-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <n3fhmc$puo$1@node1.news.atman.pl> <n3fsar$586$1@adenine.netfront.net>
<1...@m...org>
<a...@n...neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<nju176h847se$.dlg@myjk.org> <n3joj9$8oj$1@usenet.news.interia.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<565f3a88$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
<n3nhcq$812$1@usenet.news.interia.pl>
Subject: Re: samoczynne przyspieszanie
Date: Thu, 3 Dec 2015 12:56:20 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 151203-0, 03.12.2015), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 63
Message-ID: <56602d04$0$22829$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1449143557 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22829 89.72.242.154:3145
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573345
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:n3nhcq$812$1@usenet.news.interia.pl...
>W dniu 2015-12-02 o 18:13, yabba pisze:
>> Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
>> news:almarsoft.5291128831430116574@news.neostrada.pl
...
>>> On Tue, 1 Dec 2015 10:17:30 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
>>>> W klasycznym automacie z konwerterem można zniszczyć tarczki. Z
>>> reguły
>>>> skrzynia wtedy wyje jak oszalała.
>>>> Większość (chyba wszystkie mi znane) instrukcje obsługi zabraniają
>>>> holowania samochodu z takimi automatami powyżej pewnej prędkości -
>>> od
>>>> ok. 20 km/h do 40 mil/h, a i tak bywają ograniczenia
>>> odległości/czasu.
>>>
>>> Ja to zrobiłem jako test po tym sławnym wypadku lexusa w Ameryce,
>>> gdzie cała rodzina zginęła bo nie wiedzieli co zrobić gdy im gaz się
>>> zablokował.
>>>
>>> http://www.youtube.com/watch?v=03m7fmnhO0I
>>>
>>
>>
>> Ten Lexus mógł mieć "mądrą" skrzynię, która w trosce o swoje
>> bezpieczeństwo nie pozwalała na przełączenie na N, gdy jest wciśnięty
>> gaz i samochód porusza się szybciej niż np. 40 km/h.
>>
>
> Ale chyba skrzynia nie wyłącza wtedy hamulca zasadniczego?
To raczej niemożliwe. Ale w silnikach benzynowych wolnossących przy otwartej
przepustnicy może słabo działać wspomaganie hamulców. Kierowca mógł się
zdziwić, że ma twardy pedał i prawie nie ma hamowania. Albo starał się
hamować cały czas delikatnie i zagotowal hamulce.
> Nie mówię o "ręcznym", bo ostatnio bywają wynalazki elektryczne, których
> nie da się uruchomić w czasie jazdy :(
Nie żartuj, naprawdę nie można hamować elektrycznym rećznycm w czasie jazdy?
To jak w tych samochodach jest realizowany hamulec awaryjny?
>
> Można jeszcze kluczykiem wyłączyć silnik, ale:
> 1/ w takim Lexusie może już nie być kluczyka
> 2/ niektóre "hamerykany" blokują stacyjkę w czasie jazdy
Mają blokadę przekręcenia kluczyka uzależnioną od prędkości?
>
> Wieloma autami jeździłem, ale w żadnym nie spotkałem blokady przesunięcia
> na N w czasie jazdy - i dotyczy to różnych aut i skrzyń, począwszy od
> "klawiszowych" z lat 50-tych, przez skrzynie zmechanizowane, do
> dwusprzęgłowych i CVT.
Dla mnie też pierwszym odruchem byłoby wrzucenie na N. Ale dopuszczam
sytuację, że sterownik silnika i skrzyni zaczął świrować i przestał
realizować polecenia kierowcy.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 03.12.15 12:58 yabba
- 03.12.15 13:05 yabba
- 03.12.15 13:25 J.F.
- 03.12.15 13:39 yabba
- 03.12.15 19:32 Irokez
- 04.12.15 19:24 Mateusz Bogusz
- 04.12.15 23:08 Marek
- 05.12.15 07:31 Shrek
- 05.12.15 12:34 yabba
- 05.12.15 12:41 yabba
- 05.12.15 14:48 Shrek
- 05.12.15 15:19 Tomasz Pyra
- 05.12.15 15:22 Tomasz Pyra
- 05.12.15 17:18 Shrek
- 05.12.15 17:23 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=