  • Data: 2017-03-04 02:42:31
    Temat: Re: skonsruujmy !
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > powinny być zmiany zasady dokonywania poparcia w postaci głosowania.
    > Nie pamiętam jak to jest z IQ. Jeśli z definicji (jak przypuszczam) 100
    > to jakaś średnia to każdy głos oddany przez obywatela powinno się
    > przemnażać przez jego (IQ-100).
    > Wymagało by to ustalenia czym jest odwrotność oddanego na daną partię
    > głosu i dla ujemnych wartości IQ-100 dodawanie do łącznych wyników tej
    > odwrotności pomnożonej przez 100-IQ.
    >
    > Osobiście jestem przekonany, że gdyby jakiś kraj wprowadził taki system
    > to w kilka dziesięcioleci byłby na stałe "zieloną wyspą".

    Się wtrącę raz jeszcze. To postulat daleko idący, a ja raczej jestem
    zwolennikiem Partii Umiarkowanego Postępu (w granicach prawa). Podobna
    rzecz została już zrealizowana. Tyle że nie bada się tam inteligencji
    indywidualnej, lecz zbiorową. I nie ma ujemnych głosów (wiem, wiem,
    Radio Erewań). Oróż chorwacka ordynacja jest bardzo ciekawa. Są tam
    na przykład specjalne okręgi wyborcze dla diaspory, która wybiera
    swoich odrębnych posłów. To akurat mnie nie dziwi, wziąwszy pod uwagę
    spuściznę po nieboszczce Jugosławii. Ale nie o tym teraz chciałem.
    Więc wracając do tematu, tam nawet liczba deputowanych nie jest znana
    przed wyborami! W skrócie, to elekcja odbywa się w myśl zasady: "nie
    chciało wam się iść do urny, to nie będziecie mieli swojego posła".
    To wszystko jest tak skomplikowane, że zasady w całości pojąć nie
    zdołałem. Na swoje usprawiedliwienie mogę zaświadczyć, że gdy mi
    to tłumaczono, całkiem trzeźwy nie byłem. A tłumaczono przy okazji
    aktualnych wyborów (wygrała wtedy koalicja Kukuriku).

    Takie to na mnie zrobiło wrażenie, że gdy poszedłem spać, począłem
    obmyślać nowe ordynacje wyborcze. Doszedłem do takiego wniosku, że
    frekwencja wyborcza jest tym większa, im wyższa inteligencja wyborców.
    Zatem pierwsze co należy zrobić po podliczeniu głosów w wyborach, to
    ustalić liczbę mandatów w poszczególonych okręgach. Choćby metodą
    d'Hondta, biorąc pod uwagę całkowitą liczbę oddanych głosów w wyborach.
    A dopiero potem rozdzielać mandaty na listy. Małe usprawnienie, a cieszy.

    > Ale to chyba niemożliwe, niemożliwe.. (tu mi się Seksmisja przypomniała).

    No więc Chorwaci są blisko tego. Hvala (im za to).

    --
    Jarek