
    >> i co jest groźne.
    >> Np. pytanie o to czy gorsze są cząstki stałe z diesla czy benzyny.
    >
    > Ogólnie to zdałoby się sprawdzić co rzeczywiście w tym pyle występuje i
    > w jakich ilościach. Zapewne ktoś to już robił - nie ma publikacji?

    Są - i okazuje się np. że diesle generują znacznie więcej masy sadzy, ale
    za to w stosunkowo dużych cząsteczkach. To ten dym który widać.
    Z kolei masa cząstek stałych w spalinach silników benzynowych jest znacznie
    mniejsza, ale za to cząsteczki są drobniejsze (i jest ich w ten sposób
    więcej), i są teorie że mogą być znacznie bardziej uciążliwe dla zdrowia.

    I bądź tu mądry i decyduj co i jak mierzyć i dopuszczać normami :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: