-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: samoczynne przyspieszanie
Date: Sat, 5 Dec 2015 14:48:45 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 68
Message-ID: <n3upvq$3ob$1@node2.news.atman.pl>
References: <1...@m...org>
<a...@n...neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<nju176h847se$.dlg@myjk.org> <n3joj9$8oj$1@usenet.news.interia.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<565f3a88$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<56602f20$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<n3u0cn$jq4$1@node1.news.atman.pl>
<5662caee$0$703$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1449323322 3851 83.142.198.226 (5 Dec 2015 13:48:42 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 5 Dec 2015 13:48:42 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <5662caee$0$703$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573419
[ ukryj nagłówki ]On 05.12.2015 12:34, yabba wrote:
>> Raczej bez problemu. Coćby czas 0-100 jest znacznie dłuższy niż 100-0;)
>>
>
> Drogę hamowania mierzy się bez podłączonego napędu pracującego na pełnej
> mocy. :))
Ale my nie dyskutujemy jaka ta droga hamowania będzie, a czy da się
zdusić silnik. Jak się da, to potem zahamujesz. Chyba że ta usterka
spowodowałaby ponowny zapłon, ale to już chyba za dużo pecha na jeden raz;)
> Dla słabych klocków i małych tarcz, dwukrotne hamowanie z 200 km/h raz
> po razie może być zabójcze - płyn się zagotuje albo klocki zeszkliwią.
Ale mu nie potrzebujemy się dwukrotnie zatrzymywać z 200 do zera, a po
prostu zdusić silnik. BTW - nie wydaje mi się, żeby dwukrotne hamowanie
wyłączało hamulce. 10 krotne pewnie już tak. Przynajmniej dwukrotnie
hamowałem w krótkim czasie z 200 do 90 - niby nie to samo co do zera,
ale większość energii idzie właśnie w hamulce na początku (kwadrat
prędkości). Nic się nie zagotowało i nie zeszkliło.
> Chociaż w Lexusie można liczyć na komponenty z wyższej półki.
> Tu masz gorzej, bo:
> - prawdopodobnie słabe działanie wspomagania przy otwartej przepustnicy
A niby czemu?
> - hamujesz, a cały czas co najmniej 200 KM pcha Cię do przodu - o wiele
> więcej energii do zamiany na ciepło niz przewidział konstruktor
Ale tylko przez chwilę. I chyba nie 200KM, bo wtedy jechałby szybciej
niż 120MPH.
> - nie masz czasu na ostygnięcie hamulców przed ponownym hamowaniem
Jak już wyłączysz silnik to w zasadzie bez znaczenia. Misja wykonana.
Skoro miał czas na telefon to i bez wspomagania się zatrzyma (na jeden
czy dwa razy to nawet przy wyłaczonym silniku masz wspomaganie -
sprawdziłem). Trochę zaskakujący może być fakt niedziałania wspomagania,
ale to też jest do opanowania, bo przecież dosyć szybko jedziesz a nie
parkujesz na placu - w sumie wspomaganie na autostradzie ci średnio
potrzebne.
> - kierowca panikuje
I tu widzę największy problem - lekko wciska, nie hamuje jak oczekiwał
(prawie wcale), więc uznaje że hamulce nie działają. A trzeba cisnąć do
oporu, bo jak cię sinkik ciągnie, to rzeczywiście wciśnięcie
"standardowe" powoduje, ze nie zwalniasz w żaden odczuwalny sposób.
> - samochód może mieć "za mądre komputery", które nie pozwalają na
> wrzucenie N w czasie jazdy, zgaszenie silnika przed zatrzymaniem itp.
Nie wydaje mi się. Jeśli już to wynika to raczej z jakiejś awarii. Jak
zdusisz silnik, to raczej sam ponownie się nie odpali.
>>> Myślę, że oni na pewno próbowali hamować.
>>
>> Ogólnie jakoś ciężko mi te sytuację wytłumaczyć. Może po prostu
>> spanikowali - wcisnęli lekko hamulec nie zahamował i odpuścili?
>
> Nie dowiemy się przyczyny, bez przebadania dokładnie tej wersji Lexusa.
A wtedy pewnie się okaże, że pedał się zablokował i kierownik spanikował.
Shrek..
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.15 15:19 Tomasz Pyra
- 05.12.15 15:22 Tomasz Pyra
- 05.12.15 17:18 Shrek
- 05.12.15 17:23 Shrek
- 05.12.15 17:38 Marek
- 05.12.15 18:00 Shrek
- 05.12.15 18:10 Tomasz Pyra
- 05.12.15 18:17 Tomasz Pyra
- 05.12.15 18:29 Tomasz Pyra
- 06.12.15 00:11 yabba
- 06.12.15 00:42 Shrek
- 06.12.15 00:55 Tomasz Pyra
- 06.12.15 01:35 BUNIEK
- 06.12.15 14:53 Marek
- 06.12.15 15:28 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka
- 2025-03-21 Samochody na wodę
- 2025-03-20 miszczowie parkowania
- 2025-03-20 "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- 2025-03-21 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-21 Warszawa => Strategic Account Manager <=