  • Data: 2011-07-30 02:52:08
    Temat: Re: slajdy z Indii i Syrii
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "marek augustynski" <m...@g...com> wrote:

    [...]
    > I musisz tłumaczyć, że niczego nie poprawiasz;)

    Jeszcze gorzej! - nikt nawet nie chce na to patrzeć... :) A w
    każdym razie popatrzą, pochwalą, ale już wzrok przyciągają te sztuczne
    słodycze, skondensowana chemia i obrazek malowany po fakcie. Ja też je
    lubię - póki traktuję jako "ładne obrazki", bez wnikania w tryb
    powstania i proporcje między fotografią, malarstwem, prawdą o świecie a
    grafiką.

    A na własnych widzę zapis własnej rzeczywistości...

    > To stan fotografa determinuje prawdę. Nasza prawda o świecie jest inna
    > niż prawda dawnych ludzi. Osobiście uważam, że wraz z rozwojem
    > ludzkość zatraca coś co możemy nazwać "człowieczeństwem",

    Oooo... To prawda, ale ludzkość wciąż coś zatraca. Wraz z
    wynalezieniem pisma ludzkość zatraciła pamięć do przekazywanych
    międzypokoleniowo długich opowieści...

    > ale jest to
    > teoria wyłącznie na mój użytek. Tzw. "nienaturalność" jest naturą
    > ludzi i nie da się tego zanegować przez swoje widzimisie. Tak czy
    > inaczej z perspektywy człowieka dawnego człowiek współczesny musi
    > udawać kogoś kim nie jest ponieważ instynkt jego został wyparty przez
    > rozum. A z punktu widzenia instynktu rozum jest czymś fałszywym.

    Dotąd pełna zgoda...

    > Zmierzam do tego, że prawda nie kryje się w obiektywnym, nienaruszonym
    > opisie świata tylko w prawdzie jaką ty nosisz w sobie.

    A ja tego nie przeciwstawiam sobie - jedno i drugie stanowi część
    ogólnej prawdy o świecie. Tak jak i moje zdjęcia - łączą prawdę o
    rzeczywistości, której już nie ma, oraz stan w jakim się znajdowałem w
    chwili ich powstawania.

    Pierwsze prawo mentata: "Nie można zrozumieć procesu przez
    zatrzymanie go. Zrozumienie musi podążać z biegiem procesu, musi
    przyłączyć się i płynąć razem z nim." ("Diuna")

    > Z tego powodu
    > np. są tak wielkie różnice w postrzeganiu świata przez poszczególne
    > pokolenia. Powiedzmy między 40 a 20 latkami. Ich "prawda",
    > "naturalność", "człowieczeństwo" nie są takie same.

    Pułapki socjologizacji w zmieniającej się rzeczywistości. ;-)

    Między jednostkami danego społeczeństwa też różnice są przeogromne.
    Przenosząc to na grunt społeczny - jest to podstawowa przyczyna
    grzęźnięcia wszelkich reform, absolutne źródło potęgi status quo - życie
    społeczne jest tak gęstą plątaniną przeciwstawnych interesów (często
    skrywanych pod werbalnymi deklaracjami lub nawet nieuświadamianych), że
    każda akcja powoduje nasilenie przeciwstawnej reakcji, mimo że (prawie)
    wszyscy zapewniają, jak bardzo chcą dobrze.

    [...]
    > Ja tylko przypominam gdzie ja żyję i czy ty również w tym samym
    > miejscu:)

    Przejęzyczyłem się, jak to w rozmowie. ;-) Miało być: "w jakiej
    rzeczywistości żyjemy".

    pozdrawiam serdecznie

    /-/

    Mariusz [mr.]