-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!testfeeder.ecn
gs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
rada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: samoczynne przyspieszanie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <n3fhmc$puo$1@node1.news.atman.pl> <n3fsar$586$1@adenine.netfront.net>
<1...@m...org>
<a...@n...neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<nju176h847se$.dlg@myjk.org> <n3joj9$8oj$1@usenet.news.interia.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<565f3a88$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<56602f20$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
<siaod66sqfrb.vsv9mf82smfu$.dlg@40tude.net>
<n3v32j$ce8$1@node2.news.atman.pl>
Date: Sat, 5 Dec 2015 18:29:40 +0100
Message-ID: <grqmxinwzr44$.my7l209lh77i$.dlg@40tude.net>
Lines: 39
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1449336583 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22835 89.77.179.152:1654
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2980
X-Received-Body-CRC: 1930464142
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573453
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 5 Dec 2015 17:23:51 +0100, Shrek napisał(a):
> On 05.12.2015 15:19, Tomasz Pyra wrote:
>
>> Inna sprawa, że pomysł żeby _awaryjne_ wyłączenie urządzenia miało polegać
>> na trzymaniu 3 czy 4 sekundy przycisku, którym normalnie urządzenie się
>> wyłacza krótkim naciśnięciem, to bardzo poważny błąd konstrykcji interfejsu
>> użytkownika.
>
> Myślę, że wzorowali się na... PCecie;)
Pewnie tym co to wymyślali bliżej było zawodowo do PC-tów niż samochodów ;)
A wystarczyłoby zrobić tak żeby system awaryjnie się wyłączał nie tylko
trzymając przycisk 4s, ale np. jak został naciśnięty 3 razy w ciągu 3
sekund (pewnie tak właśnie wygląda próba wyłączenia silnika w panice).
>> Mniej groźne urządzenia wyposaża się w proste i działąjące natychmiast
>> wyłączniki awaryjne, a samochody nie wiadomo dlaczego jakoś się wymknęły.
>
> W ogóle to jakieś słabe rozwiązanie - pal sześć te 4 sekundy, ale to ma
> zdaje się wyłączać awaryjnie samochód w razie problemów z elektryką i
> komputerem. Więc powinno być nieelektryczne. A zapewne jest, bo przecież
> te 4 sekundy nie są chyba odliczane zegarkiem analogowym;)
Kto to wie - może być zrobione dobrze.
Np. trzymając przycisk powoduje rozładowywanie kondensatora, tak dobranym
układem że po tych kilku sekundach trzymania tranzystor sterujący jakimś
głównym przekaźnikiem go rozłączy.
W sporcie stosuje się takie wyłączniki:
http://www.inter-rally.pl/product-pol-461-Wylacznik-
pradu-RRS-6-B-FIA.html
Co ciekawe obecnie chyba wszystkie samochody seryjne też mają awaryjny
wyłącznik prądu, aktywowany przeciążeniem, włączony np. w obwód pompy
paliwa.
Mało kto o nim wie, a potrafi się uruchomić na jakiejś większej dziurze.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.15 00:11 yabba
- 06.12.15 00:42 Shrek
- 06.12.15 00:55 Tomasz Pyra
- 06.12.15 01:35 BUNIEK
- 06.12.15 14:53 Marek
- 06.12.15 15:28 yabba
- 06.12.15 19:12 Tomasz Pyra
- 06.12.15 23:44 yabba
- 07.12.15 00:19 yabba
- 07.12.15 07:03 Shrek
- 07.12.15 12:03 yabba
- 07.12.15 13:37 yabba
- 07.12.15 15:26 Shrek
- 07.12.15 15:39 yabba
- 07.12.15 20:22 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=