  • 51. Data: 2009-04-24 07:38:28
    Temat: Re: sigma 10-20
    Od: j...@a...at

    > podaj wykresy mtf obiektywow, w ktorych "wartosc funkcj MTF rosnie ,
    > przekradza wartosc 1".

    tutaj znalazlem pierwszy lepszy obiektyw zdobrych jaki sie natknal
    pod myszke.

    http://www.colorfoto.de/Testbericht/SIGMA-EX-2-8_50-
    mm-DG-Makro-1-1-_5394982.html

    ten bedzie rysowal plastycznie.

  • 52. Data: 2009-04-24 07:40:07
    Od: j...@a...at

    On 24 Apr., 09:38, j...@a...at wrote:

    > tutaj znalazlem pierwszy lepszy obiektyw  zdobrych jaki sie natknal
> [...]

    sorry powinenem napisac " plastycznie "

  • 53. Data: 2009-04-24 07:41:53
    Od: j...@a...at

    On 24 Apr., 09:19, Jan Rudziński <j...@a...net> wrote:
    > Cześć wszystkim

    > Nie znasz się - plastyka (nie plastyczność!) to jest to "coś", co mają
    > obiektywy od średniego formatu bardziej, od małego obrazka mniej, a od
    > aps-c jeszcze mniej.
    >
    > --
    > Pozdrowienia
    >   Janek (sygnaturka zastępcza)- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    dokladnie tak jest

    a to cos to nic innego jak modulacja przenoszenia kontrastu.
    i to rzeczywiscie widac na wykresach - czy obiektyw dobrze odwzorowuje
    ( " plastycznie" ) czy tez nie .

    XXX

  • 54. Data: 2009-04-24 08:00:02
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > W Olympusie siłą rzeczy nie ma jej w ogóle.

    A w kompaktach jest ujemna czy urojona?

  • 55. Data: 2009-04-24 08:01:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@a...at wrote:

    > a to cos to nic innego jak modulacja przenoszenia kontrastu.
    > i to rzeczywiscie widac na wykresach - czy obiektyw dobrze odwzorowuje
    > ( " plastycznie" ) czy tez nie .
    >
    > XXX

    Muszę przyznać że godnie zastąpiłeś na grupie żejkeja.

  • 56. Data: 2009-04-24 08:08:54
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jan Rudziński wrote:

    > A w kompaktach jest ujemna czy urojona?

    Przecież to to samo. W Olympusie matryca jest wielkości ziarnka piasku, choć
    oczywiście marketingowcy pilnie pracują nad tym, żeby wciskać kit że to lustrzanki.

  • 57. Data: 2009-04-24 08:22:47
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_>

    j...@a...at wrote:

    > tutaj znalazlem pierwszy lepszy obiektyw zdobrych jaki sie natknal
> [...]

    No i o to wlasnie mi chodzilo. To nie jest wykres MTF obiektywu, tylko
    obiektywu + matrycy (Canon 450D) + przetwarzania obrazu. Ta "wartosc
    funkcj MTF rosnie ,przekradza wartosc 1" jest efektem wyostrzania, kiedy
    pixele na krawedzi po "ciemnej" stronie sa "pociemniane" bardziej, a te
    po "jasniejszej" stronie (krawedzi) rozjasniane. W ten sposob zwieksza
    sie "odczuwalnosc" krawedzi - czyli wrasta ostrosc. Powoduje to tez, ze
    kontrast miedzy pixelami po obu stronach krawedzi jest wiekszy niz w
    rzeczywistosci, czyli kontrast po obrobce/kontrast w reczywistosci > 1.
    Przejzyj testy aparatow na optyczne.pl, zwroc uwage na testy
    rozdzielczosci.

    Normalnie wartosci kontrastu na wykresach MTF obiektywow sa zawsze
    mniejsze od 1. obiektywy co najwyzej moga tlumic kontrast miedzy dwoma
    obszarami, ale nie wzmacniac go.
    dla przykladu wlasciwy MTF Sigmy 50/2.8:
    http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.
    asp?id=3252&navigator=5
    (po prawej stronie)

    --
    http://www.eixsite.pl

  • 58. Data: 2009-04-24 08:24:13
    Od: a402 <z...@o...pl>

    H5N1 pisze:

    > Słuszny wybór. Martwię się jednak o współpracę z Nikonem D80. ;)

    Że wynik marny to już wiem. Interesuje mnie jeszcze czy wszystkie sigmy
    10-20 tak mają, czy ten egzemplarz jest poniżej przeciętnej.
    Czy może wybór kadru, ekspozycji i ustawień aparatu nie pozwala na ocene
    ostrości.

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2009-04-24 08:26:21
    Od: a402 <z...@o...pl>

    H5N1 pisze:
    > Dnia Thu, 23 Apr 2009 11:10:01 +0200, a402 raczył(a) był(a) napisać:

    > Focal Length: 10.0mm (35mm equivalent: 15mm)
    >
    > Exposure Time: 0.0010 s (1/1000)
    >
    > Aperture: f/4.0
    >
    > ISO equiv: 320
    >

    > Powinni tego zabronić...
    > BTW moja Sigma (Canon) nie robi takiej winiety. Miałeś coś na obiektywie?

    Osłonke p/słoneczną.

  • 60. Data: 2009-04-24 08:35:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzegorz Maj pisze:
> [...]
    > rzeczywistosci, czyli kontrast po obrobce/kontrast w reczywistosci > 1.
    > Przejzyj testy aparatow na optyczne.pl, zwroc uwage na testy

    Tylko takie testy można sobie wsadzić, bo w ten sposób słoik po ogórkach
    też dociągnie ponad jeden, gdy zapodać mu dziesięć softwarowych ostrzeń
    z rzędu.
    Ale nasz grupowy pajac tego nie rozumie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl