-
X-Received: by 10.49.29.8 with SMTP id f8mr130138qeh.10.1386977321219; Fri, 13 Dec
2013 15:28:41 -0800 (PST)
X-Received: by 10.49.29.8 with SMTP id f8mr130138qeh.10.1386977321219; Fri, 13 Dec
2013 15:28:41 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!news.glorb.com!p15no24989398qaj.0!news-out.google.com!p7ni16425qat.0!nntp.goo
gle.com!p15no24989388qaj.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.c
om!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 13 Dec 2013 15:28:41 -0800 (PST)
In-Reply-To: <52ab8c0a$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.175.179.73;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 31.175.179.73
References: <X...@l...net>
<52a78b8c$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@l...net>
<1...@p...pl.invalid>
<X...@l...net>
<3...@p...pl.invalid>
<l8ar25$5tb$1@node1.news.atman.pl>
<e...@g...com>
<l8crsd$94t$1@node1.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<l8da3u$p7c$1@node1.news.atman.pl>
<52ab8c0a$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <9...@g...com>
Subject: Re: słaby akumulator w aucie
From: k...@g...com
Injection-Date: Fri, 13 Dec 2013 23:28:41 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:656819
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 13 grudnia 2013 23:36:58 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:
> Użytkownik ACMM-033 napisał:
>
> >
>
> > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
>
> > news:138e04b6-ba79-42e7-b25c-413df50e513f@googlegrou
ps.com...
>
> >
>
> >> Normalnie, cegła na pedał gazu. Bez obciążenia bez problemu.
>
> >
>
> > Nie 15 kRPM! Nie uwierzę. Prędzej dmuchawa wywali i rezonanse rozwalą
>
> > maszynę (o zatarciu, czy potłuczeniu panewek nie wspominając). A bez
>
> > niej Houston ma problem.
>
> > Bez uszczelnienia na tłokach też mi się to wydaje mało realne. No i
>
> > trzeba by jednak zdjąć odcinkę (chyba, że to była wersja bez niej).
>
> > Z samego wzoru na energię kinetyczną w ruchu obrotowym E=(I??)/2 (wał),
>
> > oraz postępowym E=(mV?)/2 (tłoki i kije) wynika, że trzykrotne
>
> > zwiększenie prędkości (a w malczanie fabryczna max. to 5kRPM stałego i
>
> > 5.3, czy 5.5 chwilowego kręcenia) to 9-krotne zwiększenie energii, jeśli
>
> > winda w bloku nosi tonę, to nie sądzę, by wsadzenie do niej 9 ton nie
>
> > spowodowało żadnych skutków (ze słynnego E=mc? wnioskuję, że równoważny
>
> > skutek wywoła 9- a nie 3-krotne zwiększenie obciążenia masą) 2-3 tony
>
> > najprawdopodobniej uniesie - sam konserwator mówił, że winda o nośności
>
> > 500 kilo da radę 2 tonom, przynajmniej w starych windach tak było, ale
>
> > powyżej nie radziłby nawet myśleć o skutkach). Poza tym, w mądrej (nie,
>
> > nie w Wiki) literaturze znalazłem (nie pamiętam, ale chyba to był
>
> > wydział fizyki jakiejś uczelni, lub coś z tej paki), że powyżej pewnych
>
> > obrotów moc oddawana gwałtownie maleje (widać to zresztą na wykresie
>
> > trakcyjnym) i znaczna większość wytwarzanej wtedy energii idzie na ruch
>
> > maszyny, zamieniając się w ciepło, bardzo dużo ciepła, bardzo szybko,
>
> > niekiedy błyskawicznie niszcząc obiekt.
>
>
>
> Wyczynowe wersje silnika od kaszlaka (z abarthowskim wałkiem rozrządu i
>
> wydechem) kreciły ciut ponad 8kRPM. Poza wymianą wałka i wydechu trzeba
>
> było:
>
>
>
> Odchudzić i ponownie wyważyć koło zamachowe.
>
> Odchudzić i _dynamicznie_ wyważyć (fabrycznie tego nie robiono,
>
> pozostawano przy wyważeniu statycznym) wał napędowy.
>
> Odchudzić tłoki.
>
> Odchidzić i pozbawić makrokarbów (ale broń Boże nie polerować - zmatowić
>
> dla istnienia mikrokarbów) korbowody.
>
> Zrwnoważyć na obu końcach komplety tłok - korbowód ze sobą.
>
> Naciąć na powierzchni panewek wału i sworzni tłokowych mikrorysy
>
> rozprowadzające olej.
>
> Odchudzić zawory (żeby lżejsze były i szybciej się zamykały).
>
> Zwiększyć (na chama, podkładkami) naprężenie sprężyn zaworów - żeby
>
> zawory jeszcze szybciej sie zamykały...
>
>
>
> A potem malczaka z takim silnikiem można było kupić za psi pieniądz - bo
>
> swoje sto godzin na treningach i w wyścigach przejechał a trwałość
>
> silnika niewiele te sto godzin przekraczała (reszty pojazdu również...)
>
>
>
> --
>
> Darek
Przestań. 8 tysięcy to kaszlak bez obciązenia kręci. Seryny kaszlak a nie z jakimiś
cudami. Pod obciążeniem to co innego.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.13 00:33 k...@g...com
- 15.12.13 13:30 ACMM-033
- 15.12.13 13:23 ACMM-033
- 15.12.13 20:14 Dariusz K. Ładziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fejk muzyczny czy nie fejk
- Raspberry Pi 3 Model B+
- Kuchenka elektryczna
- test
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
Najnowsze wątki
- 2025-03-16 Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- 2025-03-16 Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- 2025-03-16 silnik-chwilówka
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=