  • 41. Data: 2010-10-27 20:19:48
    Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-27 08:56, Andrzej pisze:

    > Czy ceny cześci do japończyków są dużo
    > droższe niż do samochodów niemieckich, czy może to jest takie "urban
    > legend". Może to działa na taiej zasadzie, że jak dany japończyk jest
    > popularny to dostępnych jest do niego dużo zamienników i ceny nie są
    > wysokie??

    Części do japończyków generalnie są sporo wyższe niż do samochodów
    niemieckich.

    Wspomniane tu już łożysko przednie do Civic VI kosztuje 270zł, do Golfa
    IV 181zł. A to podobne łożysko. Jedno i drugie firmy SKF.

  • 42. Data: 2010-10-27 20:29:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-27 11:26, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>
    >
    > Mniej wiecej tak to wlasnie wyglada i to we wszystkich samochodach.
    > Modularyzacja .. a klient placi.

    Taka modularyzacja jeszcze pozwala marketoidom lepiej dopasowywać ceny.

    Ekstremalny przykład to ostatnio chciałem wymienić piastę z łożyskiem w
    Cinquecento.
    Piasta kosztuje coś około 130zł, łożysko około 120zł.

    Ale można kupić całą zwrotnicę, z łożyskiem i piastą, wszystko już
    zmontowane za 120zł. Z dokładnie tą samą piastą i łożyskiem (ten sam
    producent i numer części).

    Rozwiązanie tej zagadki okazuje się takie, że zwrotnica jest tylko do
    Cinquecento, a więc samochodu budżetowego do którego części mają być tanie.

    Natomiast sama piasta jest droższa dlatego że przeznaczona jest też do
    większych i droższych modeli do których części mają być drogie.

    Dlatego może lepiej wymienić całą dmuchawę za 400zł, niż się dowiedzieć
    że sam opornik stosowany był też w jakiejś luksusowej limuzynie w której
    w dodatku często pada i nagle kosztuje 1000zł.

  • 43. Data: 2010-10-27 21:23:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Pyra w <news:4cc86d42$0$22811$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Wspomniane tu już łożysko przednie do Civic VI kosztuje 270zł, do Golfa
    > IV 181zł. A to podobne łożysko. Jedno i drugie firmy SKF.

    ROTFL

    Co to wg Ciebie jest "podobne łożysko" -- podaj oznaczenia SKF obu łożysk...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 44. Data: 2010-10-27 22:30:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-27 21:23, 'Tom N' pisze:

    > ROTFL
    >
    > Co to wg Ciebie jest "podobne łożysko"

    Że jedno i drugie jest łożykiem, a nie np. łożyskiem zintegrowanym z
    czymś tam jeszcze, co mogłoby uzasadniać różnicę w cenie.

    A wniosek jest taki że łożyska do samochodów europejskich są tańsze niż
    do japońskich.

    Do Corolli takie łożysko kosztuje 260zł, do Colta/Lancera 220zł a już do
    Focusa albo Fiata Bravo 150zł.

  • 45. Data: 2010-10-27 23:19:40
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bo tam się wyciąga reflektor (dwie śrubki "x") po wyciągnięciu kierunku
    > (jedna śrubka "x" + odhaczenie zatrzasku). Na prawdę prosta sprawa.

    Kurczę, może jednak warto było przeczytać instrukcję obsługi ;-)

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 46. Data: 2010-10-27 23:23:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-27 23:19, Yogi(n) pisze:
    > Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Kurczę, może jednak warto było przeczytać instrukcję obsługi ;-)

    Nie wymiękaj, wyciągaj silnik ;)

  • 47. Data: 2010-10-28 00:03:26
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Że jedno i drugie jest łożykiem, a nie np. łożyskiem zintegrowanym z czymś
    > tam jeszcze, co mogłoby uzasadniać różnicę w cenie.
    Nie gadaj głupstw, bo pokażę Ci łożyska do wrzeciona tokarki po 2500
    szt... - też "zwykłe łożysko" :)
    Na kwotę do zapłaty składa się sporo czynników i różnice w cenach zazwyczaj
    to odzwierciedlają.
    Osobiście w tej kwocie najbardziej cenię jakość wykonania i niezawodność,
    co skutkuje tym, że wolę zapłacić więcej i mieć pewność, że nie będę płacił
    dwa razy za wymianę :)
    WOJO

  • 48. Data: 2010-10-28 00:08:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Oct 2010 11:02:49 +0200, Agent wrote:

    >Zwykłe łożyska to jakie? Myślisz że w kołach najczęsciej sa kulkowe
    >uniwersalne? Proponuję zrobić test i kupic łożysko np do wspomnianej Hondy
    >Civic.

    Specjalne i drogie ?
    Ale kiedys byly zwykle uniweralne ... widac komus to przeszkadzalo.

    A moze te samochodowe sa lepsze niz "zwykle" ?

    J.

    P.S. sa tu jakies roznice ?
    http://www.rufus.pl/445-honda-civic-civic-del-sol-cr
    x-hr-v-lozysko-kola-przod-skf.html
    http://www.rufus.pl/450-rover-400-45-lozysko-kola-pr
    zod-skf-vkba-3461.html

    No i wybor jest wiekszy
    http://www.rufus.pl/44-rover-lozyska-piasty

    Ciekawe czy MGK za 53 zl sie do czegos nadaje

  • 49. Data: 2010-10-28 01:01:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-28 00:03, WOJO pisze:

    > Na kwotę do zapłaty składa się sporo czynników i różnice w cenach zazwyczaj
    > to odzwierciedlają.

    Sądzsz że SKF w łożyskach do samochodów japońskich stosuje jakieś inne
    technologie niż w łożyskach do samochodów europejskich? Katalog z
    którego brałem ceny miał je wszystkie jako dwurzędowe łożyska kulkowe,
    czyli zupełnie klasyczna konstrukcja.

    I mówię o cenach części zamiennych niezależnego producenta, nie
    częściach na pierwszy montaż czy sprzedawanych w ASO.

    Tu wielkiej filozofii nie ma - to jest łożysko przedniego koła samochodu
    podobnej wielkości. Warunki pracy takie same niezależnie od tego jaki
    znaczek ma samochód.
    Więc jak producent produkuje części zamienne to zapewne używa w jednym i
    drugim tej samej technologii i staranności.

    Jedyna różnica to zastosowanie i tu już rola działu marketingu, że jakoś
    dziwnym trafem części zamienne do japończyka kosztują dużo więcej niż do
    samochodu niemieckiego.

    I to nie tylko łożyska - mam dwa samochody japońskie i dwa europejskie.
    I wszystko do japończyka jest droższe.
    I nie porównuję tu części japońskich z europejskimi, a weźmiesz
    dowolnego producenta części zamiennych, poszukasz tego samego komponentu
    do japończyka i auta z europy i zazwyczaj za to samo do japończyka
    zapłacisz więcej.

    > Osobiście w tej kwocie najbardziej cenię jakość wykonania i niezawodność,
    > co skutkuje tym, że wolę zapłacić więcej i mieć pewność, że nie będę płacił
    > dwa razy za wymianę :)

    Jakoś nie słyszałem żeby zamienniki produkowane przez SKF do samochodów
    europejskich miały mniejszą trwałość niż takie same zamienniki
    produkowane również przez SKF do samochodów japońskich.

  • 50. Data: 2010-10-28 09:32:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    >weźmiesz dowolnego producenta części zamiennych, poszukasz tego samego
    >komponentu do japończyka i auta z europy i zazwyczaj za to samo do
    >japończyka zapłacisz więcej.

    Niekoniecznie.
    Zależy czy ten europejski to Fiat, zy Renault.
    Różnica może być rzędu 400%.