  • 321. Data: 2021-01-19 14:56:24
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-01-2021 o 14:44, cef pisze:

    > Nie chodzi mi o argument cenowy tylko miejsca zamieszkania.

    Przecież Twoim zdaniem, to główny Twój problem, miejsce w którym mieszkasz.
    Czy to może też jest wina wszystkich innych, z ev i Lucidem na czele?

  • 322. Data: 2021-01-19 15:57:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-19 o 14:26, Cavallino pisze:

    > Właśnie na tym polega problem.
    > Gdybyś nie chciał hejtować, po prosty byś tego nie robił.
    > W każdym razie nie więcej niż raz - czyli kilka miesięcy temu, temat
    > elektryków byłby dla Ciebie zamknięty.

    Możesz to sobie traktować jak hejt, ale
    nie zabronisz mi tego sposobu dostępu do informacji.

    > I co wykonałeś w tym kierunku?
    > Wypożyczyłeś jakieś ev?
    > Nie - po prostu zawracasz gitarę i hejtujesz ev.

    Po co mam pożyczać rzecz, która może okazać się
    kompletną porażką?
    Pożyczasz dźwig dwudziestotonowy, żeby sprawdzić jak się tym jeździ,
    bo ktoś pisze na grupach, że jest super wrażenie z jazdy?
    Czy najpierw sprawdzasz gdzie tym dojedziesz czy przejedziesz pod wiaduktem
    na drodze do domu, czy nie zapadnie się na parkingu przed domem
    ile pali i jak się tym jedzie do Dusznik i do Hiszpanii :-)

    Najpierw sprawdzam informacje, potem interesuję się konkretniej.
    Na razie wypada to blado, ale jeśli uważasz, że obnażanie
    braków EV to hejt, to nic nie poradzę.

    > Dla klientów na powyższe - nie ma i długo nie będzie.
    > Możesz już więc więcej o ev nie pisać.

    Nie rozumiem dlaczego proponujesz mi 10-letniego diesla?
    Za 100tys kupię cztero-pięciolatka i do tego porównuję.

    > No nie dalej jak kilka postów wstecz, oczekiwałeś że spółdzielnia kupi
    > Ci ładowarkę.

    Przesadziłeś. Nawet jak ją postawią, bez mojej interwencji,
    to i tak ja za to zapłacę. Niby skąd spółdzielnia ma pieniądze
    na infrastrukturę?

    > Nie, bo zataiłeś realny koszt.

    Coś zmyślasz.
    Nic nie zatajałem.

    > Ja piszę z punktu widzenia klienta na nowe auto za 100 tys, a sytuacja
    > fanów 10 letnich diesli po taniości, jest mi totalnie obojętna i nijak
    > to co piszę ich nie dotyczy.

    No to jest właśnie ten cel - rząd wydatku 100tys na auto.
    Niekoniecznie nowe.

    > W G11 czy w biznosowej taryfie?
    > Jak to drugie to cofnij się o kilka postów.
    > I czytaj odpowiedzi, a swoją grafomanie możesz przy czytaniu pomijać.

    Może jeszcze mam sobie wybudować elektrownię.
    Zejdź na ziemię i przestań wymyślać, że gdzieś tam jest prąd za darmo,
    ale musisz wybudować dom, zmienić miejsce działalności itp

    > O to, ze gadaliśmy o prądzie za 0,9 w Twojej pracy, który de facto
    > kosztuje Cię 0.6, co raczyłeś zataić.

    Niczego nie zatajałem.
    Porównujemy z ceną paliwa na stacji bez odliczeń podatkowych,
    więc prąd też trzeba brac goły. Jedynie na korzyść wypadnie to, że
    przy prądzie byłoby łatwiej oszukiwać skarb państwa,
    bo w paliwie odliczę 50% VAT i 75 czy /25 w dochodówce
    a prąd rozliczyłbym hurtem z podlicznika i odliczyłbym cały VAT
    i całość mógłbym dać w koszty.
    Ale wtedy do porównań z tankowaniem paliwa
    trzeba by przyjąć cenę ok 3zł za litr.

    > A po co?
    > Żeby hejtować.

    Skoro tak uważasz.
    Ale doradzam Positivum.

    > Znasz ICE, zostań przy nim i nie udzielaj się w wątkach o ev, bo nie
    > masz w nich nic do wniesienia.

    Pozytywnego na razie niewiele mogę wnieść.
    Taka jest rzeczywistość.

    Weź to positivum jednak.

  • 323. Data: 2021-01-19 15:57:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-19 o 14:30, Cavallino pisze:

    > Znowu wymyśliłeś nową bzdurę?
    > Wartość baterii netto (czyli to co Ci samochód pokazuje w %), możesz
    > wyjeżdżać i ładować od 0% do 100%.
    > Maksymalny zasięg jest podawany dla wartości maksymalnej.
    > Oczywiście w optymalnych warunkach.

    Sam tego nie wymyśliłem.
    To wnioski z tego co tu czytam.
    Czyli maksymalny zasięg z katalogu nie jest de facto
    taki maksymalny. Wydawało mi się, że chyba Myjk tu pisał,
    komputer elektryka dba o baterię i dla jej dobra nie dopuści
    do nadmiernego rozładowania.
    Przynajmniej ja tak zrozumiałem.

  • 324. Data: 2021-01-19 16:15:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-19 o 14:56, Cavallino pisze:

    > Przecież Twoim zdaniem, to główny Twój problem, miejsce w którym mieszkasz.
    > Czy to może też jest wina wszystkich innych, z ev i Lucidem na czele?

    Nie. Chodzi o sprowadzenie problemu progu finansowego do miejsca
    zamieszkania. Miejsce zamieszkania nie przeszkadza w użytkowaniu
    EV tylko nie byłoby to atrakcyjne cenowo.
    Może stać mnie na fanaberie, ale musze mieć swiadomość ile akurat ja
    dopłacam.

  • 325. Data: 2021-01-19 17:11:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-01-2021 o 15:57, cef pisze:

    > Możesz to sobie traktować jak hejt, ale
    > nie zabronisz mi tego sposobu dostępu do informacji.

    Nie rozumiesz co czytasz?
    Bo cały czas chodzi o to żebyś nie pisał (tegosameog hejtu w kółko),
    czytać sobie możesz do woli.

    > Po co mam pożyczać rzecz, która może okazać się
    > kompletną porażką?

    Żeby wiedzieć czy jest kompletną porażką.

    > Pożyczasz dźwig dwudziestotonowy,

    A czy gdzieś rozpisuję się o dźwigach, albo kłamię, ze jestem nimi
    zainteresowany?

    > Nie rozumiem dlaczego proponujesz mi 10-letniego diesla?
    > Za 100tys kupię cztero-pięciolatka i do tego porównuję.

    Ile razy można?
    Aż znowu na plonka zarobisz, czy co chcesz osiągnąć?

    > Przesadziłeś.

    Nie.
    Takie miałeś oczekiwania.

    > Coś zmyślasz.
    > Nic nie zatajałem.

    Tylko zapomniałeś napisać, że kosztuje Cię to o 1/3 mniej niż piszesz?

    > No to jest właśnie ten cel - rząd wydatku 100tys na auto.
    > Niekoniecznie nowe.

    Ale Ty nie chcesz kupić elektryka.
    Inaczej byś się zainteresował choćby ofertami, jako drugie auto.
    Ty chcesz hejtować.

    > Skoro tak uważasz.
    > Ale doradzam Positivum.

    A ja laxigen.

    > Pozytywnego na razie niewiele mogę wnieść.

    Czyli jedyne czego można oczekiwać po Tobie to hejt.
    Tak jak pisałem.

    Jak Ty weźmiesz laxigen.

  • 326. Data: 2021-01-19 17:13:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-01-2021 o 16:15, cef pisze:

    > Nie. Chodzi o sprowadzenie problemu progu finansowego do miejsca
    > zamieszkania.

    Uwierz mi, klienci Lucida nie mieszkają w blokach.
    Może Ci się to nie podobać, ale takie są fakty.

  • 327. Data: 2021-01-19 17:15:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Sam tego nie wymyśliłem.
    > To wnioski z tego co tu czytam.

    To nie żadne wnioski, tylko bzdurne wymysły.
    Nie po raz pierwszy zresztą.
    Dzień bez wymyślenia podobnej bzdury byłby dla Ciebie dniem straconym.

    > Czyli maksymalny zasięg z katalogu nie jest de facto
    > taki maksymalny.

    Jest.

    > Wydawało mi się, że chyba Myjk tu pisał,
    > komputer elektryka dba o baterię i dla jej dobra nie dopuści
    >  do nadmiernego rozładowania.

    Czyli poniżej 0% (netto).
    A brutto nigdy nie pokazuje i nikt dla brutto nie podaje żadnych wartości.

    > Przynajmniej ja tak zrozumiałem.

    To źle zrozumiałeś.

  • 328. Data: 2021-01-19 17:51:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-19 o 17:11, Cavallino pisze:

    > Nie rozumiesz co czytasz?
    > Bo cały czas chodzi o to żebyś nie pisał (tegosameog hejtu w kółko),
    > czytać sobie możesz do woli.

    To chyba wzajemne niezrozumienie, gdyż ja
    zamierzam zdobywac te informacje pytając tutaj
    o szczegóły i niektóre odpowiedzi mogą wymagać
    precyzyjnego wyjaśniania.

    > Żeby wiedzieć czy jest kompletną porażką.

    Ja wolę jednak rozważyć dokładnie zanim zrobię cos głupiego.
    I dlatego zasięgam informacji, porównuję, wyśmiewam to co
    wydaje mi się śmieszne i tyle.

    > A czy gdzieś rozpisuję się o dźwigach, albo kłamię, ze jestem nimi
    > zainteresowany?

    O matko, jakie drewno...
    Ja mam się rozpisać?

    > Ile razy można?
    > Aż znowu na plonka zarobisz, czy co chcesz osiągnąć?

    To po co mnie wyciągałeś?
    Wpakowałeś mnie tam, bo wyszło, że kłamałeś
    i musiałeś jakoś odpuścić temat.
    Wsadż mnie tam znowu, to na moje pytania
    będą odpowiadać inni.

    A Ty i tak będziesz w cytatach czytał :-)

    > Nie.
    > Takie miałeś oczekiwania.

    Miałem oczekiwania ogólnodostępnej ładowarki za moje pieniądze.
    Dopóki tego nie będzie gdzieś sensownie w pobliżu,
    to nie naładuję się w domu czyli w miejscu zamieszkania
    zdany jestem na Orlen.

    > Tylko zapomniałeś napisać, że kosztuje Cię to o 1/3 mniej niż piszesz?

    Jak się uwzględni wyjaśnienie kosztów, które wyciąłeś,
    to teza o zatajeniu sie nie obroni, bo w porównaniu z tak kalkulowanym
    paliwem nadal będzie ta sama różnica.

    > Ale Ty nie chcesz kupić elektryka.
    > Inaczej byś się zainteresował choćby ofertami, jako drugie auto.
    > Ty chcesz hejtować.

    No właśnie się zapoznałem z ofertami i nadal
    nie widzę, żeby to finansowo miało się opłacać.
    Jedynie mógłbym byc eko i doświadczyć czegoś nowego
    czy powiedzmy ciekawego technicznie.

    > Czyli jedyne czego można oczekiwać po Tobie to hejt.
    > Tak jak pisałem.

    Tak jak rozumiesz.
    Ale jak chcesz, żeby był prawdziwy hejt, to mogę bardziej zwracać uwagę
    na ekstrema i wypytywać o szczegóły tendencyjnie.

  • 329. Data: 2021-01-19 18:11:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-19 o 17:15, Cavallino pisze:
> [...]

    Rzadko widzę pisanie o baterii netto.
    Złośliwie i tendencyjnie zapytam:
    czy używanie pojemności netto ma związek z tym, że nie cała pojemność
    będzie z
    czasem dostępna i operowanie pojemnością netto
    dostępną dla kierowcy ma wytworzyć wrażenie, że
    nie dzieje się nic złego w stosunku do pierwotnej pojemności?

    > To nie żadne wnioski, tylko bzdurne wymysły.
    > Nie po raz pierwszy zresztą.
    > Dzień bez wymyślenia podobnej bzdury byłby dla Ciebie dniem straconym.

    Ale nie zaprzeczasz tym wnioskom przecież.

    > Jest.

    > Czyli poniżej 0% (netto).

    Ale samo rozładowanie do 0% nie jest przecież zdrowe dla baterii.
    Bo to by przeczyło tezie, że trudno cos zepsuć w EV.
    Wydawało mi się, że właśnie komputer sygnalizuje
    wcześniej, że trzeba ładować.

    > A brutto nigdy nie pokazuje i nikt dla brutto nie podaje żadnych wartości.

    Skąd to brutto/netto nagle?

    > To źle zrozumiałeś.

    Może przekaz był za słaby.

  • 330. Data: 2021-01-19 21:47:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-01-2021 o 17:51, cef pisze:

    > To po co mnie wyciągałeś?

    Liczyłem, że otrzeźwiałeś, ale widzę nadal tą samą zapiekłość i ośli
    opór w zaśmiecaniu wątków.

    > Wpakowałeś mnie tam, bo wyszło, że kłamałeś

    To Ty kłamiesz - i to dzień w dzień.

    > To chyba wzajemne niezrozumienie, gdyż ja
    > zamierzam zdobywac te informacje pytając

    Czyli masz zamiar hejtować dalej.
    PLONK