  • 1. Data: 2010-02-14 20:15:23
    Temat: skanowanie satyny
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    (amator)
    witam.
    usiłuję zeskanować w dużej rozdzielczości (600 lub 1200 dpi) odbitkę
    kolorową wykonaną na papierze "satynowym" (chyba nie pomyliłem nazwy)
    powierzchnia jest dość błyszcząca ale "chropowata"
    Po zeskanowaniu, na zdjęcie pokryte jest jasnymi plamkami powstałymi
    przez odblaski zagłębień w emulsji.
    Normalnie takich plamek nie widać, widocznie świetlówka skanera daje
    taki efekt.
    Pytanie
    Jak zrobić to dobrze (tzn jak Wy to robicie) ?
    Zdjęcie muszę mieś w dużej rozdzielczości bo wymaga późniejszej obróbki
    (retusz, korekta koloru, wyostrzanie krawędzi, usunięcie zbędnych obiektów)

    Zastanawiam się już nawet na zamoczeniem zdjęcia w wodzie i nałożeniu go
    na skaner na mokro.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-14 20:25:49
    Temat: Re: skanowanie satyny
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 14 Feb., 21:15, rrrrrrrrrrr <r...@...com> wrote:
> [...]
    >
    > Zastanawiam się już nawet na zamoczeniem zdjęcia w wodzie i nałożeniu go

    w literaturze sa opisy jak to zrobic , rzeczywiscie np zamoczenie w
    przezroczystym oleju , pamietam dawno temu probowalem , ale wynik mnie
    nie przekonal.

    czy na mniejszych rozdzielczosciach ten efekt wystepuje ?
    w moim sknerze przy 200 dpi na czarno - bialym obrazie tonalnym
    praktycznie ten efekt nie wystepuje.
    moze sproboj na roznych rozdzielczosciach.

    w programie do obrobki zdjec tez jest taka funkcja usuniecie tych
    buzerow.

    wysoka rozdzielczosc jest potrzebna do duzych odbitek - czy
    rzeczywiscie bedziesz robil duza odbitke ?

  • 3. Data: 2010-02-14 22:23:56
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > obiektów)
    >
    > Zastanawiam się już nawet na zamoczeniem zdjęcia w wodzie i nałożeniu go

    pod szybke i gliceryna zdaje sie, nie jestem pewien. Moze tez woda ale
    na krotko. Musisz isc w tym kierunku.

    Roger

  • 4. Data: 2010-02-14 22:34:55
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "rrrrrrrrrrr" <...@...com> napisał w wiadomości
    > (amator)
    > Jak zrobić to dobrze (tzn jak Wy to robicie) ?

    Gliceryna albo wazelina techniczna, tylko trzeba bardzo uważnie nakładać
    zdjęcia na szybę skanera, żeby nie powstały pęcherze powietrza. Olej szybko
    przemoczy fotę i spadnie kontrast. Programowe usuwanie tych kropek wychodzi
    słabo, strasznie tnie detal. Ogólnie rzeźba w g..., niestety.

    zdrówka, PW

  • 5. Data: 2010-02-15 11:22:04
    Od: Karas <"faktornik"@vp.pl>

    PW pisze:
    > Gliceryna albo wazelina techniczna,
    Najlepiej olej parafinowy, ostatecznie gliceryna
    zdecydowanie nie wazelina - nie da sie odzyskać po tym foty !
    --
    pozdrawiam, Karaś

  • 6. Data: 2010-02-15 12:30:28
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > obiektów)
    > Zastanawiam się już nawet na zamoczeniem zdjęcia w wodzie i nałożeniu go

    Zeskanuj to zdjecie kilka razy w tej samej rozdzielczosci
    obracajac oryginal za kazdym razem o np. 30 stopni.
    3-5 skanow, im wiecej tym lepiej.

    Poskladaj w PSie skan na skanie pasujac dokladnie kolejne
    skany np. uzywajac polprzezroczystosci na etapie pasowania.

    Jak juz spasujesz wszystkie warstwy to zmien dla nich
    Blending na "Darken" (poza pierwsza warstwa oczywiscie).

    I to by bylo na tyle.

  • 7. Data: 2010-02-15 14:47:28
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-15 13:30, Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    >
    > Jak juz spasujesz wszystkie warstwy to zmien dla nich
    > Blending na "Darken" (poza pierwsza warstwa oczywiscie).

    No nie mów, tak na czysto bez paćkania się ;)?

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 8. Data: 2010-02-15 14:53:51
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > No nie mów, tak na czysto bez paćkania się ;)?

    Nie mowie ;)

  • 9. Data: 2010-02-15 15:35:28
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    1. zrób reprodukcję aparatem z obiektywem, co to potrafi. Wówczas zapanujesz
    nad światłem.
    2. spróbuj to, co proponował Jakub. Możesz jeszcze spróbować skanów na
    skanerze co miał podójne oświetlenie przedmitu (jak np. arcus 1200 agfy).

  • 10. Data: 2010-02-15 15:35:58
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nie mowie ;)