eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamoczynne przyspieszanieRe: samoczynne przyspieszanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <n3fhmc$puo$1@node1.news.atman.pl> <n3fsar$586$1@adenine.netfront.net>
    <1...@m...org>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <nju176h847se$.dlg@myjk.org> <n3joj9$8oj$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <565f3a88$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3nhcq$812$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: samoczynne przyspieszanie
    Date: Thu, 3 Dec 2015 12:56:20 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 151203-0, 03.12.2015), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 63
    Message-ID: <56602d04$0$22829$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1449143557 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22829 89.72.242.154:3145
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573345
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:n3nhcq$812$1@usenet.news.interia.pl...
    >W dniu 2015-12-02 o 18:13, yabba pisze:
    >> Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    >> news:almarsoft.5291128831430116574@news.neostrada.pl
    ...
    >>> On Tue, 1 Dec 2015 10:17:30 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    >>>> W klasycznym automacie z konwerterem można zniszczyć tarczki. Z
    >>> reguły
    >>>> skrzynia wtedy wyje jak oszalała.
    >>>> Większość (chyba wszystkie mi znane) instrukcje obsługi zabraniają
    >>>> holowania samochodu z takimi automatami powyżej pewnej prędkości -
    >>> od
    >>>> ok. 20 km/h do 40 mil/h, a i tak bywają ograniczenia
    >>> odległości/czasu.
    >>>
    >>> Ja to zrobiłem jako test po tym sławnym wypadku lexusa w Ameryce,
    >>> gdzie cała rodzina zginęła bo nie wiedzieli co zrobić gdy im gaz się
    >>> zablokował.
    >>>
    >>> http://www.youtube.com/watch?v=03m7fmnhO0I
    >>>
    >>
    >>
    >> Ten Lexus mógł mieć "mądrą" skrzynię, która w trosce o swoje
    >> bezpieczeństwo nie pozwalała na przełączenie na N, gdy jest wciśnięty
    >> gaz i samochód porusza się szybciej niż np. 40 km/h.
    >>
    >
    > Ale chyba skrzynia nie wyłącza wtedy hamulca zasadniczego?

    To raczej niemożliwe. Ale w silnikach benzynowych wolnossących przy otwartej
    przepustnicy może słabo działać wspomaganie hamulców. Kierowca mógł się
    zdziwić, że ma twardy pedał i prawie nie ma hamowania. Albo starał się
    hamować cały czas delikatnie i zagotowal hamulce.

    > Nie mówię o "ręcznym", bo ostatnio bywają wynalazki elektryczne, których
    > nie da się uruchomić w czasie jazdy :(

    Nie żartuj, naprawdę nie można hamować elektrycznym rećznycm w czasie jazdy?
    To jak w tych samochodach jest realizowany hamulec awaryjny?

    >
    > Można jeszcze kluczykiem wyłączyć silnik, ale:
    > 1/ w takim Lexusie może już nie być kluczyka
    > 2/ niektóre "hamerykany" blokują stacyjkę w czasie jazdy

    Mają blokadę przekręcenia kluczyka uzależnioną od prędkości?

    >
    > Wieloma autami jeździłem, ale w żadnym nie spotkałem blokady przesunięcia
    > na N w czasie jazdy - i dotyczy to różnych aut i skrzyń, począwszy od
    > "klawiszowych" z lat 50-tych, przez skrzynie zmechanizowane, do
    > dwusprzęgłowych i CVT.

    Dla mnie też pierwszym odruchem byłoby wrzucenie na N. Ale dopuszczam
    sytuację, że sterownik silnika i skrzyni zaczął świrować i przestał
    realizować polecenia kierowcy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: