  • 11. Data: 2010-10-26 19:52:31
    Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2010 17:32:06 +0200, Czarek Daniluk wrote:

    >Widać nie wymieniałeś w Audi gdzie w niektórych trzeba wyjąć chłodnicę ;P

    Latwiej wyjac chlodnice niz blotnik :-)

    Ale to oczywiscie punkt na minus dla tych modeli :-)

    J.

  • 12. Data: 2010-10-26 20:21:40
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-10-26 17:30, Czarek Daniluk pisze:

    > W Golfie 3 przestała pracować dmuchawa nawiewu, wszyscy proponowali
    > żebym jechał po drugą na szrot - DC, Strażacka koszt około 200zł.
    >
    > Wyjąłem rozebrałem, okazało się że brak szczotek, dobrałem w sklepie
    > motocyklowym od prądnicy od Jawy (szczotki za 8zł) i tak już ze 2 lata
    > pracuje :)

    Dokladnie :) Dlatego VW jest dobry do napraw :) Jak u mnie w Polo kiedys
    sie skonczyly szczotki, to elektryk z dobraniem jakichs od merca i
    wymiana wzial 20pln :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 13. Data: 2010-10-26 20:26:02
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-10-26 14:03, Andrzej pisze:
> [...]
    > lepsze oznacza, że jak coś się zepsuje to wystarczy wymienić daną
    > część a nie jakiś cały moduł, np. jak w kole zepsuje się łożysko, to
    > wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do
    > naprawy jest np. honda civic, a zła już np. toyota corolla (oczywiście
    > toyota jest dobrym samochodem i trwałym, nie chce o tym dyskutować).
    > Sam niedługo będę wymieniał samochód i jestem ciekawy jak to w
    > rzeczywistości wygląda w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo
    > zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji. Z góry dziękuje za odpowiedzi

    Rodzina "folcwagenow" jest w miare wzgledna do naprawy, do tego czesci
    tanie. Na podstawie doswiadczen z ostatniego skladania Golfa IV - kolega
    niemechanik po rozebraniu przez lakiernikow "ubral" auto sam nie
    spieszac sie zbytnio i sztukujac brakujace wiazki - w tydzien. Sam
    wymienil przednie i tylne zawieszenie na nowe. Fakt, ze ma kanal w
    garazu i duzo wolnego czasu ;)
    Moj VW tez byl tani w utrzymaniu, ale rocznikowo nie lapie sie w
    wymaganiach ;) Opla tez milo wspominam (silnik c20ne) - konstrukcja
    prosta jak budowa cepa, ale rocznikowo j.w.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 14. Data: 2010-10-26 20:27:05
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    honda civic
    Przez ostatnie 7 lat używania 5D wymianie podlegały:
    tarcze po 120 tys
    klocki po 80 tys
    okładziny hamulcowe tył po 210 tys (zbliża się wymiana na wiosnę)
    osłony przegubów zewnętrzne co 100 tys
    tłumik końcowy + środkowy po 140 tys
    listwy ściągające wodę po 190 tys (to uważam za porażkę konstruktorów -
    aluminiowa blacha powleczona czarną gumą, która parcieje po latach i odpada
    płatami)
    amortyzatory po 160 tys
    wahacze górne przód - po 160 tys
    końcówka drążka kierowniczego prawa po 200 tys.
    tuleje poprzeczne wahacza wleczonego tył (duże cukierki) po 120 tys + 6
    małych tulejek (wszystko oryginalne)
    pasek rozrządu + rolka + napinacz po 100 tys, a po 200 tys + do tego pompa
    wody.
    paski klimy,alternatora,pompy wody podczas wymiany rozrządu po 200 tys
    (ucichł wreszcie "świerszcz")
    świece co 60 tys
    gdzieś po 140 tys zaczeła brzęczeć dźwignia zmiany biegów - ASO smarowanie -
    30 zł
    żarówki zegarów padły po 160 tys - koszt oryginałów w ASO ~40 zł
    żarówka podświetlania przełącznika dmuchawy po 200 tys.
    termistor dmuchawy (a jakże) po 180 tys (naprawa drutem oporowym za 3,6 zł
    :) )
    termostat po 210 tys
    osuszacz klimatyzacji po 200 tys.
    akumulator (yuasa oryginalny) po 9 latach
    wyciera się dość mocno kierownica - obszycie po 200 tys :)
    Oczywiście wymiany filtra oleju i oleju po 15 tys (helix ultra syntetyk) -
    po 205 tys pierwszy raz podczas kontroli dolałem 200 ml :)
    wymiana płynu w chłodnicy po 100 tys (shell)
    wymiana MTF w skrzyni po 160 tys
    czekają mnie jeszcze reperaturki błotników tył
    Więcej grzechów nie pamiętam....
    Leję, jadę i wiem, że nie będę stał w polu czekając na pomoc drogową.
    WOJO

    PS
    Poproszę o podobne zestawienie dla Accorda :)

  • 15. Data: 2010-10-26 20:53:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2010 17:30:34 +0200, Czarek Daniluk wrote:

> [...]
    >
    >Wyjąłem rozebrałem, okazało się że brak szczotek, dobrałem w sklepie
    >motocyklowym od prądnicy od Jawy (szczotki za 8zł) i tak już ze 2 lata

    Jak ci jednak polegnie tylko jeden bieg a nie wszystkie - to sie okaze
    ze rezystorow nie sprzedaja, do zakupu razem w komplecie z cala
    dmuchawa. Lozyska tez niewymienne :-(

    J.

  • 16. Data: 2010-10-26 21:44:12
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-10-26 20:53, J.F. pisze:

    > Jak ci jednak polegnie tylko jeden bieg a nie wszystkie - to sie okaze
    > ze rezystorow nie sprzedaja, do zakupu razem w komplecie z cala
    > dmuchawa. Lozyska tez niewymienne :-(
    >
    > J.

    Łożyska ślizgowe ;)
    Rezystor idziesz do Bomisu i kupujesz ... tylko trzeba wiedzieć ile omów
    miał stary i na jaką moc.
    Wszystko jest do zrobienia, tylko nie każdy ma zacięcie/chęć/czas żeby
    kombinować, a mnie drażni że dla dupereli muszę cały podzespół
    wymieniać, to i kombinuję :)

    Podobnie miałem z Webastem, nie startowało - głuche na podawanie sygnału
    startu. Zawiozłem do gościa na wolę, wyjął elektronikę, stwierdził że
    popatrzy. Trzymał 3 tygodnie, po czym powiedział że to druk
    wielowarstwowy i gdzieś w środku zgnita ścieżka, nie dowierzałem -
    przywiozłem do domu i oglądam, i co znalazłem upalony kawałek głónej
    zasilającej ścieżki :D skrosowałem i działa :)
    Kupiłem drugie też z myślą o sprawnej elektronice, i dokładnie
    identycznie była upalona ścieżka.

    Więc jakby kto szukał elektroniki analogowej do Thermo Top T DW50 - to
    mam sztukę do sprzedania :) stary typ bez diagnostyki.

    Pozdrawiam !!

  • 17. Data: 2010-10-26 21:54:10
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

> [...]
    > rzeczywistości wygląda w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo
    > zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji. Z góry dziękuje za odpowiedzi

    IMHO każde auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik
    ogarnia jego temat.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 18. Data: 2010-10-26 22:12:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2010 21:54:10 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
    >IMHO każde auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik
    >ogarnia jego temat.

    No nie - w jednych robota jest prosta mila i przyjemna, w drugich pol
    auta trzeba rozmontowac zeby zarowke wymienic.
    Do jednych wystarczy VAG za 20zl, do innych cos za 2000. Do jednych
    jest dokumentacja w normalnym jezyku, do innych po francusku :-)

    J.

  • 19. Data: 2010-10-26 22:15:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2010 21:44:12 +0200, Czarek Daniluk wrote:

    >Łożyska ślizgowe ;)

    Nie do kupienia, nie do wymienienia :-)

    >Rezystor idziesz do Bomisu i kupujesz ... tylko trzeba wiedzieć ile omów
    >miał stary i na jaką moc.

    To kup - 20 zwojow drutu fi 1 na walku ceramicznym 12mm :-P

    J.

  • 20. Data: 2010-10-26 22:20:38
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > IMHO każde auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik
    > ogarnia jego temat.

    Powiedz to mechanikom, ktorzy w Sprinterze wymieniaja sprzeglo w 2h za
    100pln a za Ducato nie chca sie nawet obejrzec, a jeśli już, to za
    300pln, bo półośke trzeba wyjac i cały dzień roboty jest...

    --
    venioo
    GG:198909