-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!hitnews.eu!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.twea
knews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!new
sfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!
news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 24 Jun 2011 12:44:40 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl> <iu0ej5$oa4$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <iu0ej5$oa4$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <7...@b...softax.pl>
Lines: 46
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1308913201 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2457 83.18.189.42:58579
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378837
[ ukryj nagłówki ]Pawel "O'Pajak" wrote:
> Powitanko,
>
>> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
>> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
>> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
>
> Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
> stosunkowo niewielkim dzwonie.
>
>> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
>> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
>> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
>
> Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m
Dużo. Za drogę hamowania bierz długość pojazdu od początku przedniej belki do
przedniego słupka. Prędzej ok. 1m.
i dla uproszczenia
> przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
> gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
> t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
> a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
Podziel to jeszcze przez 9.81.
> Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
> zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
Tak BTW, to to jest zbyt kiepskie przybliżenie. Już lepsze to siła (a więc
przyspieszenie) wzrastająca liniowo z czasem -- kolejno zgniatają się coraz
twardsze elementy.
Wtedy mamy
t=3S/v = 3/25 = 0.12[s]
a=2v/t = 50/0.12 = ~416,7[m/s^2] = ~42.5[g]
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.11 13:42 Pawel \"O'Pajak\
- 24.06.11 14:44 Robert_J
- 24.06.11 15:00 PM
- 24.06.11 15:07 Krenauer
- 24.06.11 15:32 PM
- 24.06.11 16:31 Alexy
- 24.06.11 19:37 ToMasz
- 24.06.11 20:40 pm
- 24.06.11 20:41 Hinek
- 24.06.11 20:52 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.11 21:08 pm
- 24.06.11 21:09 pm
- 24.06.11 22:15 Hinek
- 24.06.11 22:40 J.F.
- 24.06.11 22:58 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=