  • 11. Data: 2009-09-28 14:57:57
    Temat: Re: smarowanie łańcucha a jego żywotność
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Sep 2009 05:14:11 -0700 (PDT), Artur Zabroński napisał(a):

    > Generalnie jak wszędzie są dwie albo i więcej szkół ;-)
    >
    > Przykład jednej z nich:
    > http://preview.tinyurl.com/yc2dhor

    Wątkotwórca już wtedy zgłaszał obiekcje co do trwałości napędu ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 12. Data: 2009-09-29 08:36:37
    Od: marider <marider@CUT_go2.pl>

    darekfazer pisze:
    > Witam
    > Pytanko mam czy nalezy czyscic lancuch (jakies spraje badz inne metody) przed
    > jego smarowaniem? Pytam, bo wlasnie konczy mi sie kolejny lancuch, smaruje
    > srednio co ok 300-400 km, a po deszczu i myciu to obowiazkowo, odpowiedni
    > naciag lancucha a mimo to przebiegi jakie uzyskuje na lancuchu to max 15 tys
    > km. dodam ze jezdze duzo i w kazdych warunkach atmosferycznych, ale moze to
    > wina tego, ze nigdy go przed smarowaniem nie myje?
    > Dodam dla wyjasnienia ze motorek to fazer 600 a lancuchy kupuje o odpowiedniej
> [...]

    Ja czyszcze lancuch raz na jakis czas (nie lubie miec brudnego motocykla
    :) ) i smaruje Motulem srednio co 500km a po deszczu od razu jak tylko
    obeschnie moto ;) No i lancuch naciagalem jakies moze 5 razy do tej
    pory. Przy tym nie bawie sie w tanie gowno (*) bo pozorna oszczednosc
    tylko szkodzi, jak kupowac to wzmocniony "iks kwadrat" i porzadne
    zebatki a nie tandete.

    Pzdr
    PS:(*) dotyczy nie tylko lancucha ale tez oleju, klockow, filtrow, opon
    i innych rzeczy eksploatacyjnych.
    --
    marider
    Wsciekla R1 + dodatki

  • 13. Data: 2009-09-29 22:09:03
    Od: WIADRO <w...@g...com>

> [...]
    > naciag lancucha a mimo to przebiegi jakie uzyskuje na lancuchu to max 15 tys

    a 15 tyś km. to mało według ciebie??

    jeśli walisz w gumie, i jeździsz głównie w mieście to się nie dziw,
    tylko zmieniaj, jeśli chcesz bardziej żywotny kup sobie do większego
    poj. modelu łańcuch, mozesz też zwiększyć ilość zębów w zdawczej
    zębatce jak i tylniej.

    --
    wiadro(SoldierAK)

  • 14. Data: 2009-09-29 23:03:09
    Od: "Wieca" <w...@p...onet.pl>

    WIADRO napisał(a) :
> [...]
    > tylko zmieniaj, jeśli chcesz bardziej żywotny kup sobie do większego
    > poj. modelu łańcuch, mozesz też zwiększyć ilość zębów w zdawczej

    A co ma do tego miasto ? Ja na litrowej V-ce dobijam 30 tys na łańcuchu z
    loobmanem. Łańcuch na połowie znaczników. Czyściłem może raz ? Tak bardziej
    z nudów niż z potrzeby. Do loobmana leję cokolwiek co tłuste - ostatnio
    mieszam miksol i olej przekładniowy co mi został od kardana w virago.

    Ważne tylko coby łańcucha nie naciągać za bardzo - może to jest problem ? Z
    reguły luz wskazany w instrukcji jest podawany pod obciążeniem !!

    Pozdr
    Wieca

  • 15. Data: 2009-09-30 05:51:03
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "WIADRO"
[...]

    Ja slyszalem ze chlopaki z XTZ Club polecali wymiane przedniej zebatki co
    8-10 kkm co rzekomo znacznie zwieksza przebiegi reszty napedu.

    --
    Tytus
    żółte najszybsze

  • 16. Data: 2009-09-30 08:52:12
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    On 30 Wrz, 01:03, "Wieca" <w...@p...onet.pl> wrote:

    > A co ma do tego miasto ? Ja na litrowej V-ce dobijam 30 tys na łańcuchu z
    > loobmanem.

    światła, 1-ka dzida, heble, światła i dzida, heble, światła..

    km-tr nie równy km-rowi

    --
    Wiadro(SoldierAK)

  • 17. Data: 2009-09-30 11:03:41
    Od: "widoczny" <b...@w...pl>

    Użytkownik "darekfazer" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wina tego, ze nigdy go przed smarowaniem nie myje?
    > Dodam dla wyjasnienia ze motorek to fazer 600 a lancuchy kupuje o

    Moim zdaniem to dlugo Ci wytrzymuje ja np mam crossa i lancuch trzeba co
    chwila wymieniac

  • 18. Data: 2009-09-30 11:18:47
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-28 12:45:41 +0200, "darekfazer" <d...@o...pl> said:

> [...]
    > wina tego, ze nigdy go przed smarowaniem nie myje?
    > Dodam dla wyjasnienia ze motorek to fazer 600 a lancuchy kupuje o odpowiedniej

    Po pierwsze chodzą pogłoski, że km przejechane w deszczu można liczyć
    dla łancucha podwójnie (osobiście nie zweryfikowałem, ale IMHO ma to
    sens) - jeśli naprawdę dużo jeździsz w kiepską pogodę, to może być
    częściowo przyczyna. Po drugie, napisz co to za "tzw firmowe" łańcuchy
    i zębatki zakładasz. Mi łancuchy w R4 wytrzymują średnio 25-30kkm przy
    jeździe w niemal każdą pogodę (jak zaczyna padać śnieg, to wymiękam,
    choć ze 2-3 razy na sezon się zdarza przejechać), a nie są to jakieś
    rekordowe przebiegi.

    Bo moim skromnym gdzieś się rozmijasz z rzeczywistością (niekoniecznie
    świadomie) - albo to nie są dobre łancuchy, albo z tym naciągiem to nie
    tak do końca, albo niewiemco ;-)

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 19. Data: 2009-09-30 11:21:35
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-30 01:03:09 +0200, "Wieca" <w...@p...onet.pl> said:

    > A co ma do tego miasto ? Ja na litrowej V-ce dobijam 30 tys na łańcuchu z
    > loobmanem. Łańcuch na połowie znaczników. Czyściłem może raz ?

    Nie wiem z czego to wynika, ale te łańcuchy zakładane w dżapskich
    fabrykach robią często kosmiczne przebiegi. Identyczne, kupione w
    sklepie, mejd in dżapan itepe - już "normalne" w stylu 20-30kkm. Ki
    diabeł?

  • 20. Data: 2009-09-30 11:25:29
    Od: n...@s...com

    On Wed, 30 Sep 2009 13:21:35 +0200, de Fresz <d...@n...o2.pl> wr

    >sklepie, mejd in dżapan itepe - już "normalne" w stylu 20-30kkm. Ki
    >diabeł?

    Cena ?
    zestaw hondowski do afryki kosztuje bodaj 630zl, DiD jest sporo
    tanszy.

    pozdr
    newrom
    --