eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasłaby akumulator w aucieRe: słaby akumulator w aucie
  • X-Received: by 10.49.29.8 with SMTP id f8mr130138qeh.10.1386977321219; Fri, 13 Dec
    2013 15:28:41 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.49.29.8 with SMTP id f8mr130138qeh.10.1386977321219; Fri, 13 Dec
    2013 15:28:41 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!news.glorb.com!p15no24989398qaj.0!news-out.google.com!p7ni16425qat.0!nntp.goo
    gle.com!p15no24989388qaj.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.c
    om!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 13 Dec 2013 15:28:41 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <52ab8c0a$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.175.179.73;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 31.175.179.73
    References: <X...@l...net>
    <52a78b8c$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@l...net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <X...@l...net>
    <3...@p...pl.invalid>
    <l8ar25$5tb$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <l8crsd$94t$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <l8da3u$p7c$1@node1.news.atman.pl>
    <52ab8c0a$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: słaby akumulator w aucie
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Fri, 13 Dec 2013 23:28:41 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:656819
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 23:36:58 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:
    > Użytkownik ACMM-033 napisał:
    >
    > >
    >
    > > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > > news:138e04b6-ba79-42e7-b25c-413df50e513f@googlegrou
    ps.com...
    >
    > >
    >
    > >> Normalnie, cegła na pedał gazu. Bez obciążenia bez problemu.
    >
    > >
    >
    > > Nie 15 kRPM! Nie uwierzę. Prędzej dmuchawa wywali i rezonanse rozwalą
    >
    > > maszynę (o zatarciu, czy potłuczeniu panewek nie wspominając). A bez
    >
    > > niej Houston ma problem.
    >
    > > Bez uszczelnienia na tłokach też mi się to wydaje mało realne. No i
    >
    > > trzeba by jednak zdjąć odcinkę (chyba, że to była wersja bez niej).
    >
    > > Z samego wzoru na energię kinetyczną w ruchu obrotowym E=(I??)/2 (wał),
    >
    > > oraz postępowym E=(mV?)/2 (tłoki i kije) wynika, że trzykrotne
    >
    > > zwiększenie prędkości (a w malczanie fabryczna max. to 5kRPM stałego i
    >
    > > 5.3, czy 5.5 chwilowego kręcenia) to 9-krotne zwiększenie energii, jeśli
    >
    > > winda w bloku nosi tonę, to nie sądzę, by wsadzenie do niej 9 ton nie
    >
    > > spowodowało żadnych skutków (ze słynnego E=mc? wnioskuję, że równoważny
    >
    > > skutek wywoła 9- a nie 3-krotne zwiększenie obciążenia masą) 2-3 tony
    >
    > > najprawdopodobniej uniesie - sam konserwator mówił, że winda o nośności
    >
    > > 500 kilo da radę 2 tonom, przynajmniej w starych windach tak było, ale
    >
    > > powyżej nie radziłby nawet myśleć o skutkach). Poza tym, w mądrej (nie,
    >
    > > nie w Wiki) literaturze znalazłem (nie pamiętam, ale chyba to był
    >
    > > wydział fizyki jakiejś uczelni, lub coś z tej paki), że powyżej pewnych
    >
    > > obrotów moc oddawana gwałtownie maleje (widać to zresztą na wykresie
    >
    > > trakcyjnym) i znaczna większość wytwarzanej wtedy energii idzie na ruch
    >
    > > maszyny, zamieniając się w ciepło, bardzo dużo ciepła, bardzo szybko,
    >
    > > niekiedy błyskawicznie niszcząc obiekt.
    >
    >
    >
    > Wyczynowe wersje silnika od kaszlaka (z abarthowskim wałkiem rozrządu i
    >
    > wydechem) kreciły ciut ponad 8kRPM. Poza wymianą wałka i wydechu trzeba
    >
    > było:
    >
    >
    >
    > Odchudzić i ponownie wyważyć koło zamachowe.
    >
    > Odchudzić i _dynamicznie_ wyważyć (fabrycznie tego nie robiono,
    >
    > pozostawano przy wyważeniu statycznym) wał napędowy.
    >
    > Odchudzić tłoki.
    >
    > Odchidzić i pozbawić makrokarbów (ale broń Boże nie polerować - zmatowić
    >
    > dla istnienia mikrokarbów) korbowody.
    >
    > Zrwnoważyć na obu końcach komplety tłok - korbowód ze sobą.
    >
    > Naciąć na powierzchni panewek wału i sworzni tłokowych mikrorysy
    >
    > rozprowadzające olej.
    >
    > Odchudzić zawory (żeby lżejsze były i szybciej się zamykały).
    >
    > Zwiększyć (na chama, podkładkami) naprężenie sprężyn zaworów - żeby
    >
    > zawory jeszcze szybciej sie zamykały...
    >
    >
    >
    > A potem malczaka z takim silnikiem można było kupić za psi pieniądz - bo
    >
    > swoje sto godzin na treningach i w wyścigach przejechał a trwałość
    >
    > silnika niewiele te sto godzin przekraczała (reszty pojazdu również...)
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Darek

    Przestań. 8 tysięcy to kaszlak bez obciązenia kręci. Seryny kaszlak a nie z jakimiś
    cudami. Pod obciążeniem to co innego.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: