  • Data: 2009-04-25 08:16:14
    Temat: Re: sigma 10-20
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Apr., 01:20, Grzegorz Maj <s...@e...pl_> wrote:
> [...]
    28201339808740898

> [...]
    > racje, bo np Leiki sa robione tak zeby miec duzy kontrast dla 5 linii na
    > mm, kontrasty dla wyzszych gestosci linii (30 l/mm) sa olewane. i to
    > byłby przyklad zielony. Nie jestem pewien czy to jest do konca prawdziwe
    > bo np w tym przypadku:http://www.optyczne.pl/70.5-Test_aparatu-S
    igma_DP1_W%C5%82asno%C5%9Bc...
    > (na samym dole) potwierdza sie wysoki mikrokontrast, ale nie sadze zeby
    > DP1 dawalo Laikowy obraz. Swoja droga to wlasnie tutaj pojawia sie:
    > "surowka surowek" i tak wlasnie polegl profesjonalizm optycznych w moich

    z przebiegu tej funkci czyli ksztaltu krzywej natychmiast mozna sie
    zorientowac z jakiej klasy obiektywem mamy do czynienia - jak bedzie
    on pracowal.
    wlasciwie pomiarow dokonuje sie dla ukladu obiektyw - matryca.
    ten sam obiektyw z inna matryca moze dac zupelnie inny przebieg tej
    funkcji.
    majac okreslona matryce w aparacie i rozne obiektywy na podstwie
    jednego jedynego pomiaru uda sie porownac naytchmiat te obiektywy
    miedzy soba i okresli c ich jakosc. sama wartosc liczbowa
    rozdzielczosci jest tylko pewnego rodzaju uproszczonym wskaznikiem
    sluzacym porownaniu jakosci roznych obiektywow ale w bardzo duzym
    skrocie.
    calka z tych krzywych jest bardzo dobrym parametrem okreslajacym
    jakosc obiektywu , ale nie przyjeto ja podawac.

    krotko mowiac: jesli krzywa bedzie najpierw wznosic sie do gory i im
    opadac pozniej tym lepszy obiektyw i tym jego wieksza zdolnoesc do
    tego "plastycznego "odwzorowania.

    Dziwi mnie , ze tak dla mnie oczywista rzecz wzbudzila tutaj tak duze
    zaskoczenie.
    nawet nie przyszlo mi do glowy , zeby to na poczatku dokladniej
    wyjasniac - sa to przeciez najbardziej elementarne podstawy wiedzy o
    sprzecie.

    tak, te rysunki wyjasniaja sens.

    warto zwrocic uwage - wystarczy kryteterium graniczne podniesc na tym
    przykladzie np do 0,15 i juz otrzymamy umowna inna rozdzielczosc dla
    tych obiektywow.
    granica 0,1 bierze sie stad ze ponizej tej wartosci oko ma juz
    trudnosci z rozroznieniem kontrastu.
    Granice te mozna roznie przyjac w zaleznosci od metod pomiarowach ,
    stad rozne laboratoria otzymuje rozne wartposci liczbowe dla tego
    samego obiektywu.

    XXX