  • 11. Data: 2002-05-17 18:23:53
    Temat: Re: skanowanie portow
    Od: zamsz <z...@m...interecho.com>

    news:MPG.174f1f84fe80b7ef9897cc@news.tpi.pl KrzysiekPP:

    > A taki przyklad:
    >
    > Jestes wlascicielem domu. W domu sa ogolnodostepne drzwi do
    > ktorych moze kazdy pukac i czasami mu otwierasz. A co powiesz
    > takiemu wscibskiemu, ktory chodzi wokol domu i puka we wszystkie
    > okna sprawdzajac czy przypadkiem nie jest ktores otwarte ?

    Zaczyna sie ;)

    --
    zamsz
    Ksiega cytatow Experta http://xox.pl/~zamsz/

  • 12. Data: 2002-05-17 18:24:00
    Od: bartek <b...@N...rwl.torun.pl>

    KrzysiekPP wrote:

> [...]
    > kazdy pukac i czasami mu otwierasz. A co powiesz takiemu wscibskiemu,
    > ktory chodzi wokol domu i puka we wszystkie okna sprawdzajac czy

    Ze jest wscibski! :) Ale nie moge go oskarzyc o wlamanie, czy o
    jakiekolwiek inne przestepstwo jesli tylko sprawdza czy sa otwarte. Moge
    sie domyslac, ze proboje byc przestepca ale nim nie jest, jesli tylko
    sprawdza. Przeciez ja nie wiem w jakim on celu sprawdza, fakt w
    dzisiejszych czasach raczej sie 'sprawdza' tylko w jednym ;) ale to juz
    chyba inny watek i do tego troche OT.

    p.

  • 13. Data: 2002-05-18 00:48:26
    Od: Birski zygmunt <b...@k...net.pl>

> [...]
    > wokol domu i puka we wszystkie okna sprawdzajac czy przypadkiem nie jest

    zaraz będzie o zaglądaniu przez dziurki od klucza :))))

  • 14. Data: 2002-05-18 00:48:36
    Od: Birski zygmunt <b...@k...net.pl>

    KrzysiekPP wrote:

> [...]
    > wokol domu i puka we wszystkie okna sprawdzajac czy przypadkiem nie jest

    zaraz będzie o zglądaniu przez dziurki od klucza . Aczkolwiek wyobrażam
    sobie co robi admin gdy widzi o ktoś mnie skanował o ten ipek i ten ....
    Cho.. znowu modemiarze z ppp.tpsa... czyli mój telefon utknie gdzieś w
    BOk jak znam życie . I to jest problem moim zdaniem że jeżeli prosisz
    admina z innej sieci o pomoc to się rozbijasz zwykle zwłaszcza gdy sieć
    jest dużego ISP lub ICP.

  • 15. Data: 2002-05-18 21:39:01
    Od: "Marian L" <m...@l...org.pl>

    Witam
    bartek <b...@N...rwl.torun.pl w ac3965$q3h$...@n...tpi.pl...
    napisał:

    > Ze jest wscibski! :) Ale nie moge go oskarzyc o wlamanie, czy o
    > jakiekolwiek inne przestepstwo jesli tylko sprawdza czy sa otwarte.

    Wtedy należy dzwonić na 112.

    Marian L

  • 16. Data: 2002-05-18 21:40:28
    Od: Kaktus <k...@f...net.pulawy.pl>

    W artykule <3...@k...net.pl> Birski zygmunt napisał(a):
> [...]
    > BOk jak znam życie . I to jest problem moim zdaniem że jeżeli prosisz
    > admina z innej sieci o pomoc to się rozbijasz zwykle zwłaszcza gdy sieć

    o wlasnie. jak juz zeszlismy na skany z *ppp.tpnet.pl... do kogo to zglaszac?
    pisac na a...@t...pl czy wydzwaniac po BOKach? mam tego syfu pelno w logach
    i zaczyna mnie to juz denerwowac...

    --
    pozdr.
    K.

  • 17. Data: 2002-05-18 21:41:50
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Fri, 17 May 2002 14:57:22 +0000 (UTC),
    radi <r...@N...interror.org> pisze:

    > alez skad. pomijajac pewna absurdalnosc zagadnienia ;) przeciez on ma
    > ten port udostepniony 'pro publico bono', dla kazdego kto chce skorzystac z
    > tego popularnego serwisu.

    Aha, czyli IE może, a NMAP nie może... O-kej...

    > pomijajac watek znajdujacy sie nieco obok (skanowanie moze wywrocic
    > wiele urzadzen [...] plikow poprzez zapchanie nadmiernymi logami [...]

    Co za admin nie zabezpiecza się przed przepełnieniem dysku logami?
    W ogóle co za pomysł, żeby logować każde odwołanie do serwera? ;)
    Jakbym mial logować każdego pinga to bym musiał sobie chyba kolejny
    dysk kupić. I po co? Przecież nie ma nic lepszego jak przeglądanie
    logów ze skanowania. Ile to frajdy że gościu znalazł otwarty 80 i
    zamknięty 23 port co? :P

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 18. Data: 2002-05-18 21:42:04
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Fri, 17 May 2002 14:56:48 +0000 (UTC),
    KrzysiekPP <_...@c...pl> pisze:

> [...]
    > wokol domu i puka we wszystkie okna sprawdzajac czy przypadkiem nie jest

    Raz, dwa - ok. Potem się wychodzi i go się... 'puka'...

  • 19. Data: 2002-05-19 17:40:23
    Od: c...@m...pl ([cookie])

    On Thu, 16 May 2002 15:43:32 +0000 (UTC), bartek
    <b...@N...rwl.torun.pl> wrote:

    >Czy ktos moglby mi odpowiedziec na pytanie dlaczego skanowanie portow jest
    >naruszeniem prawa? i czy w ogole jest?

    skanowanie portów jeszcze o niczym nie swiadczy - podobnie, jak
    przespacerowanie sie wokól samochodu stojacego na chodniku, zapoznanie
    sie z marka, tapicerka, dodatkami itd. nie jest przestepstwem - a to,
    ze robia tak m.in. zlodzieje, to juz inna sprawa...
    oczywiscie wlascicielowi samochodu moze sie to nie spodobac i moze go
    zamknac w garazu, albo zarzucic na samochód "pokrowiec" ale to juz
    sprawa pomiedzy wlascicielem samochodu a chetnymi do ogladania...

    --
    ____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ _________________________
    stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 20. Data: 2002-05-20 12:28:48
    Od: radi <r...@N...interror.org>

    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak wrote:

    > Aha, czyli IE może, a NMAP nie może... O-kej...

    Jezeli robisz nmap -p 80 <host> , nie widze problemu.

    Tutaj oczywiscie zaraz moze pojawic sie watek, ze nie trzeba jechac
    'na chama ' po calym zakresie portow, bo istnieja rozne sposoby
    'rozproszonego skanowania' na to zeby obejrzec sobie dokladnie
    maszyne, i tego sie tak latwo nie 'odkryje'. Ale mowa w tym przypadku
    chyba o jasno rozpoznawalnych aktach (notabene, inicjowanych czesto
    przez jakiegos chakiera z portscan.exe odpalonym na win98? ;)

> [...]
    > W ogóle co za pomysł, żeby logować każde odwołanie do serwera? ;)
    > Jakbym mial logować każdego pinga to bym musiał sobie chyba kolejny

    Czemu kazde odwolanie? Wystarczy log ze scanlogd`a , ale naturalnie ze
    z innego loggera szczegoly sie przydadza. Zwroc uwage, ze mowisz o
    argumentach administratora serwera ktory byl poddany skanowaniu,
    a ktore odpowiednio przedstawione jako przejaw DoS`a moga byc
    przekonujace. jak chcesz, wzmiankowany kij znajdziesz raczej na 100%.

    > Przecież nie ma nic lepszego jak przeglądanie
    > logów ze skanowania. Ile to frajdy że gościu znalazł otwarty 80 i
    > zamknięty 23 port co? :P

    niewatpliwie, aczkolwiek niektorych po okreslonej ilosci skanow i tym
    podobnego smiecia w logach to juz nie bawi a nuzy, bo po prostu
    zabiera im tez czas ktory w pracy jest cenny.

    err.

    --

    elmer radi radisson. irc: #radiostacja ; #polishscene ; icq: 3190852
    * RP7442-RIPE * e-mail: radi<at>klosz.art.pl ; radi<at>radiostacja.pl