    Subject: Re: samochody, energia, wodór
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <60053c1b$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
    <ru3ivv$jcc$1$Cav@news.chmurka.net>
    <600569b3$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <ru3qih$o5t$1$Cav@news.chmurka.net>
    <60058555$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <ru442b$um8$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6005ae34$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <ru4fq6$6p6$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6005e960$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <ru5ttq$5p9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6006aa9c$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <ru6bk4$d82$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6006d4d0$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <ru6mlg$jk8$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Tue, 19 Jan 2021 15:57:11 +0100

    W dniu 2021-01-19 o 14:26, Cavallino pisze:

    > Właśnie na tym polega problem.
    > Gdybyś nie chciał hejtować, po prosty byś tego nie robił.
    > W każdym razie nie więcej niż raz - czyli kilka miesięcy temu, temat
    > elektryków byłby dla Ciebie zamknięty.

    Możesz to sobie traktować jak hejt, ale
    nie zabronisz mi tego sposobu dostępu do informacji.

    > I co wykonałeś w tym kierunku?
    > Wypożyczyłeś jakieś ev?
    > Nie - po prostu zawracasz gitarę i hejtujesz ev.

    Po co mam pożyczać rzecz, która może okazać się
    kompletną porażką?
    Pożyczasz dźwig dwudziestotonowy, żeby sprawdzić jak się tym jeździ,
    bo ktoś pisze na grupach, że jest super wrażenie z jazdy?
    Czy najpierw sprawdzasz gdzie tym dojedziesz czy przejedziesz pod wiaduktem
    na drodze do domu, czy nie zapadnie się na parkingu przed domem
    ile pali i jak się tym jedzie do Dusznik i do Hiszpanii :-)

    Najpierw sprawdzam informacje, potem interesuję się konkretniej.
    Na razie wypada to blado, ale jeśli uważasz, że obnażanie
    braków EV to hejt, to nic nie poradzę.

    > Dla klientów na powyższe - nie ma i długo nie będzie.
    > Możesz już więc więcej o ev nie pisać.

    Nie rozumiem dlaczego proponujesz mi 10-letniego diesla?
    Za 100tys kupię cztero-pięciolatka i do tego porównuję.

    > No nie dalej jak kilka postów wstecz, oczekiwałeś że spółdzielnia kupi
    > Ci ładowarkę.

    Przesadziłeś. Nawet jak ją postawią, bez mojej interwencji,
    to i tak ja za to zapłacę. Niby skąd spółdzielnia ma pieniądze
    na infrastrukturę?

    > Nie, bo zataiłeś realny koszt.

    Coś zmyślasz.
    Nic nie zatajałem.

    > Ja piszę z punktu widzenia klienta na nowe auto za 100 tys, a sytuacja
    > fanów 10 letnich diesli po taniości, jest mi totalnie obojętna i nijak
    > to co piszę ich nie dotyczy.

    No to jest właśnie ten cel - rząd wydatku 100tys na auto.
    Niekoniecznie nowe.

    > W G11 czy w biznosowej taryfie?
    > Jak to drugie to cofnij się o kilka postów.
    > I czytaj odpowiedzi, a swoją grafomanie możesz przy czytaniu pomijać.

    Może jeszcze mam sobie wybudować elektrownię.
    Zejdź na ziemię i przestań wymyślać, że gdzieś tam jest prąd za darmo,
    ale musisz wybudować dom, zmienić miejsce działalności itp

    > O to, ze gadaliśmy o prądzie za 0,9 w Twojej pracy, który de facto
    > kosztuje Cię 0.6, co raczyłeś zataić.

    Niczego nie zatajałem.
    Porównujemy z ceną paliwa na stacji bez odliczeń podatkowych,
    więc prąd też trzeba brac goły. Jedynie na korzyść wypadnie to, że
    przy prądzie byłoby łatwiej oszukiwać skarb państwa,
    bo w paliwie odliczę 50% VAT i 75 czy /25 w dochodówce
    a prąd rozliczyłbym hurtem z podlicznika i odliczyłbym cały VAT
    i całość mógłbym dać w koszty.
    Ale wtedy do porównań z tankowaniem paliwa
    trzeba by przyjąć cenę ok 3zł za litr.

    > A po co?
    > Żeby hejtować.

    Skoro tak uważasz.
    Ale doradzam Positivum.

    > Znasz ICE, zostań przy nim i nie udzielaj się w wątkach o ev, bo nie
    > masz w nich nic do wniesienia.

    Pozytywnego na razie niewiele mogę wnieść.
    Taka jest rzeczywistość.

    Weź to positivum jednak.