  • Data: 2009-12-27 12:09:02
    Temat: Re: skrócona superheterodyna AM na lampach
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 27 Dec 2009 07:52:49 +0000 (UTC), Tomasz Szczesniak wrote:
    >J.F <j...@p...onet.pl> nadala:
    >
    >Niektóre z trudem :)

    No fakt ..
    http://tubedevices.com/alek/polprzewodniki/tg5/tg5.h
    tm
    Bez trafa o stosownej rezystancji strach podlaczac :-)

    A juz pare lat pozniej, TG51-55 - tym Wojciechowski nie bal sie 4A
    przelaczac :-)

    >Akurat założyłem amplitudę 1V, czyli 2Vpp. Z jakichś powodów typowym
    >napięciem zasilającym było 6V (a czasami nawet 9V lub 12). Nie wiem
    >czemu, może przy niższm zasilaniu nie udawało się uzyskać odpowiedniej
    >czułości i stabilności układu?

    Tez jestem ciekaw. Wydawaloby sie ze germanowym nawet 3V nie straszne
    ..

    >No i przy braku tranzystorów
    >komplementarnych prościej jes dać dwa transformatory (sterujący i
    >wyjściowy) + 3 tranzystory (driwer + 2 * końcówka) niż i dwa

    Nawet tylko jedno trafo
    http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/jasiu/oldtr/Kolib
    er.html

    Widze ze raz sprobowali z drugim, ale im przeszlo - za drogo czy wrecz
    gorzej ?

    >transformatory niż sporo (zależy od układu) tranzytorów i zero
    >transformatorów.

    No wlasnie .. usiluje sobie przypomniec, jak zrobic prosto
    beztransformatorowca .. i nie bardzo moge, a stare ksiazki gleboko :-)

    Ktos pamieta radziecki odbiornik taki zabawkowy .. Zwiezdoczka chyba -
    jak u niego koncowka wygladala ?

    A przy okazji guglania - to mi sie spodobalo - czy to klasa AA ? :-)
    http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/jasiu/oldtr/radia
    /Eltra-schemat.png

    J.