eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tonyRe: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!hitnews.eu!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.twea
    knews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!new
    sfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!
    news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 24 Jun 2011 12:44:40 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl> <iu0ej5$oa4$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <iu0ej5$oa4$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <7...@b...softax.pl>
    Lines: 46
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1308913201 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2457 83.18.189.42:58579
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378837
    [ ukryj nagłówki ]

    Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Powitanko,
    >
    >> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
    >> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
    >> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
    >
    > Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
    > stosunkowo niewielkim dzwonie.
    >
    >> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
    >> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
    >> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
    >
    > Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m

    Dużo. Za drogę hamowania bierz długość pojazdu od początku przedniej belki do
    przedniego słupka. Prędzej ok. 1m.

    i dla uproszczenia
    > przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
    > gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
    > t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
    > a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g

    Podziel to jeszcze przez 9.81.

    > Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
    > zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.

    Tak BTW, to to jest zbyt kiepskie przybliżenie. Już lepsze to siła (a więc
    przyspieszenie) wzrastająca liniowo z czasem -- kolejno zgniatają się coraz
    twardsze elementy.

    Wtedy mamy
    t=3S/v = 3/25 = 0.12[s]

    a=2v/t = 50/0.12 = ~416,7[m/s^2] = ~42.5[g]


    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: