-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!news2.euro.net!209
.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
l!not-for-mail
From: "Tomek" <t...@t...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: silnik na gaz
Date: Tue, 19 Jan 2010 14:48:33 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 27
Message-ID: <hj4e3d$r4u$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hj493h$jpn$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: gqc130.internetdsl.tpnet.pl
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1263909805 27806 83.3.158.130 (19 Jan 2010
14:03:25 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Jan 2010 14:03:25 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:25938
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik <d...@n...pl> napisał w wiadomości
news:hj493h$jpn$1@inews.gazeta.pl...
> Tak się zastanawiam czemu na rynku (detalicznym dla kowalskiego) nie ma
> dostępnych urządzeń typu sprężarka,
> agregat prądotwórczy itp. napędzanych gazem?
> Oprócz tego, że gaz jest tańszy ,przemawia za tym chociażby wyższa
> wydajnośc, bo chyba silnik gazowy o takiej samej pojemności jest
> sprawniejszy od benzynowego.
>
> Czy tu wgrę wchodzą tylko wymogi bezpieczeństwa?
>
Dwusuwa na gaz raczej nie przerobisz, a takich silników trochę jest przy
zasilaniu niewielkich urządzeń.
Czterosuwa można, ale chyba grają to względy ekonomiczne i bezpieczeństwa.
Nie da się bezpiecznie w urządzeniu przenośnym doinstalować zbiornika na
gaz, a zwłaszcza zaworów na tymże zbiorniku (musiałyby być jakoś osłonięte,
żeby nie uszkodziły sie w czasie transportu). W dodatku dochodzi wielkość
takiej instalacji (parownik, reduktor) oraz konieczność podgrzania
parownika. A w takich urządzeniach raczej nie ma chłodzenia silnika wodą,
którą można wykorzystać do podgrzania parownika.
Z kolei duże agregaty prądotwórcze i sprężarki napędza diesel.
Może to właśnie dlatego?
Tomek
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.10 14:12 PL(N)umber_One
- 19.01.10 15:08 d...@n...pl
- 19.01.10 15:11 d...@n...pl
- 19.01.10 21:29 Tomasz Pyra
- 20.01.10 12:03 J.F.
- 20.01.10 12:24 Jaroslaw Berezowski
- 20.01.10 20:54 J.F.
- 24.01.10 19:02 Henio
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=