  • 21. Data: 2018-09-04 19:03:11
    Temat: Re: sciemniacz LED
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    kriters pisze:

    > Ja mam takie
    > https://www.liderlamp.pl/dalen-dl-c415tw-led-lampa-s
    ufitowa-classic-led-38w-230v
    > i ma dwa kolory oraz regulacją barwy. Oraz bardzo przydatną regulację jasności.

    O takie właśnie mi chodziło. Mało tego. Pierwszy raz widzę.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2018-09-04 19:04:54
    Od: jacek <j...@w...pl>

    > Też już chyba nie mam w domu innego źródła światła niż LED. Ale nie o to
    > mi chodziło. Ludzie kombinują z jakimiś ściemniaczami i ledówkami do nich.
    > Te potrafią być nieziemsko drogie i -- o ile mi wiadomo -- pracują w dość
    > skomplikowany sposób. To znaczy mają zailacz szerokonapięciowy a do tego
    > detektort kształtu przebiegu zasilającego sterujący prądem diod. Po co to
    > komu?

    Dość popularne jest także stosowanie zasilacza 12VDC i sterowników PWM
    do taśm LED, wtedy regulacja jest w zakresie 0-100% i nie ma
    problemu z miganiem 50Hz. Sterowniki są z pilotami a nawet serwerami
    do sterowania przez LAN...

    --
    pzdr, j.r.

  • 23. Data: 2018-09-04 19:12:46
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-09-04 o 18:23, kriters pisze:

> [...]
    ufitowa-classic-led-38w-230v
    > i ma dwa
    > kolory oraz regulacją barwy. Oraz bardzo przydatną regulację jasności.

    Dałeś 1000zł za jedna lampę?

    Robiłem oświetlenie w pokoju z platfona 60x60cm 40W ciepła 3000K
    natynkowego ale za 89zł go kupiłem i dołożyłem mu ATMelka z SP485 żeby
    sterować jasność przez PWM ale to rzecz gustu jak widać...

    --
    pzdr, j.r.

  • 24. Data: 2018-09-04 19:25:58
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-04 o 19:12, jacek pisze:

    ufitowa-classic-led-38w-230v

    > Dałeś 1000zł za jedna lampę?

    Nie. 1600 chyba. Wtedy były droższe :)

    > Robiłem oświetlenie w pokoju z platfona 60x60cm 40W ciepła 3000K
    > natynkowego ale za 89zł go kupiłem i dołożyłem mu ATMelka z SP485 żeby
    > sterować jasność przez PWM ale to rzecz gustu jak widać...

    Widocznie. Żona mnie namówiła bo zawsze narzekałem na oświetlenie w
    pokojo-warsztacie. I z perspektywy czasu nie żałuje ani grosza. Chce mieć
    jasno to mam jasno jak cholera, chce ciemno to mam ciemno. Chce żólto to
    mam żólto. Chociaż właściwie to jeszcze nigdy chyba nie
    chciałem.

  • 25. Data: 2018-09-04 20:05:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.09.2018 o 19:04, jacek pisze:

> [...]
    > do taśm LED, wtedy regulacja jest w zakresie 0-100% i nie ma
    > problemu z miganiem 50Hz. Sterowniki są z pilotami a nawet serwerami

    rozumiem Wasze słowa, ale nie wiem o czym Wy mówicie. Ja mam (tak jak
    wspominał kolega 3 posty wcześniej) mieszkanie oświetlone diodami z
    pasków led, rozmieszczonymi równomiernie. punktowa jasność diod, jest
    słabsza niż pod zwykłym żyrandolem, ale dużo mocniejsza niż w rogach
    pokoju oświetlonego żyrandolem. Światło jest równomierne, rozporszone,
    patrzenie w źródło światła nie wymusza mrużenia oczu. wiec niema
    problemu z koniecznością przygaszania. Mimo to w każdym pomieszczeniu
    mam dwa obwody - 50% diód - 100% diód. Większa regulacja mi nie
    potrzebna.... takie rozproszone światło inaczej się odbiera. nie razi,
    nie przeszkadza. analogia: jak na podwórku/polu świeci ostre słońce
    chwytamy po okulary słoneczne - wiadomo wali po oczach. ale jak jest
    mała chmurka (brak cienia) albo wielkie chmurzysko - nikt nie chodzi w
    okularach słonecznych. bo? bo nic nam po gałach nie wali, więc po co? (a
    do tego żeby się o lacie nie potknąć wystarczy mi (jak na razie) światło
    emitowane przez monitor, albo akwarium )

    ToMasz

  • 26. Data: 2018-09-05 09:32:20
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-09-04 o 19:25, kriters pisze:

> [...]
    > jasno to mam jasno jak cholera, chce ciemno to mam ciemno. Chce żólto to
    > mam żólto. Chociaż właściwie to jeszcze nigdy chyba nie
    Z tematem żona się nie dyskutuje, chociaż jak moja usłyszała 1500zł za
    żyrandol lub coś tańszego i stół do jadalni w zamian to dałem radę :)

    --
    pzdr, j.r.

  • 27. Data: 2018-09-05 10:36:32
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    A te wasze ledy to są zasilane
    - dc i nie migają?
    - z sieci i migaja 100 razy na sekundę?
    - z przetwornicy i migają 1000 czy więcej razy?

    MJ

  • 28. Data: 2018-09-05 13:06:30
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2018-09-04 o 12:06, Andrzej W. pisze:

    > Kupić LEDy przystosowane do współpracy ze ściemniaczami, np.:
    > https://www.osram-lamps.com/ecatalog/lamps/led-lamps
    /consumer-special-led-lamps/led-superstar-pin-g9-dim
    /index.jsp

    I to na pewno działa? Bo tu jest jakiś stary test
    https://elektrykadlakazdego.pl/led-sciemnialny/ i coś chyba nie bardzo.
    Przymierzałem się też do jakichś filipsów 16W i znowu ludzie piszą że
    przyciemnione buczą.

  • 29. Data: 2018-09-05 15:04:57
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 10:36, Michał Jankowski pisze:
    > A te wasze ledy to są zasilane
    > - dc i nie migają?
    > - z sieci i migaja 100 razy na sekundę?
    > - z przetwornicy i migają 1000 czy więcej razy?

    Jeśli mowa o paskach LED 12V na 100% świecące to
    jest tam DC i nic nie miga natomiast PWM różnie.
    Ja np. mam taki fabryczny na ok 400Hz oraz własne
    sterowanie schodów także na 430Hz PWM.
    Jak inne nie gwarantuje.
    --
    pzdr, j.r.

  • 30. Data: 2018-09-05 19:37:43
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Jako zamiennik, tak. Ale ja bym chciał porządną żarówę zdobrym CRI,
    > oraz dodatkową regulacją temperatury barwowej w sensownym (a więc
    > niewielkim) zakresie. Coś jak oświetlenie w okręcie podwodnym -- tam
    > barwą światła wyznacza się rytm dobowy, żeby załoga nie zwariowała.

    popatrz na Philips Hue, Ikea Tradfri - są wersje tylko ściemnialne, są
    ściemnialne z regulowaną temperaturą barwową (czyli to o co pytasz) i są
    z RGB. Uprzedzam - tanie to nie jest..

    --
    Pozdr.
    Michał