  • Data: 2017-03-04 23:50:18
    Temat: Re: skonsruujmy !
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    > Dziś dysponujemy nieporównanie większą wiedzą antropo i
    > socjologiczną

    My? Czyli kto? Iluminaci? ;-)

    > Jak wyżej - byli za głupi i dodatkowo zobligowani porąbaną logiką
    > swojej wiary.

    Tiaaa, mądry to się dopiero Marks okazał, i jego fanatyczni *wyznawcy*.
    Owe wręcz religijne uwielbienie dla brodatego proroka trzeba tu wyraźnie
    podkreślić, gdyż cała ta teoria, oraz wszystkie te jego "nauki" są
    ewidentnie sprzeczne z tym, co przyniosła praktyka. Budowa socjalizmu
    okazała się "osiągnięciem" na miarę całej dotychczasowej historii: za
    sprawą wdrażania tej chorej idei życie straciło więcej ludzi, niż żyło w
    Europie przez dwa tysiące lat!

    A co do "porąbanej logiki", to logika jako taka znacznie się rozwinęła
    dzięki teologii, oraz temu, że Kościół ocalił spuściznę antyczną. Zaś na
    gruncie samej teologii rozwój logiki był tak duży, że bez niego dziś
    bylibyśmy znacznie mniej gotowi do wyzwań naszych czasów.
    Jesteśmy tylko karłami, stojącymi na barkach olbrzymów! Czego nie
    rozumieją różni tacy, o których można powiedzieć, że "wczoraj się
    urodzili", bo wszelkie "mądrości" czerpią tylko z zatrutego przez Marksa
    potoku, czy raczej ścieku.

    > dałbym sobie spokój z mierzeniem IQ tylko zastosowałbym jakiś prosty
    > test w rodzaju umiejętności czytania i pisania oraz elementarnej
    > wiedzy o rzeczywistości.To już starczy by odsiać matołów.

    Ja bym poszedł dalej: niech każda partia ogłosi skrócony manifest
    wyborczy, zawierający (dajmy na to) pięć punktów, które są dla niej
    najważniejsze (nie ma co przeciążać odbiorców). I niech wyborca zaliczy
    nieco trudniejszy, niż czytanie/pisanie test, przyporządkowując
    postulaty do ugrupowań. Aby zaliczyć powinien co najmniej dla 3 partii
    dobrać właściwie 4 punkty, co wskaże, iż wie on "na co zamierza
    głosować". To skutecznie zmniejszy prawa wyborcze takich, co to
    wybierają na podstawie samej tylko nazwy.

    > Ten kto oddaje do redystrybucji społecznej więcej kasy, powinien
    > mieć więcej do powiedzenia w sprawie jej wydawania.

    Cieszę się, że to doceniasz, spodziewałem się oporu, i to znacznego.

    > (a państwo to nic więcej jak mechanizm redystrybucji)

    A to tylko i wyłącznie według socjalistów! Państwo nie powinno
    janosikować, zabierać pracowitym i rozdawać takim, co to nawet łopatę
    nie wiedzą z której strony chwycić. Powinno ono kierować się zasadą
    pomocniczości, czyli *nie* przechwytywać takich działań, które *mogą*
    (nawet i choćby z trudem) być wykonane bez niego, to primo. Zaś secundo,
    to trzeba konsekwentnie postrzegać państwo jako *aparat przymusu* bo w
    przeciwieństwie do różnych działań o charakterze *obywatelskim* - nakazy
    państwowe *mogą* być egzekwowane siłą. Nigdy, i nigdzie nie powinno się
    zapominać o tej *przymusowości*, i tym kierując, konsekwentnie odmawiać
    rządowi wszelkich uprawnień, które siłą wdrażane być *nie* powinny. Np.
    dobroczynności: dlaczego sąsiad ma mnie utrzymywać, gdy sam nie potrafię
    robić nic wartego "godziwej" zapłaty? Dlaczego miałby to robić pod
    przymusem, jeśli (dajmy na to) uważa mnie za warchoła?

    > Z jednym zastrzeżeniem - majątków osobistych się nie dziedziczy, po
    > śmierci przechodzą na skarb państwa z wyjątkiem drobnej stałej kwoty
    > "na rozruch" dla potomków.

    No i wychodzi z Ciebie cały ten goszyzm. Lewica zawsze się musi
    przypierdzielać do *cudzych* pieniędzy: jak chce zbawiać ludzkość to
    niech to robi *za swoje*! Inną cechą goszystowskich zarządzeń jest ich
    durnota, polegająca na tym, że zarządzenia owe są oderwane od, hm,
    zdrowego rozsądku, więc najczęściej łatwo je obejść. W tym konkretnym
    przypadku przekazując potomkom (często tylko na papierze!) majątek
    jeszcze za życia. Ale istotniejsze jest owo okradanie sierot. Czy
    czerwoni i różowi nie potrafią zrozumieć tego, że człowiek ma
    *zakodowany* imperatyw dbania o interesy: wpierw własne, a potem swojej
    progenitury? I że "dla dobra ludzkości" zawsze będzie działał o wieeele
    mniej wydajnie, niż dla swojej rodziny?
    Dalej: jeśli zabrać mu możliwość wzbogacania potomstwa, to gdy osiągnie
    "swoje lata", i poczuje, że zbliża się starość, to po prostu zacznie
    przepijać, przehulać, przejadać, i co tam jeszcze - majątek zgromadzony
    wcześniej. No bo inaczej to i tak zabiorą te dranie z rządu.

    > Oczywiście że jest. Inteligentni znajdują sobie o wiele ciekawsze
    > zajęcia życiowe niż robienie kasy w wyścigu szczurów.

    Wyczuwam tu zauważalną pogardę dla tych, co to ich zajmuje "robienie
    kasy". Jeśli ktoś potrafi wykonywać pracę pilnie pożądaną przez
    odbiorców, to jego wysokie zarobki są wielce zasłużone! Wszak swą pracą
    dostarcza jakichś dóbr wielce pożądanych, i dzięki temu wzbogaca *całe*
    społeczeństwo! A jeśli czyjś intelekt, nawet i wybitny, tego warunku nie
    spełnia, i inni nie mają z niego wielkiej korzyści, to słusznym jest,
    aby nie opływał w dostatki.