  • Data: 2009-12-25 19:31:07
    Temat: Re: skrócona superheterodyna AM na lampach
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Kucharski pisze:

    > "świetności" nikt nie stosowałby UL1111 do zastosowań RF. Były wtedy
    > dostępne inne, specjalizowane US. Np. w torze przemiany nieśmiertelny
    > UL1042 (zamiennik SO 42). W torze IF - UL1200, UL1202, UL1242 itp.

    Wiem, wiem. Parę z tych scalaków pewnie gdzieś będę miał. ;)
    W bardziej złożonych układach oczywiście bardziej opłacało się
    skorzystać z gotowych układów. Jednak jak widać po tym miniaturowych
    odbiorniczku w radiu UL1111 nawet się sprawdzał. Teraz jestem
    (teoretycznie) ciekaw czy temat dałoby się drążyć i te tranzystory
    wykorzystać w innych układach, choćby nawet w klasycznej
    superheterodynie z czasów odbiorników takich jak Migo. ;)

    > Dobrym przykładem, ukazującym obszar stosowania US polskiej produkcji są
    > dwie książki autorstwa Marii i Wojciecha Nowakowskich z cyklu "24 proste
    > układy elektroniczne do samodzielnego wykonania": "Dla domu"

    Mam. ;)

    > oraz "Moje hobby".

    Kiedyś miałem w rękach. ;)

    > I oczywiście "sztandarowe" dzieło z tego okresu czyli "Układy
    > scalone w urządzeniach krótkofalarskich" autorstwa Wiktora Chojnackiego.

    Z tym niestety nie miałem okazji się zapoznać. ;)