-
Data: 2015-12-05 14:48:45
Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 05.12.2015 12:34, yabba wrote:
>> Raczej bez problemu. Coćby czas 0-100 jest znacznie dłuższy niż 100-0;)
>>
>
> Drogę hamowania mierzy się bez podłączonego napędu pracującego na pełnej
> mocy. :))
Ale my nie dyskutujemy jaka ta droga hamowania będzie, a czy da się
zdusić silnik. Jak się da, to potem zahamujesz. Chyba że ta usterka
spowodowałaby ponowny zapłon, ale to już chyba za dużo pecha na jeden raz;)
> Dla słabych klocków i małych tarcz, dwukrotne hamowanie z 200 km/h raz
> po razie może być zabójcze - płyn się zagotuje albo klocki zeszkliwią.
Ale mu nie potrzebujemy się dwukrotnie zatrzymywać z 200 do zera, a po
prostu zdusić silnik. BTW - nie wydaje mi się, żeby dwukrotne hamowanie
wyłączało hamulce. 10 krotne pewnie już tak. Przynajmniej dwukrotnie
hamowałem w krótkim czasie z 200 do 90 - niby nie to samo co do zera,
ale większość energii idzie właśnie w hamulce na początku (kwadrat
prędkości). Nic się nie zagotowało i nie zeszkliło.
> Chociaż w Lexusie można liczyć na komponenty z wyższej półki.
> Tu masz gorzej, bo:
> - prawdopodobnie słabe działanie wspomagania przy otwartej przepustnicy
A niby czemu?
> - hamujesz, a cały czas co najmniej 200 KM pcha Cię do przodu - o wiele
> więcej energii do zamiany na ciepło niz przewidział konstruktor
Ale tylko przez chwilę. I chyba nie 200KM, bo wtedy jechałby szybciej
niż 120MPH.
> - nie masz czasu na ostygnięcie hamulców przed ponownym hamowaniem
Jak już wyłączysz silnik to w zasadzie bez znaczenia. Misja wykonana.
Skoro miał czas na telefon to i bez wspomagania się zatrzyma (na jeden
czy dwa razy to nawet przy wyłaczonym silniku masz wspomaganie -
sprawdziłem). Trochę zaskakujący może być fakt niedziałania wspomagania,
ale to też jest do opanowania, bo przecież dosyć szybko jedziesz a nie
parkujesz na placu - w sumie wspomaganie na autostradzie ci średnio
potrzebne.
> - kierowca panikuje
I tu widzę największy problem - lekko wciska, nie hamuje jak oczekiwał
(prawie wcale), więc uznaje że hamulce nie działają. A trzeba cisnąć do
oporu, bo jak cię sinkik ciągnie, to rzeczywiście wciśnięcie
"standardowe" powoduje, ze nie zwalniasz w żaden odczuwalny sposób.
> - samochód może mieć "za mądre komputery", które nie pozwalają na
> wrzucenie N w czasie jazdy, zgaszenie silnika przed zatrzymaniem itp.
Nie wydaje mi się. Jeśli już to wynika to raczej z jakiejś awarii. Jak
zdusisz silnik, to raczej sam ponownie się nie odpali.
>>> Myślę, że oni na pewno próbowali hamować.
>>
>> Ogólnie jakoś ciężko mi te sytuację wytłumaczyć. Może po prostu
>> spanikowali - wcisnęli lekko hamulec nie zahamował i odpuścili?
>
> Nie dowiemy się przyczyny, bez przebadania dokładnie tej wersji Lexusa.
A wtedy pewnie się okaże, że pedał się zablokował i kierownik spanikował.
Shrek..
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.15 15:19 Tomasz Pyra
- 05.12.15 15:22 Tomasz Pyra
- 05.12.15 17:18 Shrek
- 05.12.15 17:23 Shrek
- 05.12.15 17:38 Marek
- 05.12.15 18:00 Shrek
- 05.12.15 18:10 Tomasz Pyra
- 05.12.15 18:17 Tomasz Pyra
- 05.12.15 18:29 Tomasz Pyra
- 06.12.15 00:11 yabba
- 06.12.15 00:42 Shrek
- 06.12.15 00:55 Tomasz Pyra
- 06.12.15 01:35 BUNIEK
- 06.12.15 14:53 Marek
- 06.12.15 15:28 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=