  • Data: 2009-09-26 08:39:05
    Temat: Re: serwer www
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To nie ma nic do rzeczy. W żadnej umowie nie widziałem jeszcze zepisu, że
    > mam prawo do X% procesora. A skoro nie ma zapisu to mam prawo brać ile
    > chcę, tak? Tak!

    Czyli się zdziwsz gdy usługa zostanie ograniczona lub wstrzymana :-)
    W regulaminach często jest napisane coś o "nadmiernej eksploatacji". Ten
    termin pozostaje zwykle w dowolnej interpretacji firmy hostingowej, co może
    być niezłą pułapką dla nieświadomych tego klientów. Przykładowo w nazwa.pl
    na serwerze Provider przekroczenie 150% dziennego transferu skutkuje
    ograniczeniem prędkości łącza do 1Mbps. No i to może być ok. Jednakże
    nigdzie nie jest napisane kiedy to ograniczenie zostanie zniesione. W
    praktyce miałem w tych miesiącach średni ruch na poziomie 70% dziennego
    transferu i zdarzyło się, że przez 1 dzień kampania reklamowa klienta
    spowodowała wzrost powyżej 150%. Przez 2 miesięce serwer był potem
    spowolniony aż do czasu awantury jaką wywołałem. Każdorazowo odmawiano mi
    zniesienia ograniczenia mimo iż nie wykorzystałem nawet 60% rocznego
    transferu pod koniec trwania usługi. Odmawiano mi też podania warunków jakie
    muszę spełnić aby usługa znów wróciła do poprzedniej prędkości. Twierdzono,
    że to są wewnętrzne wytyczne i nic mi do nich. Tak więc zalecam ostrozność w
    formułowaniu takich myśli jak Twoja :-)