  • 1. Data: 2011-11-11 12:34:22
    Temat: słuchawki microusb
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    ostatnio ktoś mi mówił ze kupił nowy telefon w którym słuchawki podłącza
    sie do portu usb(mini czy micro). o ile wiem w usb jest:

    plus
    data+
    data-
    minus

    Jak można "puścić" takim łączem dzwiek stereo albo dzwiek do mikrofonu i
    słuchawki? owe "data" zamieniane jest na audio, czy w samych sluchawkach
    jest elektronika zamieniająca sygnały z "data" na audio?
    Pozdrawiam

    ToMasz

  • 2. Data: 2011-11-11 13:52:33
    Temat: Re: słuchawki microusb
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

> [...]
    > słuchawki? owe "data" zamieniane jest na audio, czy w samych sluchawkach
    > jest elektronika zamieniająca sygnały z "data" na audio?

    AFAIK w tym telefonie (którego nazwy tak wzdragasz się podać) jest gniazdo
    Enhanced Mini-USB, dwustronne, gdzie z jednej strony są sygnały DATA obojga
    płci i zasilanie, zaś z drugiej sygnały audio. Tu jest cóś niecóś
    rozrysowane:
    http://pinouts.ru/all/emu_connector_pinout.shtml
    Coś takiego było w Huawei Andy, dzieciak to rozchędożył w niecałe 3
    miesiące, na szczęście teraz jest trynd, żeby instalować w telefonach osobne
    gniazdo jack 3,5 mm do słuchawek.

    JoteR

  • 3. Data: 2011-11-11 15:13:12
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 11.11.2011 14:52, JoteR pisze:

    > AFAIK w tym telefonie (którego nazwy tak wzdragasz się podać)
    lg z dotykowym ekranem i baterią słoneczną....

    > jest
    > gniazdo Enhanced Mini-USB, dwustronne, gdzie z jednej strony są sygnały
    > DATA obojga płci i zasilanie, zaś z drugiej sygnały audio.
    Pojmuję. dzieki.

    ToMasz

  • 4. Data: 2011-11-11 15:39:24
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 11 Nov 2011 13:34:22 +0100, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

    Samsung B2710 - normalne mikro-USB B pięciostykowe, słuchawki via USB
    działają. Podejżewam, że sterownik USB wybiera odpowiedni tryb pracy
    na podstawie obecności/nieobecności zasilania oraz testowania pinu ID,
    który we wtyczce mikro-USB B, dla normalnego kabla, powinien być
    niepodłączony. A jak już stwierdzi, że to coś co jest w gniazdku to
    słuchawki, to pewnie sygnał jest puszczony analogowo, bo starczy
    kabelków: trzy na głośnik i dwa na mikrofon, czyli razem pięć jak we
    wtyczce.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 5. Data: 2011-11-11 16:06:51
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > lg z dotykowym ekranem i baterią słoneczną....

    LG GD-510? On ma micro-USB, więc raczej będzie tak, jak opisał to poniżej
    Grzegorz.

    JoteR