-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: alberciq <n...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: silnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony?
Date: Sun, 22 Jan 2017 16:53:08 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 37
Message-ID: <o62kh5$2le$1@node2.news.atman.pl>
References: <58833dc9$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 093105221118.rybnik.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1485100389 2734 93.105.221.118 (22 Jan 2017 15:53:09
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 22 Jan 2017 15:53:09 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.5.1
In-Reply-To: <58833dc9$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2597826
[ ukryj nagłówki ]W dniu 21.01.2017 o 11:54, ToMasz pisze:
> witam
> dawno temu w maluchach, napęd wycieraczek był realizowany w taki sposób,
> że silnik trwale połączony z przekładnią kręcił się cały czas w jedną
> stronę.
> teraz potrzebuję (do napędu rolety) silniczka z przekładnią, któremu
> zamieniając plus i minus będę zmieniał kierunek obrotów. padło na napęd
> z _tylnej_ wycieraczki cinquecento. Ale jak sie zastanowiłem, to
> przecież ta wycieraczka kręci się pół obrotu w prawo i lewo, bez
> dźwigienek. proszę o informacje jak to jest zrealizowane. czy w
> przekładni jest jakiś krasnoludek ze zwrotnicą, czy też jakiś
> elektroniczny (elektryczny) komutator, zmieniający kierunek pracy
> silnika gdy dojdzie do krańcowego położenia? Czy da się to tak przerobić
> aby ten silniczek kręcił w jedną stronę 10 sekund, potem w drugą kolejne
> 10 sekund?
> Pozdrawiam
> ToMasz
te silniki od wicieraczek są przystosowane do pracy tylko w jednym
kierunku, na oś wirnika działa siła równoległa do jego osi, przy pracy w
drugą stronę ta siła nie jest właściwie przekazywana na obudowę co może
powodować zakleszczenie się silnika, ale równie dobrze może działać
długo i bezawaryjnie..
w napędach do tylnych wycieraczek (te które ja widziałem) zawierały w
obudowie mechaniczne przekładnie zmieniające kierunek, silnik się cały
czas kręci w jedną stronę
zdecydowanie łatwiej podłączyć do czegoś silniczek od przednich
wycieraczek niż babrać się z przekładnią z silnika od tylnej.
Dodatkowo zwróć uwagę w która strnę on będzie pracował, lepiej jak
ciężką(podnoszenie rolety) pracę będzie wykonywał zgodnie z tym do
jakich obrotów został zaprojektowany.
P.S. są dostępne silniki w lustrzanych odbiciach, zdaje się któreś
starsze('80, '90) fordy miały silniki lewie i prawe, może w anglikach
tez są odwrotne wersje silników..?
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.17 10:19 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=