  • 11. Data: 2010-02-15 15:36:56
    Temat: Re: skanowanie satyny
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    wystaw kawałek skanu, może coś się uda zaproponować.

  • 12. Data: 2010-02-19 12:03:39
    Od: gary <g...@w...com>

    W dniu 2010-02-14 21:15, rrrrrrrrrrr pisze:
    > (amator)
    > witam.
    > usiłuję zeskanować w dużej rozdzielczości (600 lub 1200 dpi) odbitkę
    > kolorową wykonaną na papierze "satynowym" (chyba nie pomyliłem nazwy)
    > powierzchnia jest dość błyszcząca ale "chropowata"
    > Po zeskanowaniu, na zdjęcie pokryte jest jasnymi plamkami powstałymi
    > przez odblaski zagłębień w emulsji.
    > Normalnie takich plamek nie widać, widocznie świetlówka skanera daje
    > taki efekt.
    > Pytanie
    > Jak zrobić to dobrze (tzn jak Wy to robicie) ?
> [...]

    Witam ponownie.
    Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Trochę mnie zszokowały te o smarowaniu
    fotki olejem.
    Rozwiązanie okazało się znacznie bardziej proste.
    Próbowałem gościnnie na różnych skanerach i znalazłem ten który radzi
    sobie z błyszczącą satyną.

    Aparatura do analizy elektroforezy białek z krwi HORIBA a dokładnie
    wchodzący w jej skład skaner EPSON Perfection V750 Pro.

    Praktycznie wogóle nie występuje efekt odblasku w zagłębieniach odbitki
    i rzeczywista rozdzielczość 1200 dpi (większej nie próbowałem bo i tak
    nic by nie wniosła)

    Dzięki za odzew