eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamoczynne przyspieszanieRe: samoczynne przyspieszanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!testfeeder.ecn
    gs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: samoczynne przyspieszanie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <n3fhmc$puo$1@node1.news.atman.pl> <n3fsar$586$1@adenine.netfront.net>
    <1...@m...org>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <nju176h847se$.dlg@myjk.org> <n3joj9$8oj$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <565f3a88$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <56602f20$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    <siaod66sqfrb.vsv9mf82smfu$.dlg@40tude.net>
    <n3v32j$ce8$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sat, 5 Dec 2015 18:29:40 +0100
    Message-ID: <grqmxinwzr44$.my7l209lh77i$.dlg@40tude.net>
    Lines: 39
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1449336583 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22835 89.77.179.152:1654
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2980
    X-Received-Body-CRC: 1930464142
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573453
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 5 Dec 2015 17:23:51 +0100, Shrek napisał(a):

    > On 05.12.2015 15:19, Tomasz Pyra wrote:
    >
    >> Inna sprawa, że pomysł żeby _awaryjne_ wyłączenie urządzenia miało polegać
    >> na trzymaniu 3 czy 4 sekundy przycisku, którym normalnie urządzenie się
    >> wyłacza krótkim naciśnięciem, to bardzo poważny błąd konstrykcji interfejsu
    >> użytkownika.
    >
    > Myślę, że wzorowali się na... PCecie;)

    Pewnie tym co to wymyślali bliżej było zawodowo do PC-tów niż samochodów ;)

    A wystarczyłoby zrobić tak żeby system awaryjnie się wyłączał nie tylko
    trzymając przycisk 4s, ale np. jak został naciśnięty 3 razy w ciągu 3
    sekund (pewnie tak właśnie wygląda próba wyłączenia silnika w panice).



    >> Mniej groźne urządzenia wyposaża się w proste i działąjące natychmiast
    >> wyłączniki awaryjne, a samochody nie wiadomo dlaczego jakoś się wymknęły.
    >
    > W ogóle to jakieś słabe rozwiązanie - pal sześć te 4 sekundy, ale to ma
    > zdaje się wyłączać awaryjnie samochód w razie problemów z elektryką i
    > komputerem. Więc powinno być nieelektryczne. A zapewne jest, bo przecież
    > te 4 sekundy nie są chyba odliczane zegarkiem analogowym;)

    Kto to wie - może być zrobione dobrze.
    Np. trzymając przycisk powoduje rozładowywanie kondensatora, tak dobranym
    układem że po tych kilku sekundach trzymania tranzystor sterujący jakimś
    głównym przekaźnikiem go rozłączy.

    W sporcie stosuje się takie wyłączniki:
    http://www.inter-rally.pl/product-pol-461-Wylacznik-
    pradu-RRS-6-B-FIA.html

    Co ciekawe obecnie chyba wszystkie samochody seryjne też mają awaryjny
    wyłącznik prądu, aktywowany przeciążeniem, włączony np. w obwód pompy
    paliwa.
    Mało kto o nim wie, a potrafi się uruchomić na jakiejś większej dziurze.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: