-
Data: 2016-12-24 21:25:26
Temat: Re: smog powodują samochody.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 24 Dec 2016 20:02:35 +0100, Shrek napisał(a):
> W dniu 24.12.2016 o 14:33, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Sprawa wydaje się dość prosta do zmierzenia.
>>
>> Wystarczy określić na ile występowanie tych zanieczyszczeń jest skorelowane
>> z:
>> 1) temperaturą powietrza zimą (to jest wpływ ogrzewania)
>> 2) ruchem drogowym w cyklu tygodniowym (to jest wpływ spalin samochodów)
>> 3) zmniejszają się po opadach deszczu (to jest wpływ podrywanego syfu z
>> dróg)
>
>
> To nie do końca tak prosto.
>
> 1 - smog pojawia się głównie w niskich temperaturach, bo wtedy zachodzi
> zjawisko inwersji, zatrzymujące powietrze (i co za tym idzie pył) przy
> ziemi.
Smog to chyba tylko takie raczej hasło kiedy na skutek innych warunków ten
syf zaczyna być widoczny.
Natomiast ilość syfu w objętości powietrza pewnie jest podobna przy
bezwietrznej pogodzie, niezależnie od temperatury.
I w sumie o to właśnie chodzi - jeśli emitują to piece, to będą to emitować
głównie zimą.
A jeśli emitują to samochody to będą to emitować głównie od poniedziałku do
piątku, jeśli zjawisko jest na tyle dynamiczne że da się je mierzyć
godzinowo, to powinno dać się zauważyć godziny szczytu.
>> Obserwacje w dłuższym czasie z uwzględnieniem kierunku wiatru, warunków i
>> najlepiej w iluś punktach miasta, powinno dać dość precyzyne wyniki.
>> Pytanie czy w tym temacie w ogóle komuś chodzi o wyniki, czy tylko o
>> przepychanki.
>
> Też odnosze wrażenie, że chodzi głównie o robienie gównoburzy, a nie
> rozwiązanie problemu.
No jest to niestety jeden z naczelnych problemów ochrony środowiska.
>> Do tego jeszcze oczywiście można się spierać co tak naprawdę należy mierzyć
>> i co jest groźne.
>> Np. pytanie o to czy gorsze są cząstki stałe z diesla czy benzyny.
>
> Ogólnie to zdałoby się sprawdzić co rzeczywiście w tym pyle występuje i
> w jakich ilościach. Zapewne ktoś to już robił - nie ma publikacji?
Są - i okazuje się np. że diesle generują znacznie więcej masy sadzy, ale
za to w stosunkowo dużych cząsteczkach. To ten dym który widać.
Z kolei masa cząstek stałych w spalinach silników benzynowych jest znacznie
mniejsza, ale za to cząsteczki są drobniejsze (i jest ich w ten sposób
więcej), i są teorie że mogą być znacznie bardziej uciążliwe dla zdrowia.
I bądź tu mądry i decyduj co i jak mierzyć i dopuszczać normami :)
Następne wpisy z tego wątku
- 24.12.16 22:16 Shrek
- 24.12.16 23:21 z
- 25.12.16 00:18 Zenek Kapelinder
- 25.12.16 20:00 RadoslawF
- 25.12.16 21:40 Maciek
- 25.12.16 21:55 Shrek
- 25.12.16 22:10 Jacek Maciejewski
- 25.12.16 22:44 Shrek
- 25.12.16 22:51 z
- 26.12.16 00:00 Maciek
- 26.12.16 07:29 Shrek
- 26.12.16 09:54 p...@g...com
- 26.12.16 10:19 Jacek Maciejewski
- 26.12.16 11:13 Cavallino
- 26.12.16 12:05 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=