  • 31. Data: 2012-11-26 21:24:33
    Temat: Re: siemens automatyka
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > no to może ostatnie: jaką macie metodologię naprawy?
    >
    > jest uwalona maszyna z plc siemensa i programem drabinkowym... jak
    > zabrac się za naprawę? nie włącze bo coś rozwalę, a na sucho to niby jak
    > szukać? macie może jakieś pomysły?
    Jak chcesz stwierdzić, co jest zepsute, jeśli nie włączysz maszyny?
    Można odłączyć obwody wyjściowe. Powinny być wyłączniki.
    Ale jak odłączysz, to pewnie maszyna się zablokuje itp.
    Co to za maszyna? Jakie objawy?
    S.

  • 32. Data: 2012-11-26 21:42:02
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    szczątkowe info jest w pdfach, trochę mało opisane, ale coś tam można
    zrozumieć... może mi Ktoś podać przykład operacji na bajtach? może widział
    Ktoś gdzieś w necie kod lda do tworzenia operacji na bajtach? czy to jest
    tak, że jeśli na wejściu mamy W to na wyjściu też mamy Word?

  • 33. Data: 2012-11-26 22:01:26
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    muszę się trochę poduczyć...

    więc jak wiesz to byś mi podpowiedział...

  • 34. Data: 2012-11-26 22:03:29
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > Ktoś gdzieś w necie kod lda do tworzenia operacji na bajtach? czy to jest
    > tak, że jeśli na wejściu mamy W to na wyjściu też mamy Word?

    Uspokój się i powiedz nam, dlaczego chcesz analizować sprawny program do maszyny?
    Z mojego doświadczenia, to jest tak, że chcielibyśmy poznać co jest zepsute, widząc
    maszynę od strony
    układów wejściowych.
    Często jest tak, że uszkodzenie jest trywialne i nie warto analizować programu.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 35. Data: 2012-11-26 22:04:02
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    w sumie nie wiem, dowiem się po fakcie...

    jak debugować program, wystarczy w step 7 właczyć View/Online?

  • 36. Data: 2012-11-26 22:05:43
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a z czego korzystasz? radzisz sobie bez schematów?

  • 37. Data: 2012-11-26 22:33:35
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    no dzięki,

    a jakby Ktoś wiedział jak się programuje z użyciem danych wielobitowych i
    wwejść wyjść analogowych to proszę o info.

    jakby też Ktoś znał jakieś strony z przykładami w drabinkowym to też z góry
    dzięki.

  • 38. Data: 2012-11-26 22:34:15
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > a z czego korzystasz? radzisz sobie bez schematów?
    Niestety nie pomogę Ci w STEP7.
    Głównie naprawiamy maszyny bez schematów.
    Wydaje mi się, że trzeba rozgraniczyć 2 rzeczy, których tutaj nie pogodzisz:
    1) naprawa maszyny
    2) nauka programowania PLC

    Chcesz mieć 2 rzeczy na raz. Jest to trudne, bo czasochłonne.
    Jeśli chcesz naprawić maszynę - zostaw naukę PLC na następne miesiące.
    Jeśli chcesz się nauczyć programować PLC, bo ta maszyna ma sprzęt do tego - nie
    naprawisz maszyny
    w miesiąc.
    Jedno wyklucza drugie z braku doświadczenia.

    Ja bym zrobił tak:
    1) Pominąć na razie naukę obsługi PLC
    2) Naprawić maszynę
    3) Jak będzie naprawiona => zająć się nauką PLC

  • 39. Data: 2012-11-26 22:39:51
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a może Ty mógłbyś mi coś z praktyki powiedzieć o interfejsach sterujących
    siłownikami i silnikami noży w takich automatach?

  • 40. Data: 2012-11-26 23:37:19
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > a może Ty mógłbyś mi coś z praktyki powiedzieć o interfejsach sterujących
    > siłownikami i silnikami noży w takich automatach?
    Jakich automatach?
    Zazwyczaj jest tak, że do karty wyjściowej podłączony jest przekaźnik, a ten załącza
    odpowiedni elektrozawór
    pneumatyczny/hydrauliczny. Silnik jest załączany najprościej stycznikiem (pewnie
    jeszcze przez przekaźnik).
    Czasem sterownik jest podłączony do falownika kilkoma sygnałami.
    Trudno coś powiedzieć bliżej.
    Każda maszyna jest inna.