eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamoczynne przyspieszanieRe: samoczynne przyspieszanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder1.news.weretis.net!feeder4.news.weretis
    .net!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds
    -media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news
    .neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <n3fhmc$puo$1@node1.news.atman.pl> <n3fsar$586$1@adenine.netfront.net>
    <1...@m...org>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <nju176h847se$.dlg@myjk.org> <n3joj9$8oj$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <565f3a88$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <56602f20$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    <siaod66sqfrb.vsv9mf82smfu$.dlg@40tude.net>
    <56644543$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <n...@4...net>
    Subject: Re: samoczynne przyspieszanie
    Date: Mon, 7 Dec 2015 13:37:13 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 151206-0, 06.12.2015), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 58
    Message-ID: <56657c95$0$22835$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1449491605 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22835 89.72.242.154:3729
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4001
    X-Received-Body-CRC: 2744919420
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573542
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:np37582gc240.1kjkredd3wbid.dlg@40tude.net...
    > Dnia Sun, 6 Dec 2015 15:28:54 +0100, yabba napisał(a):
    >
    >>> Mniej groźne urządzenia wyposaża się w proste i działąjące natychmiast
    >>> wyłączniki awaryjne, a samochody nie wiadomo dlaczego jakoś się
    >>> wymknęły.
    >>
    >> Wyłączniki "Emergency STOP" są zwykle używane w stacjonarnych
    >> urządzeniach.
    >> Konstruktorzy samochodów mogli myśleć, że przypadkowe wyłaczenie silnika
    >> samochodu przy
    >> prędkości podróżnej będzie niebezpieczne dla kierowcy. Np. w czasie
    >> wyprzedzania albo przy konieczności szybkiego zjazdu ze skrzyżowania.
    >
    > Myślę że "mogli myśleć", albo i "mogli nie myśleć" ;)
    > Bo obawiam się że stan obecny jest raczej wynikiem zbyt małej ilości
    > myślenia, a nie zbyt dużej ;)

    Wyszli z założenia, że "nasze samochody się nie psują". :)

    >
    > Nagłe zgaszenie samochodu jest tak samo niebezpieczne jak to w wypadku
    > skończenia się paliwa, czy zadziałania wyłącznika bezwładnościowego który
    > lubi się rozłączyć na byle większej dziurze.
    > Podobnie można przypadkowo wyłączyć samochód na kluczyk.
    > A jakoś nie słychać żeby był to jakiś szczególny problem.
    >
    > Za to o samochodach na przycisk których kierowcy nie udało się zatrzymać
    > coś tam się jednak słyszy.
    >

    Kluczyk trzeba złapać i przekręcić. Przycisk można nacisnąć przypadkiem, np.
    szukając na macanego guzika od ściszania radia.

    >> Niemniej jednak można wyobrazić sobie emergency stop zabezpieczony przed
    >> przypadkowym naciśnięciem, np. schowany pod klapką.
    >
    > Albo umieszczony w takim miejscu żeby przypadkowo go nikt nie nacisnął.
    > I ja bym się upierał że powinien to być ten sam przycisk którym kierowca
    > gasi samochód zawsze.
    > Dlatego, że sytuacja awaryjna zdarza się niezwykle rzadko, a większość
    > kierowców pewnie nie robi treningów w sytuacjach awaryjnych.
    > Więc odruchowo chcąc zgasić silnik będą próbowali zrobić to tak jak robią
    > zawsze kiedy kończą jazdę.
    > Nim przypomną sobie o jakimś awaryjnym grzybku będącym gdzieś tam to może
    > minąć cenny czas.

    Miałem zastępczą Lagunę 3 z kartą, włączaną i gaszoną kluczykiem i nie
    mogłem się przyzwyczaić do procedury wyłączania silnika po jeździe. Przycisk
    trzeba było przytrzymać dłużej, a jeśli kartę wyjąłem z czytnika jako
    pierwszą, to przycisk w ogóle nie reagował.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: