-
1. Data: 2012-10-07 14:47:46
Temat: sejf do bankowozu - jaki najtańszy
Od: dddddd <n...@w...pl>
Witam,
Planuję przerobić osobówkę na bankowóz typu C i udowodnić że da się to
zrobić dość tanio. Wszystko oczywiście opiszę na grupie :)
Tymczasem może ktoś się orientuje gdzie kupić najtańszy sejf
odpowiedniej klasy podpadający pod tą ustawę?
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
2. Data: 2012-10-07 19:31:20
Temat: Re: sejf do bankowozu - jaki najtańszy
Od: qnick <a...@p...eu.pl>
W dniu 2012-10-07 14:47, dddddd pisze:
> Planuję przerobić osobówkę na bankowóz typu C i udowodnić że da się to
> zrobić dość tanio.
Dość tanio to pojęcie względne :) Opinia rzeczoznawcy i certyfikat
PIMOT'u trochę kosztują a podejrzewam że bez tego żaden dobry diagnosta
nie wykona badania po zmianach konstrukcyjnych nie mając w ręce tych
papierów ponieważ nie ma możliwości kontroli tego całego wyposażenia dla
bankowozu typu C w warunkach stacji kontroli.
-
3. Data: 2012-10-07 19:50:53
Temat: Re: sejf do bankowozu - jaki najtańszy
Od: huri_khan <s...@s...pl>
Dnia Sun, 07 Oct 2012 14:47:46 +0200, dddddd napisał(a):
> Witam,
> Planuję przerobić osobówkę na bankowóz typu C i udowodnić że da się to
> zrobić dość tanio. Wszystko oczywiście opiszę na grupie :)
> Tymczasem może ktoś się orientuje gdzie kupić najtańszy sejf
> odpowiedniej klasy podpadający pod tą ustawę?
Spełnisz pozostałe warunki ?
Dla bankowozu tym odrębnym przepisem jest ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW
WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 7 września 2010 r. w sprawie wymagań,
jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i
transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne.
Zgodnie z tym rozporządzeniem stosunkowo najmniejsze wymagania dotyczą
bankowozu typu C. Ale i tak:
1. Bankowóz typu C powinien być wyposażony w:
1) pojemniki specjalistyczne co najmniej klasy ,,D" w stojakach
umożliwiających mocowanie i wyjmowanie pojemników przez osoby uprawnione
albo urządzenia do przechowywania wartości pieniężnych klasy co najmniej 1;
2) immobiliser spełniający wymagania dyrektywy Rady nr 74/61/EWG z dnia 17
grudnia 1973 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w
zakresie urządzeń zabezpieczających pojazdy silnikowe przed bezprawnym
użyciem (Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 2, str. 49),
zwanej dalej ,,dyrektywą 74/61/EWG", lub Regulaminu nr 116 Europejskiej
Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych - Jednolite
wymagania techniczne dotyczące ochrony pojazdów silnikowych przed
bezprawnym użyciem, zwanego dalej ,,regulaminem nr 116 EKG ONZ";
3) modułowy samochodowy system alarmowy spełniający wymagania dyrektywy
74/61/EWG lub regulaminu nr 116 EKG ONZ, posiadający co najmniej
następujące właściwości:
a) funkcję ,,panika" włączaną i wyłączaną jednym przyciskiem pilota
radiowego i dodatkowym wyłącznikiem wewnątrz przedziału osobowego,
b) rezerwowe zasilanie,
c) dodatkową syrenę alarmową,
d) czujniki ochrony wnętrza,
e) blokadę pracy silnika,
f) tryb serwisowy,
g) sygnalizację alarmową wszystkimi światłami kierunkowskazów;
4) monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej i system
sygnalizacji napadu;
5) system transmisji alarmu przekazujący co najmniej informacje o:
a) położeniu i prędkości pojazdu,
b) otwarciu i zamknięciu drzwi przedziału ładunkowego i osobowego,
c) stanie alarmowania samochodowego systemu alarmowego,
d) włączeniu i wyłączeniu silnika pojazdu;
6) oświetlenie przedziału z pojemnikami.
2. Urządzenia elektroniczne i elektryczne zamontowane w pojeździe powinny
spełniać, w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej, wymagania
dyrektywy Rady nr 72/245/EWG z dnia 20 czerwca 1972 r. w sprawie zbliżenia
ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do tłumienia zakłóceń
radioelektrycznych wywoływanych przez silniki z zapłonem iskrowym stosowane
w pojazdach silnikowych Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13,
t. 1, str. 226) lub regulaminu nr 10 Europejskiej Komisji Gospodarczej
Organizacji Narodów Zjednoczonych - Jednolite przepisy dotyczące
homologacji pojazdów w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej.
3. Dodatkowa instalacja elektryczna pojazdu (po zabudowie) powinna spełniać
wymagania normy PN-S 76021 (rodzaje i zakres badań według punktu 4.1.b
tablica 2 kolumna 4 tej normy).
4. W bankowozie typu C nie dopuszcza się stosowania instalacji gazowej.
--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Cruze 1,8 LT]
-
4. Data: 2012-10-07 21:43:06
Temat: Re: sejf do bankowozu - jaki najtańszy
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 07 Oct 2012 14:47:46 +0200, dddddd
> Planuję przerobić osobówkę na bankowóz typu C i udowodnić że da się to
> zrobić dość tanio. Wszystko oczywiście opiszę na grupie :)
> Tymczasem może ktoś się orientuje gdzie kupić najtańszy sejf
> odpowiedniej klasy podpadający pod tą ustawę?
Zadając takie elementarne pytania szczerze wątpię abyś dobrnął do połowy
zadania, a jeszcze bardziej wątpię, abyś zmieścił się niżej niż firmy
zajmujace się tym na codzień. Zresztą, nawet jeśli Ci się uda dobrnąć do
końca, to spodziewaj się od strzału kontroli skarbowej, posiadaj działaność
bezpośrednio związaną z przewozem pieniędzy i miej to należycie
udokumentowane albo będzesz miał najdroższy bankowóz na grupie. :P
--
Pozdor Myjk
-
5. Data: 2012-10-08 07:38:02
Temat: Re: sejf do bankowozu - jaki najtańszy
Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>
W dniu 2012-10-07 19:31, qnick pisze:
> W dniu 2012-10-07 14:47, dddddd pisze:
>> Planuję przerobić osobówkę na bankowóz typu C i udowodnić że da się to
>> zrobić dość tanio.
>
>
> Dość tanio to pojęcie względne :) Opinia rzeczoznawcy i certyfikat
> PIMOT'u trochę kosztują a podejrzewam że bez tego żaden dobry diagnosta
> nie wykona badania po zmianach konstrukcyjnych nie mając w ręce tych
> papierów ponieważ nie ma możliwości kontroli tego całego wyposażenia dla
> bankowozu typu C w warunkach stacji kontroli.
>
Działaj, działaj, tylko później pochwal się, w którym miejscu poległeś.
Sprawę testowało kilka firm, zajmujących się różnymi adaptacjami, tęgie
głowy czytały dniami i nocami ustawę i... wszyscy dali sobie spokój.
Skarbówka to jedno, a MSWiA to kompletnie coś innego. Jeszcze się
bankowozowicze zdziwią!
Pamiętaj, że bankowóz to nie tylko kasetka, ale też dobrej jakości alarm
z monitoringiem GPS, którego nie kupisz w LIDL'u czy innej Biedronce.
-
6. Data: 2012-10-08 08:11:54
Temat: Re: sejf do bankowozu - jaki najtańszy
Od: dddddd <n...@w...pl>
W dniu 2012-10-08 07:38, Krzysiek Matyasik pisze:
> W dniu 2012-10-07 19:31, qnick pisze:
>> W dniu 2012-10-07 14:47, dddddd pisze:
>>> Planuję przerobić osobówkę na bankowóz typu C i udowodnić że da się to
>>> zrobić dość tanio.
>>
>>
>> Dość tanio to pojęcie względne :) Opinia rzeczoznawcy i certyfikat
>> PIMOT'u trochę kosztują
w ustawie podana jest zdaje się klasa sejfu- diagnosta musi więc dostać
papier z oświadczeniem producenta o jego klasie
>
> Działaj, działaj, tylko później pochwal się, w którym miejscu poległeś.
>
dam znać - trochę to jednak potrwa, wszak robię to dla rozrywki i tylko
w wolnm czasie którego na dzień dzisiejszy w ogóle nie mam
> Pamiętaj, że bankowóz to nie tylko kasetka, ale też dobrej jakości alarm
> z monitoringiem GPS, którego nie kupisz w LIDL'u czy innej Biedronce.
ale taki alarm to koszt kilkaset zł + niewiele ponad 1000zł moduł gps
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
7. Data: 2012-10-08 08:17:18
Temat: Re: sejf do bankowozu - jaki najtańszy
Od: dddddd <n...@w...pl>
W dniu 2012-10-07 19:50, huri_khan pisze:
> Dnia Sun, 07 Oct 2012 14:47:46 +0200, dddddd napisał(a):
>
>> Witam,
>> Planuję przerobić osobówkę na bankowóz typu C i udowodnić że da się to
>> zrobić dość tanio. Wszystko oczywiście opiszę na grupie :)
>> Tymczasem może ktoś się orientuje gdzie kupić najtańszy sejf
>> odpowiedniej klasy podpadający pod tą ustawę?
>
> Spełnisz pozostałe warunki ?
>
>
> 1. Bankowóz typu C powinien być wyposażony w:
> 1) pojemniki specjalistyczne co najmniej klasy ,,D" w stojakach
> umożliwiających mocowanie i wyjmowanie pojemników przez osoby uprawnione
> albo urządzenia do przechowywania wartości pieniężnych klasy co najmniej 1;
no i właśnie o to mi chodzi
> 2) immobiliser
> 3) modułowy samochodowy system alarmowy
> 4) monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej i system
> sygnalizacji napadu;
> 5) system transmisji alarmu przekazujący co najmniej informacje o:
> 6) oświetlenie przedziału z pojemnikami.
te warunki jestem w stanie spełnić o ile np. rozporządzenie nie mówi o
tym że immobilizer musi być jedynej słusznej firmy z certyfikatem i
kosztuje 5000zł.
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
8. Data: 2012-10-08 08:24:10
Temat: Re: sejf do bankowozu - jaki najtańszy
Od: dddddd <n...@w...pl>
W dniu 2012-10-07 21:43, Myjk pisze:
> Sun, 07 Oct 2012 14:47:46 +0200, dddddd
> Zadając takie elementarne pytania szczerze wątpię abyś dobrnął do połowy
> zadania, a jeszcze bardziej wątpię, abyś zmieścił się niżej niż firmy
> zajmujace się tym na codzień.
a co w tym elementarnego? z sejfami nie miałem po prostu do czynienia
Zresztą, nawet jeśli Ci się uda dobrnąć do
> końca, to spodziewaj się od strzału kontroli skarbowej, posiadaj działaność
> bezpośrednio związaną z przewozem pieniędzy i miej to należycie
> udokumentowane albo będzesz miał najdroższy bankowóz na grupie. :P
faktura gotówkowa na 10000zł wystarczy? moim zdaniem tak, choć wiem że
przez to mogłoby się sprawa w sądzie ciągnąć latami. Poza tym - jak mam
zamiar wozić ludzi to najpierw kupuję autobus, a później szukam
klientów, a nie odwrotnie. Prowadzenie DG jest na tyle nieprzewidywalne
że czasem inwestujesz w coś co nie przynosi korzyści lub nie jest potrzebne
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
9. Data: 2012-10-08 09:04:59
Temat: Re: sejf do bankowozu - jaki najtańszy
Od: qnick <a...@p...eu.pl>
W dniu 2012-10-08 08:11, dddddd pisze:
>
> w ustawie podana jest zdaje się klasa sejfu- diagnosta musi więc dostać
> papier z oświadczeniem producenta o jego klasie
W ustawie pisze też (zresztą już Ci to ktoś cytował) :
1) pojemniki specjalistyczne co najmniej klasy ,,D" w stojakach
umożliwiających mocowanie i wyjmowanie pojemników przez osoby uprawnione
albo urządzenia do przechowywania wartości pieniężnych klasy co najmniej 1;
2) immobiliser spełniający wymagania dyrektywy Rady nr 74/61/EWG z dnia
3) modułowy samochodowy system alarmowy spełniający wymagania dyrektywy
74/61/EWG lub regulaminu nr 116 EKG ONZ, posiadający co najmniej
następujące właściwości:
a) funkcję ,,panika" włączaną i wyłączaną jednym przyciskiem pilota
radiowego i dodatkowym wyłącznikiem wewnątrz przedziału osobowego,
b) rezerwowe zasilanie,
c) dodatkową syrenę alarmową,
d) czujniki ochrony wnętrza,
e) blokadę pracy silnika,
f) tryb serwisowy,
g) sygnalizację alarmową wszystkimi światłami kierunkowskazów;
4) monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej i system
sygnalizacji napadu;
5) system transmisji alarmu przekazujący co najmniej informacje o:
a) położeniu i prędkości pojazdu,
b) otwarciu i zamknięciu drzwi przedziału ładunkowego i osobowego,
c) stanie alarmowania samochodowego systemu alarmowego,
d) włączeniu i wyłączeniu silnika pojazdu;
6) oświetlenie przedziału z pojemnikami.
2. Urządzenia elektroniczne i elektryczne zamontowane w pojeździe powinny
spełniać, w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej, wymagania
dyrektywy Rady nr 72/245/EWG z dnia 20 czerwca 1972 r. w sprawie zbliżenia
ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do tłumienia zakłóceń
radioelektrycznych wywoływanych przez silniki z zapłonem iskrowym stosowane
w pojazdach silnikowych Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13,
t. 1, str. 226) lub regulaminu nr 10 Europejskiej Komisji Gospodarczej
Organizacji Narodów Zjednoczonych - Jednolite przepisy dotyczące
homologacji pojazdów w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej.
3. Dodatkowa instalacja elektryczna pojazdu (po zabudowie) powinna spełniać
wymagania normy PN-S 76021 (rodzaje i zakres badań według punktu 4.1.b
tablica 2 kolumna 4 tej normy).
4. W bankowozie typu C nie dopuszcza się stosowania instalacji gazowej.
Więc jak nie będziesz miał na to wszystko papierka lub papierków to
zapomnij o badaniu, bo fizycznie nie ma możliwości sprawdzenia tego
wszystkiego w warunkach SKP. A jak nie ma możliwości sprawdzenia to żąda
się papierków, a z papierów najpewniejszy dla diagnosty jest certyfikat
wystawiany przez PIMOT który zajmuje się takimi zabudowani i gdzie są
takie zabudowy robione a czy tanio ?
p.s Tylko się pospiesz bo nasz rzad już dostrzegł problem z bankowozami
typu C i pewnie za jakiś czas się wycofają z odliczania VAT'u :)
--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !
-
10. Data: 2012-10-08 11:26:20
Temat: Re: sejf do bankowozu - jaki najtańszy
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2012-10-08 08:24, dddddd pisze:
> W dniu 2012-10-07 21:43, Myjk pisze:
>> Sun, 07 Oct 2012 14:47:46 +0200, dddddd
>> Zadając takie elementarne pytania szczerze wątpię abyś dobrnął do połowy
>> zadania, a jeszcze bardziej wątpię, abyś zmieścił się niżej niż firmy
>> zajmujace się tym na codzień.
>
> a co w tym elementarnego? z sejfami nie miałem po prostu do czynienia
>
Ja z silnikami rakietowymi też, ale co tam, może zacznę budować sobie
prom kosmiczny... :-D
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__