  • Data: 2010-12-14 23:40:31
    Temat: Re: scigacz.pl (było: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> szukaj wiadomości tego autora

    lesornapisal

    > Wiem, zes pierwszy preclofob (pamietny small-talk w Lublinie)

    Oooh, kogo widzę!:) Jestem wszechfobem, ale nie zapominaj kto Ci w tych
    zamierzchłych czasach zdiagnozował uszkodzone łożysko w główce ramy:)
    Takich rzeczy nie robi się ludziom, których się nie lubi;P

    ale jak
    > sobie dobrze przypomne dawne lata to mi swita, zes sam w kamizelce pod
    > 2OO latal...

    To prawda. Stare dobre czasy;) Dasz wiarę że jeszcze mam gdzieś w garażu
    tą robioną na specjalne zamówienie kamizelkę? A teraz powiem Ci najlepsze
    - moja żona jak jeździmy do roboty po dziś dzień zakłada na siebie coś
    takiego... dobrze że siedzę z przodu i nie muszę tego oglądać ;)

    > I do tematu:

    Proszę bardzo:

    > - czy baza jest stala jak podales w pierwszym poscie czy przewiduje
    > sie jakas wedrowke?

    6 dni na miejscu, z czego 5 dni jazdy + jeden dzień na odpoczynek albo
    inne atrakcje. Można tam robić na prawdę sporo fajnych rzeczy.

    > Wkolo komina mozna sobie polatac ale do ww Andorry i z powrotem przez
    > Francje, to o tej porze roku slabo widze...

    Motocykle jadą samochodem. Dwa dni wcześniej.

    > Tym bardziej wycieczka do Saragossy. Na pewno nie w preclowym tempie
    > lecz raczej na pelnej qrwie.

    No już nie dramatyzuj, historia ludzkości zna precle zdrowo podkładające
    do pieca...;)

    > Co do kosztow, to przewidujesz w tej cenie samolot, transport moto,
    > kwaterke, wikt i paliwo? Chyba za krotko.

    Zrzutka obejmuje to co wyszczególnione poniżej. Nie ma w niej paliwa, bo
    każdy motocykl pali inne ilości. Hotel to bed & breakfast, żarcie na
    kolację trzeba kupić samemu, ale to lepiej, bo co wieczór można zjeść
    gdzie indziej. Nie ma sensu rozbijać na składowe. Podejmujemy się tego
    jako organizatorzy i powinno wydać przy zachowaniu poniższych warunków.
    Jako że pojawiło się dużo zapytań, wszystko zebrałem w jeden esej i
    wrzuciłem jako mały FAQ poniżej.

    > samo paliwko 7 dni po min.dwa zbiorniki dziennie wychodzi ~
    > 7x200=1400zl;
    > przelot przy dobrym wietrze moze sie zamknie w obie strony w kwocie
    > 500zl;
    > transport motocykli 300? 400? 500?
    > kwaterunek? 7x15 EURO=450

    Nie znajdziesz sensownego noclegu za 15 euro... A przynajmniej nie w
    porządnym standardzie.

    > to juz widze blisko 3kzl a mial byc przewodnik i wiele innych milych
    > rzeczy...
    > Nie wspominam wcale o zakupach w Andorze, bo to kolejne 3 kola

    Andora czasem lubi być zasypana śniegiem, podczas gdy cała okolica zalana
    jest słońcem i ciepłem. Dlatego nie nastawiałbym się na zbyt mocne zakupy.

    > W pierwszej chwili brzmialo zachecajaco...
    > --
    > pozdrawiam, lesor

    Szczegóły: Termin: 23.01 &#8211; 30.01.2011
    - lokalizacja bazy - Roses na Costa Brava
    - przelot Polska (Poznań) &#8211; Hiszpania (Girona) &#8211; Polska
    (Poznań)
    - transport motocykla samochodem Polska - Hiszpania - Polska
    - w okolicy są setki kilometrów wijących sie jak spaghetti dróg bardzo
    dobrej jakości (foto poniżej)
    - zakwaterowanie w bardzo dobrym hotelu w opcji B&B (trzeba doliczyć np.
    kolacje, ale z uwagi na charakter wyjazdu trudno powiedzieć gdzie one będą
    - na pewno ceny o tej porze w Hiszpanii nie zabijają)
    - na życzenie dodatkowe atrakcje (skoki spadochronowe, enduro, sporty
    wodne, itd)
    - bardzo blisko do Barcelony, Saragossy, Andory i Francji. Punkty do
    zobaczenia są do ustalenia, ale bardziej chodzi o pośmiganie po winklach,
    niż zwiedzanie lokalnych muzeów.
    - wsparcie techniczne na miejscu (warsztat techniczny + bus serwisowy w
    pogotowiu)
    - na miejscu przewodnik po trasach dobranych wedle preferencji uczestników
    - i wiele innych bardzo miłych rzeczy

    Uwagi:
    Jest opcja wylotu np. z Gdańska, oraz Warszawy, ale opcje te wymagają
    dopłaty (po prostu połączenia są droższe, lub trzeba polecieć dzień
    później / wcześniej co wymaga z kolei dodatkowych noclegów).

    Do kosztów poza wieczornym wyżywieniem doliczyć należy cenę paliw. Benzyna
    kosztuje w ES praktycznie tyle samo ile w PL.

    Jak wspomniałem asfaltową alternatywą dla obozu offroadowego:
    http://www.scigacz.pl/Offroad,w,Hiszpanii,...zime,14
    323.html zresztą jeśli
    chcesz zabrać się na enduro, to też nie ma problemu.

    Trasy:
    Planowane trasy obejmują odcinki 200-300 km dziennie. W przypadku jazdy po
    górach to naprawdę dużo. Głównie lokalne drogi z pięknymi widokami w
    górach z widokiem na morze. Nawierzchnie w Hiszpanii są znakomitej jakości.

    Typ jazdy turystyczny, ale nie zamulający czyli ze sportowym zacięciem.
    Natomiast na pewno nie mówimy o jakimś szalonym jeżdżeniu na kolanie itd.
    W zależności od ilości uczestników możliwy podział na podgrupy. Ogólnie
    rzecz biorąc nawet najszybsi muszą czekać na wolniejszych.
    Trasy tego typu:
    http://tinyurl.com/29nttdz
    http://tinyurl.com/3xgsnvm
    http://tinyurl.com/38zafu7

    Motocykl:
    Drogowy, od turystycznego enduro, do sportowego. Minimum 500cc pojemności
    i 50KM mocy. Maszyna musi być zarejestrowana, w dobrym stanie technicznym.
    Trasa to przede wszystkim typowe agrafki. Tempo właśnie dlatego raczej nie
    będzie wysokie, a na takich drogach 500-tki nie jadą wolniej niż litry. Są
    też szybsze kawałki.

    Nawigacja:
    Przewodnik będzie dysponował nawigacją GPS, każdy z uczestników dostanie
    mapy papierowe i instrukcję jak w razie zagubienia się, chęci szybszego
    powrotu itd. dotrzeć do hotelu. Nie zaszkodzi oczywiście mieć swojej mapy
    z wgranymi mapami Francji i Hiszpanii.

    Pogoda:
    Temat w tamtym rejonie wahający się miedzy +25, a +5. Generalnie powinno
    być 15, choć mają jakiś swój lokalny wariant halnego i gdy wieje od gór
    jest po prostu zimno. Natomiast wtedy można przerzucić się bardziej na
    południe. Costa Brawa jest generalnie rzecz biorąc najbardziej suchym
    rejonem w Hiszpanii w okresie zimy.

    Zabezpieczenie techniczne:
    Na miejscu do dyspozycji uczestników będzie warsztat techniczny, gdzie
    można dokonać napraw (jeśli będą takowe konieczne). W przypadku problemów
    w pogotowiu będzie cały czas bus techniczny.

    Wylot z Poznania (akurat jest tak w środku PL). Zbiórka sprzętu w Wawie bo
    tu jest logistyka. Wiadomo natomiast, że można się dogadać i w przypadku
    jeśli ktoś nie mieszka w Terespolu, to można zahaczyć, albo ustalić osobny
    dowóz, bo dysponujemy w miarę mobilną logistyką.

    Szacowany koszt: 2500zł

    Cena ta może wahać się w jakimś tam zakresie, ponieważ w dużym stopniu
    będzie ona zależała od ilości uczestników, szybkości rezerwacji biletów
    itd.

    pozdr,
    Mariusz