eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysilnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony? › Re: silnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: alberciq <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: silnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony?
    Date: Sun, 22 Jan 2017 16:53:08 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <o62kh5$2le$1@node2.news.atman.pl>
    References: <58833dc9$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 093105221118.rybnik.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1485100389 2734 93.105.221.118 (22 Jan 2017 15:53:09
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 22 Jan 2017 15:53:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.5.1
    In-Reply-To: <58833dc9$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2597826
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 21.01.2017 o 11:54, ToMasz pisze:
    > witam
    > dawno temu w maluchach, napęd wycieraczek był realizowany w taki sposób,
    > że silnik trwale połączony z przekładnią kręcił się cały czas w jedną
    > stronę.
    > teraz potrzebuję (do napędu rolety) silniczka z przekładnią, któremu
    > zamieniając plus i minus będę zmieniał kierunek obrotów. padło na napęd
    > z _tylnej_ wycieraczki cinquecento. Ale jak sie zastanowiłem, to
    > przecież ta wycieraczka kręci się pół obrotu w prawo i lewo, bez
    > dźwigienek. proszę o informacje jak to jest zrealizowane. czy w
    > przekładni jest jakiś krasnoludek ze zwrotnicą, czy też jakiś
    > elektroniczny (elektryczny) komutator, zmieniający kierunek pracy
    > silnika gdy dojdzie do krańcowego położenia? Czy da się to tak przerobić
    > aby ten silniczek kręcił w jedną stronę 10 sekund, potem w drugą kolejne
    > 10 sekund?
    > Pozdrawiam
    > ToMasz

    te silniki od wicieraczek są przystosowane do pracy tylko w jednym
    kierunku, na oś wirnika działa siła równoległa do jego osi, przy pracy w
    drugą stronę ta siła nie jest właściwie przekazywana na obudowę co może
    powodować zakleszczenie się silnika, ale równie dobrze może działać
    długo i bezawaryjnie..

    w napędach do tylnych wycieraczek (te które ja widziałem) zawierały w
    obudowie mechaniczne przekładnie zmieniające kierunek, silnik się cały
    czas kręci w jedną stronę

    zdecydowanie łatwiej podłączyć do czegoś silniczek od przednich
    wycieraczek niż babrać się z przekładnią z silnika od tylnej.
    Dodatkowo zwróć uwagę w która strnę on będzie pracował, lepiej jak
    ciężką(podnoszenie rolety) pracę będzie wykonywał zgodnie z tym do
    jakich obrotów został zaprojektowany.

    P.S. są dostępne silniki w lustrzanych odbiciach, zdaje się któreś
    starsze('80, '90) fordy miały silniki lewie i prawe, może w anglikach
    tez są odwrotne wersje silników..?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 23.01.17 10:19 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: