-
Data: 2017-01-22 16:53:08
Temat: Re: silnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony?
Od: alberciq <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 21.01.2017 o 11:54, ToMasz pisze:
> witam
> dawno temu w maluchach, napęd wycieraczek był realizowany w taki sposób,
> że silnik trwale połączony z przekładnią kręcił się cały czas w jedną
> stronę.
> teraz potrzebuję (do napędu rolety) silniczka z przekładnią, któremu
> zamieniając plus i minus będę zmieniał kierunek obrotów. padło na napęd
> z _tylnej_ wycieraczki cinquecento. Ale jak sie zastanowiłem, to
> przecież ta wycieraczka kręci się pół obrotu w prawo i lewo, bez
> dźwigienek. proszę o informacje jak to jest zrealizowane. czy w
> przekładni jest jakiś krasnoludek ze zwrotnicą, czy też jakiś
> elektroniczny (elektryczny) komutator, zmieniający kierunek pracy
> silnika gdy dojdzie do krańcowego położenia? Czy da się to tak przerobić
> aby ten silniczek kręcił w jedną stronę 10 sekund, potem w drugą kolejne
> 10 sekund?
> Pozdrawiam
> ToMasz
te silniki od wicieraczek są przystosowane do pracy tylko w jednym
kierunku, na oś wirnika działa siła równoległa do jego osi, przy pracy w
drugą stronę ta siła nie jest właściwie przekazywana na obudowę co może
powodować zakleszczenie się silnika, ale równie dobrze może działać
długo i bezawaryjnie..
w napędach do tylnych wycieraczek (te które ja widziałem) zawierały w
obudowie mechaniczne przekładnie zmieniające kierunek, silnik się cały
czas kręci w jedną stronę
zdecydowanie łatwiej podłączyć do czegoś silniczek od przednich
wycieraczek niż babrać się z przekładnią z silnika od tylnej.
Dodatkowo zwróć uwagę w która strnę on będzie pracował, lepiej jak
ciężką(podnoszenie rolety) pracę będzie wykonywał zgodnie z tym do
jakich obrotów został zaprojektowany.
P.S. są dostępne silniki w lustrzanych odbiciach, zdaje się któreś
starsze('80, '90) fordy miały silniki lewie i prawe, może w anglikach
tez są odwrotne wersje silników..?
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.17 10:19 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=