-
1. Data: 2012-04-02 14:11:49
Temat: silnik TFSI - działanie
Od: Heraklit <r...@f...pl>
przy jakich obrotach włącza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0
(170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection (uwarstwiony
wtrysk paliwa?) w tym silniku?
--
Pozdrawiam,
Post stworzono 2012-04-02 13:57:46
-
2. Data: 2012-04-02 14:15:13
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Od: kamil <k...@s...com>
On 02/04/2012 13:11, Heraklit wrote:
> przy jakich obrotach włącza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0
> (170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection (uwarstwiony
> wtrysk paliwa?) w tym silniku?
Turbosprężarka nie "włącza się", pracuje przez cały czas.
Co FSI, google nie gryzie ;)
"W przypadku tych silników zdecydowano się na tzw. uwarstwiony wtrysk
paliwa (Fuel Stratified Injection). Oznacza to, iż w dolnym zakresie
obrotów, do około 3000 obr/min, wtryskiwacz dozuje paliwo podczas suwu
sprężania, na krótko przed chwilą zapłonu. Tuż przed zapłonem,
występujący w komorze spalania przepływ powietrza przenosi przygotowaną
mieszankę w pobliże świecy zapłonowej."
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
3. Data: 2012-04-02 14:25:04
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup
On 02/04/2012 13:11, Heraklit wrote:
>> przy jakich obrotach włącza się sprężarka na przykład w silniku
>> audi 2.0
>> (170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection
>> (uwarstwiony
>> wtrysk paliwa?) w tym silniku?
>Turbosprężarka nie "włącza się", pracuje przez cały czas.
Z tym ze czasem wolniej sie kreci.
>"W przypadku tych silników zdecydowano się na tzw. uwarstwiony wtrysk
>paliwa (Fuel Stratified Injection). Oznacza to, iż w dolnym zakresie
>obrotów, do około 3000 obr/min, wtryskiwacz dozuje paliwo podczas
>suwu sprężania, na krótko przed chwilą zapłonu. Tuż przed zapłonem,
>występujący w komorze spalania przepływ powietrza przenosi
>przygotowaną mieszankę w pobliże świecy zapłonowej."
A nie chodzi przypadkiem o to ze wtryskiwana w odpowiednim miejscu i
czasie do wnetrza cylindra benzyna tworzy bogata mieszanke w poblizu
swiecy, umozliwiajac zaplon i czyste spaliny, przy calosciowym
stosunku kwalifikujacym do ubogiej ?
W zwyklym silniku sklad jest wszedzie taki sam co wymusza wieksza
ilosc paliwa.
J.
-
4. Data: 2012-04-02 14:34:01
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Od: Heraklit <r...@f...pl>
Był sobie taki dzień: 2 kwiecień (poniedziałek), gdy o godzinie 14:15
*kamil* naskrobał(a):
> Turbosprężarka nie "włącza się", pracuje przez cały czas.
> Co FSI, google nie gryzie ;)
szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na przykład:
technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie coś
takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napędzana mechanicznie
od silnika sprężarka wypornościowa (najczęściej Rootsa), przy większej
mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoś momentu sprężarka
doładowuje, a potem turbosprężarka się włącza?
--
Pozdrawiam,
Post stworzono 2012-04-02 14:17:58
-
5. Data: 2012-04-02 14:59:11
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Od: "Piotrek" <b...@g...pl>
Heraklit <r...@f...pl> napisał(a):
> przy jakich obrotach włącza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0
> (170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection (uwarstwiony
> wtrysk paliwa?) w tym silniku?
>
>
Tu jest fajnie wyjaśnione:
http://silniki.dodaj-gazu.pl/fsi/
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2012-04-02 16:00:14
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości
>szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na
>przykład:
>technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie coś
>takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napędzana
>mechanicznie
>od silnika sprężarka wypornościowa (najczęściej Rootsa), przy
>większej
>mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoś momentu
>sprężarka
>doładowuje, a potem turbosprężarka się włącza?
Turbosprezarka raczej nie ma "wlacznika".
Po prostu przy malym przeplywie spalin kreci sie na tyle wolno, ze
kiepsko spreza.
Jakby to mieli razem polaczyc to nie wiem - grozi im ze powietrze z
jednaj bedzie uciekalo przez druga, w przeciwna do zamierzonej strony.
Ale moze az tak zle to nigdy nie jest.
J.
-
7. Data: 2012-04-02 17:11:42
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-04-02 16:00, J.F pisze:
(ciach)
>.. powietrze z
> jednaj będzie uciekało przez drugą, w przeciwną do zamierzonej strony.
(ciach)
można wstawić zastawki :D
-
8. Data: 2012-04-02 17:27:51
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Od: nazgul <x...@w...pl>
W dniu 2012-04-02 14:59, Piotrek pisze:
> Heraklit<r...@f...pl> napisał(a):
>
> Tu jest fajnie wyjaśnione:
>
> http://silniki.dodaj-gazu.pl/fsi/
>
"Klasyczny silnik benzynowy musi pracować na mieszance stechiometrycznej
paliwo/powietrze w okolicach 1 : 14,7. Oznacza to że na każdy gram
paliwa musi być dostarczane 14,7 grama benzyny"
fakt do dupy technologia, dobrze że jest FSI. ;-)
-
9. Data: 2012-04-02 18:10:50
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2012-04-02 16:00, J.F pisze:
> Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości
>> szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na przykład:
>> technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie coś
>> takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napędzana mechanicznie
>> od silnika sprężarka wypornościowa (najczęściej Rootsa), przy większej
>> mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoś momentu sprężarka
>> doładowuje, a potem turbosprężarka się włącza?
>
> Turbosprezarka raczej nie ma "wlacznika".
> Po prostu przy malym przeplywie spalin kreci sie na tyle wolno, ze
> kiepsko spreza.
>
> Jakby to mieli razem polaczyc to nie wiem - grozi im ze powietrze z
> jednaj bedzie uciekalo przez druga, w przeciwna do zamierzonej strony.
> Ale moze az tak zle to nigdy nie jest.
>
> J.
>
One są połączone jedna-za-drugą, kompresor (srubowy/rootsa napędzany
paskiem) jest wprost na silniku i nie ciagnie powietrza z atmosfery,
tylko z "klasycznego" turbo napędzanego spalinami. Jedno i drugie kręci
się cały czas, tylko zależnie od obrotów ma różną wydajność, więc
powyżej jakichśtam zaczyna przeważać wydajność turbo (która rośnie
mniejwięcej do kwadratu obrotów, dlatego turbo ma bypass lub inny
blow-off zawór, upuszczający nadmiar cisnienia)
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173