  • Data: 2010-11-01 12:14:09
    Temat: Re: silniki 1.9 tdi 101KM/130KM [seat ibiza]
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "karkow" wrote:
    > Czy ktos z szanownych uzytkownikow moze ocenic te silniki - czy sa problematyczne
    > (jakies filtry FAP, DPF czy inne ustrojstwa)?

    Nic takiego w nich na szczęście nie ma.

    > o legendarnie niskim spalaniu i trwalosci silnikow vag 1.9 tdi slyszalem:)

    Bajeczki. 1.9 TDI pije mi minimum 7,5 w mieście, jak delikatnie jeżdżę.
    Maksimum 9l/100KM. No ale auto trochę większe. Trwałość faktycznie
    legendarna, ale tylko do momentu, w którym coś padnie. :-)
    Czyli jak każdy inny samochód. Powinno być dobrze, jak nie trafisz
    szczepa/przystanku/bezwypadku z czterech.

    > - czy te dwie propozycje maja podobne opinie?

    Tak, obiegowe opinie "nie do zajechania".

    > A moze ktos oceni calosciowo planowany zakup?

    Ibi FR 1.9 TDI 130 to całkiem fajne autko, dobrze jeździ, żwawe, ogólnie
    przyjemne. Silnik świetnie się chipuje - do około 160-170KM, w zależności
    od egzemplarza, a wtedy już z Ibi robi się mała rakieta. Jeśli Ci się podoba
    stylistycznie - szukaj, tylko obawiam się, że możesz się nie zmieścić
    w zakładanym budżecie, jak każdy wie, należy unikać najtańszych
    egzemplarzy, bo zazwyczaj ludzie nie oddają dobrych aut za półdarmo...

    Wersja 101KM seryjnie będzie jeździć poprawnie, ale bez rewelacji,
    po chipie uzyskasz osiągi w okolicach seryjnej FR, a przy tym będzie
    wyglądać jak każda inna Ibiza.

    > zaproponuje cos innego niz ibiza (budzet do 25k pln).

    Fabia I RS? Polo GTI 1.8T? Fiesta ST? Imho wszystkie ładniejsze od Ibi... :-)
    Z tego co widzę, Fabie RS walają się po otomoto z mocami w okolicach
    200KM, troszkę zmodyfikowane. Taka miejska zemsta skodziarza. ;-)

    Tylko ten budżet... :S Przerabiałem to 2 lata temu i niestety musiałem
    trochę zwiększyć, żeby kupić sensowne auto pasujące do moich wymagań.

    Pozdrawiam
    .Peeter