-
11. Data: 2010-10-26 19:52:31
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 26 Oct 2010 17:32:06 +0200, Czarek Daniluk wrote:
>W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze:
>> Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkich
>> silnikach poprzecznych.
>>
>Widać nie wymieniałeś w Audi gdzie w niektórych trzeba wyjąć chłodnicę ;P
Latwiej wyjac chlodnice niz blotnik :-)
Ale to oczywiscie punkt na minus dla tych modeli :-)
J.
-
12. Data: 2010-10-26 20:21:40
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2010-10-26 17:30, Czarek Daniluk pisze:
> W dniu 2010-10-26 14:38, J.F. pisze:
>
>> A na modularyzacje jestes czesto skazany. Padla dioda w alternatorze -
>> trzeba wymieniac caly. Padl jeden bieg dmuchawy - wizyta na szrocie.
>
> W Golfie 3 przestała pracować dmuchawa nawiewu, wszyscy proponowali
> żebym jechał po drugą na szrot - DC, Strażacka koszt około 200zł.
>
> Wyjąłem rozebrałem, okazało się że brak szczotek, dobrałem w sklepie
> motocyklowym od prądnicy od Jawy (szczotki za 8zł) i tak już ze 2 lata
> pracuje :)
>
Dokladnie :) Dlatego VW jest dobry do napraw :) Jak u mnie w Polo kiedys
sie skonczyly szczotki, to elektryk z dobraniem jakichs od merca i
wymiana wzial 20pln :)
--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086
-
13. Data: 2010-10-26 20:26:02
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2010-10-26 14:03, Andrzej pisze:
> Witam,
> ostatnio usłyszałem od kolegi, który szuka samochodu, że są samochody
> "lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika). Słowo
> lepsze oznacza, że jak coś się zepsuje to wystarczy wymienić daną
> część a nie jakiś cały moduł, np. jak w kole zepsuje się łożysko, to
> wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do
> naprawy jest np. honda civic, a zła już np. toyota corolla (oczywiście
> toyota jest dobrym samochodem i trwałym, nie chce o tym dyskutować).
> Sam niedługo będę wymieniał samochód i jestem ciekawy jak to w
> rzeczywistości wygląda w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo
> zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji. Z góry dziękuje za odpowiedzi
> i pozdrawiam.
Rodzina "folcwagenow" jest w miare wzgledna do naprawy, do tego czesci
tanie. Na podstawie doswiadczen z ostatniego skladania Golfa IV - kolega
niemechanik po rozebraniu przez lakiernikow "ubral" auto sam nie
spieszac sie zbytnio i sztukujac brakujace wiazki - w tydzien. Sam
wymienil przednie i tylne zawieszenie na nowe. Fakt, ze ma kanal w
garazu i duzo wolnego czasu ;)
Moj VW tez byl tani w utrzymaniu, ale rocznikowo nie lapie sie w
wymaganiach ;) Opla tez milo wspominam (silnik c20ne) - konstrukcja
prosta jak budowa cepa, ale rocznikowo j.w.
--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086
-
14. Data: 2010-10-26 20:27:05
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
honda civic
Przez ostatnie 7 lat używania 5D wymianie podlegały:
tarcze po 120 tys
klocki po 80 tys
okładziny hamulcowe tył po 210 tys (zbliża się wymiana na wiosnę)
osłony przegubów zewnętrzne co 100 tys
tłumik końcowy + środkowy po 140 tys
listwy ściągające wodę po 190 tys (to uważam za porażkę konstruktorów -
aluminiowa blacha powleczona czarną gumą, która parcieje po latach i odpada
płatami)
amortyzatory po 160 tys
wahacze górne przód - po 160 tys
końcówka drążka kierowniczego prawa po 200 tys.
tuleje poprzeczne wahacza wleczonego tył (duże cukierki) po 120 tys + 6
małych tulejek (wszystko oryginalne)
pasek rozrządu + rolka + napinacz po 100 tys, a po 200 tys + do tego pompa
wody.
paski klimy,alternatora,pompy wody podczas wymiany rozrządu po 200 tys
(ucichł wreszcie "świerszcz")
świece co 60 tys
gdzieś po 140 tys zaczeła brzęczeć dźwignia zmiany biegów - ASO smarowanie -
30 zł
żarówki zegarów padły po 160 tys - koszt oryginałów w ASO ~40 zł
żarówka podświetlania przełącznika dmuchawy po 200 tys.
termistor dmuchawy (a jakże) po 180 tys (naprawa drutem oporowym za 3,6 zł
:) )
termostat po 210 tys
osuszacz klimatyzacji po 200 tys.
akumulator (yuasa oryginalny) po 9 latach
wyciera się dość mocno kierownica - obszycie po 200 tys :)
Oczywiście wymiany filtra oleju i oleju po 15 tys (helix ultra syntetyk) -
po 205 tys pierwszy raz podczas kontroli dolałem 200 ml :)
wymiana płynu w chłodnicy po 100 tys (shell)
wymiana MTF w skrzyni po 160 tys
czekają mnie jeszcze reperaturki błotników tył
Więcej grzechów nie pamiętam....
Leję, jadę i wiem, że nie będę stał w polu czekając na pomoc drogową.
WOJO
PS
Poproszę o podobne zestawienie dla Accorda :)
-
15. Data: 2010-10-26 20:53:53
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 26 Oct 2010 17:30:34 +0200, Czarek Daniluk wrote:
>W dniu 2010-10-26 14:38, J.F. pisze:
>> A na modularyzacje jestes czesto skazany. Padla dioda w alternatorze -
>> trzeba wymieniac caly. Padl jeden bieg dmuchawy - wizyta na szrocie.
>
>W Golfie 3 przestała pracować dmuchawa nawiewu, wszyscy proponowali
>żebym jechał po drugą na szrot - DC, Strażacka koszt około 200zł.
>
>Wyjąłem rozebrałem, okazało się że brak szczotek, dobrałem w sklepie
>motocyklowym od prądnicy od Jawy (szczotki za 8zł) i tak już ze 2 lata
>pracuje :)
Jak ci jednak polegnie tylko jeden bieg a nie wszystkie - to sie okaze
ze rezystorow nie sprzedaja, do zakupu razem w komplecie z cala
dmuchawa. Lozyska tez niewymienne :-(
J.
-
16. Data: 2010-10-26 21:44:12
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2010-10-26 20:53, J.F. pisze:
> Jak ci jednak polegnie tylko jeden bieg a nie wszystkie - to sie okaze
> ze rezystorow nie sprzedaja, do zakupu razem w komplecie z cala
> dmuchawa. Lozyska tez niewymienne :-(
>
> J.
>
Łożyska ślizgowe ;)
Rezystor idziesz do Bomisu i kupujesz ... tylko trzeba wiedzieć ile omów
miał stary i na jaką moc.
Wszystko jest do zrobienia, tylko nie każdy ma zacięcie/chęć/czas żeby
kombinować, a mnie drażni że dla dupereli muszę cały podzespół
wymieniać, to i kombinuję :)
Podobnie miałem z Webastem, nie startowało - głuche na podawanie sygnału
startu. Zawiozłem do gościa na wolę, wyjął elektronikę, stwierdził że
popatrzy. Trzymał 3 tygodnie, po czym powiedział że to druk
wielowarstwowy i gdzieś w środku zgnita ścieżka, nie dowierzałem -
przywiozłem do domu i oglądam, i co znalazłem upalony kawałek głónej
zasilającej ścieżki :D skrosowałem i działa :)
Kupiłem drugie też z myślą o sprawnej elektronice, i dokładnie
identycznie była upalona ścieżka.
Więc jakby kto szukał elektroniki analogowej do Thermo Top T DW50 - to
mam sztukę do sprzedania :) stary typ bez diagnostyki.
Pozdrawiam !!
-
17. Data: 2010-10-26 21:54:10
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-10-26 14:03, Andrzej pisze:
> Witam,
> ostatnio usłyszałem od kolegi, który szuka samochodu, że są samochody
> "lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika). Słowo
> lepsze oznacza, że jak coś się zepsuje to wystarczy wymienić daną
> część a nie jakiś cały moduł, np. jak w kole zepsuje się łożysko, to
> wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do
> naprawy jest np. honda civic, a zła już np. toyota corolla (oczywiście
> toyota jest dobrym samochodem i trwałym, nie chce o tym dyskutować).
> Sam niedługo będę wymieniał samochód i jestem ciekawy jak to w
> rzeczywistości wygląda w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo
> zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji. Z góry dziękuje za odpowiedzi
> i pozdrawiam.
IMHO każde auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik
ogarnia jego temat.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
18. Data: 2010-10-26 22:12:16
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 26 Oct 2010 21:54:10 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
>IMHO każde auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik
>ogarnia jego temat.
No nie - w jednych robota jest prosta mila i przyjemna, w drugich pol
auta trzeba rozmontowac zeby zarowke wymienic.
Do jednych wystarczy VAG za 20zl, do innych cos za 2000. Do jednych
jest dokumentacja w normalnym jezyku, do innych po francusku :-)
J.
-
19. Data: 2010-10-26 22:15:34
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 26 Oct 2010 21:44:12 +0200, Czarek Daniluk wrote:
>W dniu 2010-10-26 20:53, J.F. pisze:
>> Jak ci jednak polegnie tylko jeden bieg a nie wszystkie - to sie okaze
>> ze rezystorow nie sprzedaja, do zakupu razem w komplecie z cala
>> dmuchawa. Lozyska tez niewymienne :-(
>>
>Łożyska ślizgowe ;)
Nie do kupienia, nie do wymienienia :-)
>Rezystor idziesz do Bomisu i kupujesz ... tylko trzeba wiedzieć ile omów
>miał stary i na jaką moc.
To kup - 20 zwojow drutu fi 1 na walku ceramicznym 12mm :-P
J.
-
20. Data: 2010-10-26 22:20:38
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2010-10-26 21:54, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> IMHO każde auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik
> ogarnia jego temat.
>
Powiedz to mechanikom, ktorzy w Sprinterze wymieniaja sprzeglo w 2h za
100pln a za Ducato nie chca sie nawet obejrzec, a jeśli już, to za
300pln, bo półośke trzeba wyjac i cały dzień roboty jest...
--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086