    From: "Agent" <w...@o...ue>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
    Date: Wed, 27 Oct 2010 10:56:50 +0200

    Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:20421fa7-ae33-4fcd-8b53-8be1a38e9e61@x42g2000yq
    x.googlegroups.com...
    Witam,
    ostatnio usłyszałem od kolegi, który szuka samochodu, że są samochody
    "lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika). Słowo
    lepsze oznacza, że jak coś się zepsuje to wystarczy wymienić daną
    część a nie jakiś cały moduł, np. jak w kole zepsuje się łożysko, to
    wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do
    naprawy jest np. honda civic, a zła już np. toyota corolla (oczywiście
    toyota jest dobrym samochodem i trwałym, nie chce o tym dyskutować).
    Sam niedługo będę wymieniał samochód i jestem ciekawy jak to w
    rzeczywistości wygląda w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo
    zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji. Z góry dziękuje za odpowiedzi
    i pozdrawiam.
    -------------------------
    1) Dobre do naprawy są auta na których zna się najwięcej mechaników i do
    którego jest najwięcej osprzętu (interfejsy itp.)
    2) Dobre do naprawy są auta stasze niż nowsze
    3) Dobre do naprawy są auta do których łtwo i tanio można dostać części i
    ich zamienniki.

    A w temacie piasty. Jako przykład podam Ci że Honda Civic VII ma w przednich
    kołach możliwość wymiany samego łożyska. Trzeba jednak je wymontowywać i
    zamontowac na prasie. To zabiera czas złaszcza jak ustrojstwo ma już pare
    lat, jest zardzewiałe, trzeba to oczyścić jako tako itp. Mi się ułamał
    pierścień zabezpieczający (skorodował) i było zabawy na godzinę. Zatem extra
    płacisz za usługę. Do tego samo łożysko było droższe niż cała piasta na tył
    do Fabii 1. Wniosek wyciągnij sam.