-
11. Data: 2015-12-01 10:17:30
Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-12-01 o 08:18, Myjk pisze:
> Tue, 01 Dec 2015 01:36:50 +0100, Marek
>
>> Dobra, teraz zalapalem kontekst.
>
> ;)
>
> Skoro jesteśmy już przy wyrzucaniu automatu na luz. Żadnych konsekwencji
> dla skrzyni to nie rodzi? Jaki to automat konkretnie i czy wszystkie można
> tak samo traktować?
>
W klasycznym automacie z konwerterem można zniszczyć tarczki. Z reguły
skrzynia wtedy wyje jak oszalała.
Większość (chyba wszystkie mi znane) instrukcje obsługi zabraniają
holowania samochodu z takimi automatami powyżej pewnej prędkości - od
ok. 20 km/h do 40 mil/h, a i tak bywają ograniczenia odległości/czasu.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
12. Data: 2015-12-02 16:39:35
Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
Od: Marek <f...@f...com>
On Tue, 1 Dec 2015 10:17:30 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
> W klasycznym automacie z konwerterem można zniszczyć tarczki. Z
reguły
> skrzynia wtedy wyje jak oszalała.
> Większość (chyba wszystkie mi znane) instrukcje obsługi zabraniają
> holowania samochodu z takimi automatami powyżej pewnej prędkości -
od
> ok. 20 km/h do 40 mil/h, a i tak bywają ograniczenia
odległości/czasu.
Ja to zrobiłem jako test po tym sławnym wypadku lexusa w Ameryce,
gdzie cała rodzina zginęła bo nie wiedzieli co zrobić gdy im gaz się
zablokował.
http://www.youtube.com/watch?v=03m7fmnhO0I
--
Marek
-
13. Data: 2015-12-02 18:13:18
Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.5291128831430116574@news.neostrada.pl
...
> On Tue, 1 Dec 2015 10:17:30 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
>> W klasycznym automacie z konwerterem można zniszczyć tarczki. Z
> reguły
>> skrzynia wtedy wyje jak oszalała.
>> Większość (chyba wszystkie mi znane) instrukcje obsługi zabraniają
>> holowania samochodu z takimi automatami powyżej pewnej prędkości -
> od
>> ok. 20 km/h do 40 mil/h, a i tak bywają ograniczenia
> odległości/czasu.
>
> Ja to zrobiłem jako test po tym sławnym wypadku lexusa w Ameryce, gdzie
> cała rodzina zginęła bo nie wiedzieli co zrobić gdy im gaz się zablokował.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=03m7fmnhO0I
>
Ten Lexus mógł mieć "mądrą" skrzynię, która w trosce o swoje bezpieczeństwo
nie pozwalała na przełączenie na N, gdy jest wciśnięty gaz i samochód
porusza się szybciej niż np. 40 km/h.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
14. Data: 2015-12-02 20:39:07
Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-12-02 o 18:13, yabba pisze:
> Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
> news:almarsoft.5291128831430116574@news.neostrada.pl
...
>> On Tue, 1 Dec 2015 10:17:30 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
>>> W klasycznym automacie z konwerterem można zniszczyć tarczki. Z
>> reguły
>>> skrzynia wtedy wyje jak oszalała.
>>> Większość (chyba wszystkie mi znane) instrukcje obsługi zabraniają
>>> holowania samochodu z takimi automatami powyżej pewnej prędkości -
>> od
>>> ok. 20 km/h do 40 mil/h, a i tak bywają ograniczenia
>> odległości/czasu.
>>
>> Ja to zrobiłem jako test po tym sławnym wypadku lexusa w Ameryce,
>> gdzie cała rodzina zginęła bo nie wiedzieli co zrobić gdy im gaz się
>> zablokował.
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=03m7fmnhO0I
>>
>
>
> Ten Lexus mógł mieć "mądrą" skrzynię, która w trosce o swoje
> bezpieczeństwo nie pozwalała na przełączenie na N, gdy jest wciśnięty
> gaz i samochód porusza się szybciej niż np. 40 km/h.
>
Ale chyba skrzynia nie wyłącza wtedy hamulca zasadniczego?
Nie mówię o "ręcznym", bo ostatnio bywają wynalazki elektryczne, których
nie da się uruchomić w czasie jazdy :(
Można jeszcze kluczykiem wyłączyć silnik, ale:
1/ w takim Lexusie może już nie być kluczyka
2/ niektóre "hamerykany" blokują stacyjkę w czasie jazdy
Wieloma autami jeździłem, ale w żadnym nie spotkałem blokady
przesunięcia na N w czasie jazdy - i dotyczy to różnych aut i skrzyń,
począwszy od "klawiszowych" z lat 50-tych, przez skrzynie
zmechanizowane, do dwusprzęgłowych i CVT.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
15. Data: 2015-12-02 20:53:17
Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 2 Dec 2015 18:13:18 +0100, "yabba"
<g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
> Ten Lexus mógł mieć "mądrą" skrzynię, która w trosce o swoje
bezpieczeństwo
> nie pozwalała na przełączenie na N, gdy jest wciśnięty gaz i
samochód
> porusza się szybciej niż np. 40 km/h.
Na wyłączenie stacyjki też nie reagował?
--
Marek
-
16. Data: 2015-12-03 08:04:30
Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 2 Dec 2015 20:39:07 +0100, Adam
> Ale chyba skrzynia nie wyłącza wtedy hamulca zasadniczego?
Ciekawe jak to jest skonstruowane. Np. w VW group było tak (w 2004, nie
wiem jak teraz) podczas trzymania gazu wciśnie się hamulec nożny (nawet
lekko bez hamowania), to gaz jest "odcinany", można go dusić do woli a auto
zwalnia. I mówię o takiej sytuacji przy manualnej skrzyni...
--
Pozdor Myjk
-
17. Data: 2015-12-03 12:56:20
Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:n3nhcq$812$1@usenet.news.interia.pl...
>W dniu 2015-12-02 o 18:13, yabba pisze:
>> Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
>> news:almarsoft.5291128831430116574@news.neostrada.pl
...
>>> On Tue, 1 Dec 2015 10:17:30 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
>>>> W klasycznym automacie z konwerterem można zniszczyć tarczki. Z
>>> reguły
>>>> skrzynia wtedy wyje jak oszalała.
>>>> Większość (chyba wszystkie mi znane) instrukcje obsługi zabraniają
>>>> holowania samochodu z takimi automatami powyżej pewnej prędkości -
>>> od
>>>> ok. 20 km/h do 40 mil/h, a i tak bywają ograniczenia
>>> odległości/czasu.
>>>
>>> Ja to zrobiłem jako test po tym sławnym wypadku lexusa w Ameryce,
>>> gdzie cała rodzina zginęła bo nie wiedzieli co zrobić gdy im gaz się
>>> zablokował.
>>>
>>> http://www.youtube.com/watch?v=03m7fmnhO0I
>>>
>>
>>
>> Ten Lexus mógł mieć "mądrą" skrzynię, która w trosce o swoje
>> bezpieczeństwo nie pozwalała na przełączenie na N, gdy jest wciśnięty
>> gaz i samochód porusza się szybciej niż np. 40 km/h.
>>
>
> Ale chyba skrzynia nie wyłącza wtedy hamulca zasadniczego?
To raczej niemożliwe. Ale w silnikach benzynowych wolnossących przy otwartej
przepustnicy może słabo działać wspomaganie hamulców. Kierowca mógł się
zdziwić, że ma twardy pedał i prawie nie ma hamowania. Albo starał się
hamować cały czas delikatnie i zagotowal hamulce.
> Nie mówię o "ręcznym", bo ostatnio bywają wynalazki elektryczne, których
> nie da się uruchomić w czasie jazdy :(
Nie żartuj, naprawdę nie można hamować elektrycznym rećznycm w czasie jazdy?
To jak w tych samochodach jest realizowany hamulec awaryjny?
>
> Można jeszcze kluczykiem wyłączyć silnik, ale:
> 1/ w takim Lexusie może już nie być kluczyka
> 2/ niektóre "hamerykany" blokują stacyjkę w czasie jazdy
Mają blokadę przekręcenia kluczyka uzależnioną od prędkości?
>
> Wieloma autami jeździłem, ale w żadnym nie spotkałem blokady przesunięcia
> na N w czasie jazdy - i dotyczy to różnych aut i skrzyń, począwszy od
> "klawiszowych" z lat 50-tych, przez skrzynie zmechanizowane, do
> dwusprzęgłowych i CVT.
Dla mnie też pierwszym odruchem byłoby wrzucenie na N. Ale dopuszczam
sytuację, że sterownik silnika i skrzyni zaczął świrować i przestał
realizować polecenia kierowcy.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
18. Data: 2015-12-03 12:58:38
Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:12lvo8hc4u9dg$.dlg@myjk.org...
> Wed, 2 Dec 2015 20:39:07 +0100, Adam
>
>> Ale chyba skrzynia nie wyłącza wtedy hamulca zasadniczego?
>
> Ciekawe jak to jest skonstruowane. Np. w VW group było tak (w 2004, nie
> wiem jak teraz) podczas trzymania gazu wciśnie się hamulec nożny (nawet
> lekko bez hamowania), to gaz jest "odcinany", można go dusić do woli a
> auto
> zwalnia. I mówię o takiej sytuacji przy manualnej skrzyni...
Ja w moim Stilo z 2005 roku tak mam. Po kilku sekundach od naciśnięciu i
przytrzymania hamulca, samochód przestaje reagować na gaz.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
19. Data: 2015-12-03 13:05:20
Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.7962878879444491531@news.neostrada.pl
...
> On Wed, 2 Dec 2015 18:13:18 +0100, "yabba"
> <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
>> Ten Lexus mógł mieć "mądrą" skrzynię, która w trosce o swoje
> bezpieczeństwo
>> nie pozwalała na przełączenie na N, gdy jest wciśnięty gaz i
> samochód
>> porusza się szybciej niż np. 40 km/h.
>
> Na wyłączenie stacyjki też nie reagował?
>
Adam napisał, że niektóre "amerykany" blokują stacyjkę w czasie jazdy.
Ten Lexus mógł nie mieć stacyjki tylko przycisk. Kierowca spanikował i zbyt
krótko naciskał przycisk. Albo sterownik samochodu tak się zepsuł, że nie
reagował na naciskanie guzików i jednocześnie otworzył przepustnicę na
maksimum.
Tak na zdrowy rozum, to powinny być 3 sposoby zatrzymania oszalałego
samochodu:
- bieg na N
- wyłączyć stacyjkę - ale nie wyjmować kluczyka!
- hamulec z całej siły w podłogę do oporu - pójdzie dym albo z klocków albo
ze skrzyni.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
20. Data: 2015-12-03 13:25:58
Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:56602d04$0$22829$6...@n...neostrad
a.pl...
>>> Ten Lexus mógł mieć "mądrą" skrzynię, która w trosce o swoje
>>> bezpieczeństwo nie pozwalała na przełączenie na N, gdy jest
>>> wciśnięty
>>> gaz i samochód porusza się szybciej niż np. 40 km/h.
>>
>>
>> Ale chyba skrzynia nie wyłącza wtedy hamulca zasadniczego?
>To raczej niemożliwe. Ale w silnikach benzynowych wolnossących przy
>otwartej przepustnicy może słabo działać wspomaganie hamulców.
>Kierowca mógł się zdziwić, że ma twardy pedał i prawie nie ma
>hamowania.
To nie calkiem tak - typowe serwo, jesli nie uszkodzone, to ma zapas
podcisnienia nawet na kilka nacisniec pedalu.
A potrzebne nam zasadniczo jedno - choc jak kierowca zacznie naciskac
i puszczac, to sie moze zdziwic.
>Albo starał się hamować cały czas delikatnie i zagotowal hamulce.
No, przy takim amerykanskim wielkim silniku to chyba moze byc problem
z zatrzymaniem go hamulcami przy otwartym gazie ...
J.