-
311. Data: 2021-01-19 12:50:12
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ru5u59$5sd$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 18-01-2021 o 19:27, J.F. pisze:
>>>> grzeczniej byloby pokazac pare ladowarek 100m od kosciola :-P
>>> Jedną znam w odległości 20 m od kościoła.
>>> W Śremie.
>
>> Do Sremu jechac, aby auto naladowac ?
>Tak, jak chcesz naładować auto w Śremie, to trzeba jechać do Śremu.
>Inaczej się nie da.
Nie, ja chce auto naladowac przy kosciele, bo akurat mam godzinke na
msze :-P
>>> Tak, wiem że to zwykły hejt.
>> Nie, po prostu nie lubie, jak mi ktos wmawia wbrew faktom, ze
>> czarne jest biale :-P
>No na razie to właśnie w ten sposób próbujesz hejtować ev.
>>>>> I średnia i tak wyjdzie Ci 110, mimo jazdy "non stop 150".
>>>> Byc moze.
>>> Nie być może, tylko na pewno.
>> A to zalezy ile sie tych elektrykow trafi :-)
>Już teraz masz podobnie, tylko że nie umiesz czasu liczyć, to o tym
>nie
wiesz.
Owszem, sa jakies malelitraze, co jada 110-120.
Czasem jest ich duzo, czasem sporadycznie, czasem tirow jest gesto,
czasem rzadko - i moga ustapic.
>>>>> I zużycia paliwa przy prędkościach też nie ogarniasz....
>>>> Po prostu mam oszczednego diesla :-)
>>> Nie ogarniasz.
>> sie skonczy epidemia, to specjalnie dla ciebie wlacze logowanie :-)
>Powinieneś to zrobić, zanim napisałeś pierwszego posta w życiu o
>średniej.
Robilem kiedys, juz mi sie znudzilo.
Srednia potrafi wyjsc duza, potrafi wyjsc srednia, potrafi wyjsc
mala - bo godzinna kolejka na bramkach.
Ale elektryk tez dodatkowa godzine postoi, a ladowarki nie ma :-)
Duzo mozna stracic na marudzeniu na stacjach. Kawka, hotdog, toaleta,
kolejka w Macu, a czas leci
... a czasem patrze na zegarek i mam ten dylemacik - hotdog teraz, czy
gnac, za ~1.5h bede mial kolacje w hotelu. Chyba, ze sie wydluzy, i
kuchnie zamkna ... a z dluzszym postojem to na pewno zamkna :-)
J.
-
312. Data: 2021-01-19 12:57:44
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:6005e1f9$0$509$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2021-01-18 o 19:19, J.F. pisze:
> Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
>> Nie oddalajac sie od miasta, to moze byc "lokalnie".
>> Ale 100 km ... troche daleko ..
>80km to się na grzyby jeździ z Wrocławia.
Bywa, ale czy to "lokalnie" ?
Wielu jezdzi na grzyby pod Zielona Gore - tam lepsze :-)
> A do Dusznik czasem jadę
>tylko na chwilę, żeby zabrać jakiś kłopotliwy
>dla PKP bagaż albo odebrać córę od znajomych.
Podrosnie, sama pojedzie ... autobusem czy pociagiem :-)
>A poza tym jak się daną trasę
>robi wiele razy, to staje się ona lokalna.
Taa, taka Warszawa-Krakow, jak sie pracuje w stolycy, a mieszka u
siebie :-)
Czy tam Katowice - wloskie alpy po 30 wyjazdach :-)
J.
-
313. Data: 2021-01-19 13:10:50
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 19-01-2021 o 12:50, J.F. pisze:
> Nie, ja chce auto naladowac przy kosciele, bo akurat mam godzinke na
> msze :-P
No i dostałeś przykład miejsca w którym możesz to zrobić.
>> Już teraz masz podobnie, tylko że nie umiesz czasu liczyć, to o tym nie
> wiesz.
>
> Owszem, sa jakies malelitraze, co jada 110-120.
Są odcinki że wszyscy tyle jadą.
Na lewym pasie rzecz jasna.
> Srednia potrafi wyjsc duza, potrafi wyjsc srednia, potrafi wyjsc mala -
> bo godzinna kolejka na bramkach.
> Ale elektryk tez dodatkowa godzine postoi, a ladowarki nie ma :-)
Możesz nie wjeżdżać na autostradę gdy są korki, oszczędność czasu
ogromna, a i tak pojedziesz niewiele wolniej. ;-)
>
> Duzo mozna stracic na marudzeniu na stacjach. Kawka, hotdog, toaleta,
> kolejka w Macu, a czas leci
Ano właśnie.
I wychodzi średnia grubo poniżej 100.
I tyle właśnie są warte te pierdzielenia o "średnia 150".
-
314. Data: 2021-01-19 13:47:12
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-01-19 o 11:17, Cavallino pisze:
> W dniu 19-01-2021 o 10:47, cef pisze:
>
>>>> Co jakiś czas wyskakujesz z jakimś płaczem, że hejt.
>>>
>>> Stwierdzam fakt.
>>
>> Na tej samej zasadzie ja mogę stwierdzić,
>> że Ciebie opłaca jakieś inne lobby.
>
> Jest różnica, pomiędzy opisywaniem czegoś z czego jest się zadowolonym,
> a hejtem czegoś czego się nie ma, nie miało, pewnie mieć nie będzie, a
> do tego nie ma się nawet o tym pojęcia...
Ja nie podaję żadnych informacji, bo na temat eksploatacji elektryków
wypowiadam się tylko porównawczo w stosunku do tego co znam.
Nie moja wina, że EV wypada tak słabo i negatywnie, że uważasz to za hejt.
> Choćby taka, że hejt i tego typu trolling to zło.
>
>> Koncerny paliwowe, to się szybko przestawią na
>> przerób ropy na coś innego,
>
> Oczywiście.
> Arabowie np. będą sprzedawać piasek z pustyni. ;-)
Jak ropy będzie dość i wydobycie się jeszcze będzie opłacało
w obliczu energetycznego przestawienia się na kieszonkową
energię atomową, to Arabowie wytworzą modę na smarowanie nóg
naftą i się sfinansują.
>> producenci ICE to też w większosci producenci EV > i jak zobaczą, że
>> na EV też można zarobić, to zaczną to robić.
>
> No właśnie mają interes w tym, żeby tego nie robić, bo więcej zarabiają
> na ISTNIEJĄCYH ice i nie muszą inwestować grubej kasy w coś na czym
> można się przejechać z braku doświadczenia (tak jak VW w ID3).
Jakoś inwestują. Większość marek EV, które się pojawiają
w sugestiach tutaj, to jednak potentaci ICE.
> Więc robią wszystko, żeby w ten proces włożyć kij w szprychy tego
> procesu, z opłacaniem trolli włącznie.
Nie zabiegam o to, ale jak zarobię choć złotówkę,
to się pochwalę.
>>> Oczywiście że można się podpiąć na 2h i sobie iść.
>>> Większość elektryków na AC nie naładuje się do pełna w tym czasie.
>>
>> Owszem w materiałach reklamowych widzę zwykle:
>> czas ładowania ok 1 godz - do 80%
>> Czyli do pełna z definicji się nie ładuje.
> W 1 h nie.
> Ale generalnie to pr-owa informacja i nie tu tkwi haczyk, gdzie się
> Tobie wydaje.
>
> Po prostu od 80 do 100% trwa to dłużej niż 0-80%, do tego nie jest
> zalecane i rzadko kto z tych powodów tak ładuje.
> Więc żeby nie straszyć czasem, podają tylko czas ładowania do 80.
> Ładniej to wygląda w folderach.
A ten zasięg max podają dla 100% naładowania czy tych 80%?
Czy poruszając się autem EV, które ma katalogowo zasięg max do 450km
i czas ładowania podany też do 80% rzędu 1 godz to jadąc w długą trasę z
dostępem jedynie do szybkiego ładowania muszę liczyć, że tak naprawdę
jak się naładuję do 80% to do kolejnego punktu ładowania przejadę
nie 450km tylko około 350km?
>>>> A tu się okazuje, że trzeba pilnować czasu ładowania i przyjść jak
>>>> się skończy > To jest niewygoda, o której nie wiedziałem wcześniej,
>>>
>>> I jesteś w 100% przekonany, ze już o tym nie było pisane kilka
>>> miesięcy temu, czy znowu kłamiesz, że dowiedziałeś się wczoraj?
>>
>> Może i było - nie wiem.
>> Nie czytam wszystkich watków o EV.
>> Ja się dowiedziałem z tego wątku.
>
> Ale przeprosisz ładnie, gdy znajdę, że jednak już i Ty na ten temat
> gardłowałeś?
Ja sobie nie przypominam, ale jak znajdziesz,
to zaszczekam. Nawet jeśli z kontekstu będzie wynikało, że
chodziło o coś innego.
>>>> Wybacz, ale jeśli nie postawi spółdzielnia z powodów
>>>> ryzyka dewastacji, to dlaczego ja mam podjąć to ryzyko?
>>>
>>> Bo to Ty chcesz ładować mieszkając w bloku?
>>
>> Nie za każdą cenę.
>
> Ale nadal piłeczka jest po Twojej stronie.
> Całość można ukryć w zamykanej skrzynce w stylu zwykłej skrzynki
> elektrycznej.
To jeszcze droższa wersja i raczej nie praktykowana.
>>> Nie liczyłeś, nie wiesz nawet że tak się da, nie masz pojęcia o czy
>>> gadasz, ale wiesz że się nie zwróci.
>>> Innym się jakoś opłaca, tylko Tobie nic i nigdy.
>>> Oczywiście nie licząc ice.
>>
>> Innym się opłaca?
>> Pokaż mi zatem jakąś ładowarkę wewnątrz blokowiska?
>
> W jaki sposób mam Ci pokazać?
> Szukałeś i nie znalazłeś, czy liczysz że ktoś znowu coś zrobi za Ciebie,
> a Tobie pozostanie przypieprzenie się np. do koloru?
>
> Ja wiem kto i gdzie to postawił, bo sytuacja była opisywana nieraz na
> forach o ev.
> Jakbyś naprawdę był zainteresowany elektrykiem, to też byś to już czytał.
Jestem zainteresowany na tyle, żeby się przesiąść czy spróbować bez
komplikacji.
>>> No tak, bo ktoś powinien też Tobie to kupić, tak jak tą ładowarkę? ;-0
>>
>> Skąd taki wniosek?
>> Po prostu ceny są dla mnie nieodpowiednie.
>> Przekalkulowałem, że mi się nie opłaca.
>
> I dopóki nic się nie zmieni, w Twoich kalkulacjach możesz zaprzestać
> pisania o ev.
> Kup sobie 10 letniego diesla i nie truj.
Czyli sam potwierdzasz, że nie ma sensownej alternatywy.
Tylko takie wymagające inwestycji, naginania się itp
>> Ty też nie ładujesz się na pukntach gdzie
>> trzeba płacić 10zł/kWh i za czas postoju 10zł/godz.
>
> Bo wcześniej zainwestowałem we własny dom, własny garaż i własną
> fotowoltaikę.
> A jak mieszkałem w bloku, to też miałem wykupiony garaż 200 m dalej.
>
> Więc nie płaczę, ze ktoś mi nie chce tego dać za darmo.
Ale ja nie chcę za darmo.
Sprawdzam czy opłaca się ta technologia dla mnie i
interesuje mnie wersja z minimalnymi inwestycjami.
Nikt nie zmusza mnie do budowania stacji paliw
jak chcę jeździć spaliniakiem.
>>>>> Tylko podałeś koszt z d...., a nie to co musiałbyś zapłacić.
>>>>
>>>> Co konkretnie podałem nie tak?
>>>
>>>
>>> Ile kosztowałby Cię za prąd.
>>
>> Podałem konkretną cenę ile kosztowałby mnie prąd.
>
> Nie - podałeś ceną którą musisz zapłacić energetyce, nic nie robiąc, ale
> to nie był Twój koszt tego prądu.
Podałem właśnie wersję bezinwestycyjną - najprostszą.
I ona wypada blado w porównaniu z ICE.
>> Jako alternatywę podaje się ładowanie samodzielnie w domu
>> najczęsciej prawie za darmo, bo niby pradem ze słońca
>> czy w nocnej taryfie. W obu tych wypadkach będzie
>> to cena rzędu 0,3zł za 1kWh.
>>
>> Ale ja mieszkam w bloku więc te ceny są nierealne dla mnie.
>
> Są realne, ale musisz najpierw zainwestować.
Czyli EV wymaga inwestowania, bo inaczej jest słabo opłacalne?
>> Realną ceną będzie dla mnie naładowanie się samodzielnie za te ok 0,9
>> brutto
>
> Czyli realnie 0,6.
> Tak jak dla każdego w tym kraju innego w taryfie G11.
Jak doszedłeś do tego realnie 0,6?
>>>> Ale ten prąd po 0,6 mam na 8 pietrze.
>>>
>>> Nie o tym była mowa.
>>
>> Właśnie o tym.
>
> Jak sam piszesz powyżej - nie.
Nie bardzo rozumiem o co Ci tutaj chodzi?
Pomijam ładowarki publiczne darmowe.
Mam prąd w bloku na 8 piętrze w taryfie jednostrefowej-
taryfę mogę pewnie zmienić na jakąś tańszą w nocy.
Ale jak mam wnosić to auto na 8 pietro?
Mam zainwestować w dźwig czy okablować blok?
Natomiast w pracy mam dostęp bez żadnej inwestycji do prądu, ale tam
kosztuje 0,90.
Porównuję sytuację jaka jest a nie jak się przeprowadzę
do domu.
>> A ja nie uważam, że Tobie płacą koncerny od EV.
>> Po prostu ścierają się dwie opcje.
>
>
> Nie - ja piszę jak jest, a Ty hejtujesz.
> To nie jest inna opcja, to po prostu trolling w złych intencjach.
Nie, ja tez pisze jak jest. Znam ICE i tego porównuję.
To, ze EV wypada słabo, to nie jest hejt, tylko
wynik porównań.
> Inaczej nie wchodziłbyś w ogóle na wątki o ev, bo by Cię to nie
> interesowało, bo jak sam stwierdziłeś, nie kalkuluje Ci się.
Żeby ustalić czy się opłaca czy nie muszę się minimalnie
zainteresować. Zaglądam do tych wątków z EV, bo innych praktycznie nie ma.
I jak czasem czytam jakieś dziwaczne wnioski, to coś tam wtrącam,
ale najczęsciej spada na mnie jakaś lawina pretensji.
>>>>>> Przeszkadza Ci jakaś niedokładność ceny o 2-3 grosze
>>>>>
>>>>> O 50%.
>>>>
>>>> Co tam sobie założyłeś?
>>>
>>> Po prostu wiem ile kosztuje w Polsce prąd.
>
> Nie.
> Każdy w tym kraju może płacić za prąd 0,6 zł.
> A czy zrobi to poprzez taryfę dla gospodarstw domowych, czy poprzez
> taryfę dla firm, w której wrzuci to sobie w koszty, to bez znaczenia - w
> obu przypadkach realnie zapłaci tyle samo.
No ale opisałem Ci swój przypadek.
Czego nie rozumiesz?
> Można też taniej, na darmowych ładowarkach, ale to wymaga czasu i zmiany
> sposobu myślenia.
To jest cena wygody, za którą się płaci.
Są ludzie, którzy korzystają z wygody jaką dają np elektryczne szyby
czy duży zasięg a są tacy, którzy wolą kręcić korbką ręcznie
albo zatrzymywać się co 100km, żeby dalej zajechać.
> Jak kogoś nie stać ani na jedno, ani na drugie, to jeździ paskiem w
> dieslu i nie zawraca gitary.
Albo wybuduje sobie elektrownię?
Szukam po prostu kompromisu pomiędzy tymi rozwiązaniami.
-
315. Data: 2021-01-19 13:49:11
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-01-19 o 11:35, Cavallino pisze:
> W dniu 19-01-2021 o 11:25, cef pisze:
>> W dniu 2021-01-19 o 11:20, Cavallino pisze:
>>> W dniu 19-01-2021 o 11:04, cef pisze:
>>>
>>>>>> Konkretnie moich potrzeb.
>>>>>
>>>>> Z tego co piszesz, to Ty masz potrzeby na Riviana, tylko Cię na
>>>>> niego nie stać (i pewnie nigdy nie będzie), więc z zawiści trujesz
>>>>> d... i hejtujesz ev dzień w dzień.
>>>>
>>>> Przeciez wiesz, że akurat SUVy to nie jest moje marzenie.
>>>
>>> Ok, miało być Lucid'a.
>>
>> Strasznie nieczytelna dla mnie strona strona internetowa.
>> Nie kupiłbym
>
>
> Oczywiście że byś nie kupił, przecież to napisałem już wczoraj.
>
> I strona internetowa, to najmniejszy z pretekstów.
> Raczej nikt mieszkający w bloku go nie kupi.
>
> Chyba że to będzie blok nad najlepszą plażą w Monaco, LA, albo w Miami....
No cóż widać, że argumenty się skończyły
i jedziemy ad personam.
-
316. Data: 2021-01-19 14:11:25
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-01-19 o 13:47, cef pisze:
> W dniu 2021-01-19 o 11:17, Cavallino pisze:
>> Po prostu od 80 do 100% trwa to dłużej niż 0-80%, do tego nie jest
>> zalecane i rzadko kto z tych powodów tak ładuje.
>> Więc żeby nie straszyć czasem, podają tylko czas ładowania do 80.
>> Ładniej to wygląda w folderach.
>
> A ten zasięg max podają dla 100% naładowania czy tych 80%?
> Czy poruszając się autem EV, które ma katalogowo zasięg max do 450km
> i czas ładowania podany też do 80% rzędu 1 godz to jadąc w długą trasę z
> dostępem jedynie do szybkiego ładowania muszę liczyć, że tak naprawdę
> jak się naładuję do 80% to do kolejnego punktu ładowania przejadę
> nie 450km tylko około 350km?
No i przy okazji jeszcze jedno pytanie,
skoro komputer dba o baterię, to nie pozwoli wyjechać
baterii do tych 20% powiedzmy czyli ten dystans pomiędzy
ładowaniami będzie jeszcze krótszy rzedu 60% tego co podają?
Może coś żle rozumiem z tym podawaniem zasięgu i zasięg
jest podawany dla zakresu ładowania 20%-80%?
Czy na jednym ładowaniu w trasie
przejadę tylko niecałe 300km gdy katalogowo podawane
jest 450km jako maksymalny zasięg?
Czy przejadę 455km startując z naładowanego na 80% i kończąc na 20%
naładowania baterii?
-
317. Data: 2021-01-19 14:26:07
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 19-01-2021 o 13:47, cef pisze:
> Ja nie podaję żadnych informacji, bo na temat eksploatacji elektryków
> wypowiadam się tylko
Właśnie na tym polega problem.
Gdybyś nie chciał hejtować, po prosty byś tego nie robił.
W każdym razie nie więcej niż raz - czyli kilka miesięcy temu, temat
elektryków byłby dla Ciebie zamknięty.
>> No właśnie mają interes w tym, żeby tego nie robić, bo więcej
>> zarabiają na ISTNIEJĄCYH ice i nie muszą inwestować grubej kasy w coś
>> na czym można się przejechać z braku doświadczenia (tak jak VW w ID3).
>
> Jakoś inwestują.
Nie bardzo maja wyjście - widzą już deko trumny nad głową.
>> Po prostu od 80 do 100% trwa to dłużej niż 0-80%, do tego nie jest
>> zalecane i rzadko kto z tych powodów tak ładuje.
>> Więc żeby nie straszyć czasem, podają tylko czas ładowania do 80.
>> Ładniej to wygląda w folderach.
>
> A ten zasięg max podają dla 100% naładowania czy tych 80%?
Oczywiście że dla 100.
To tak jak w reklamach samochodów, w których zawsze zamieszczają zdjęcie
wersji dwa razy droższej od tej której cenę podają.
> Czy poruszając się autem EV, które ma katalogowo zasięg max do 450km
> i czas ładowania podany też do 80% rzędu 1 godz to jadąc w długą trasę z
> dostępem jedynie do szybkiego ładowania muszę liczyć, że tak naprawdę
> jak się naładuję do 80% to do kolejnego punktu ładowania przejadę
> nie 450km tylko około 350km?
Dokładnie.
>> Ale przeprosisz ładnie, gdy znajdę, że jednak już i Ty na ten temat
>> gardłowałeś?
>
> Ja sobie nie przypominam, ale jak znajdziesz,
> to zaszczekam.
Ok, będzie chwila to sprawdzę.
>> Ale nadal piłeczka jest po Twojej stronie.
>> Całość można ukryć w zamykanej skrzynce w stylu zwykłej skrzynki
>> elektrycznej.
>
> To jeszcze droższa wersja i raczej nie praktykowana.
W sensie, że ja coś nieistniejącego wymyślam na poczekaniu tak jak Ty?
Mylisz się, ja piszę o rzeczach które już ktoś wykonał i się tym chwalił.
>> Ja wiem kto i gdzie to postawił, bo sytuacja była opisywana nieraz na
>> forach o ev.
>> Jakbyś naprawdę był zainteresowany elektrykiem, to też byś to już czytał.
>
> Jestem zainteresowany na tyle, żeby się przesiąść czy spróbować bez
> komplikacji.
I co wykonałeś w tym kierunku?
Wypożyczyłeś jakieś ev?
Nie - po prostu zawracasz gitarę i hejtujesz ev.
>> I dopóki nic się nie zmieni, w Twoich kalkulacjach możesz zaprzestać
>> pisania o ev.
>> Kup sobie 10 letniego diesla i nie truj.
>
> Czyli sam potwierdzasz, że nie ma sensownej alternatywy.
Dla klientów na powyższe - nie ma i długo nie będzie.
Możesz już więc więcej o ev nie pisać.
>>> Ty też nie ładujesz się na pukntach gdzie
>>> trzeba płacić 10zł/kWh i za czas postoju 10zł/godz.
>>
>> Bo wcześniej zainwestowałem we własny dom, własny garaż i własną
>> fotowoltaikę.
>> A jak mieszkałem w bloku, to też miałem wykupiony garaż 200 m dalej.
>>
>> Więc nie płaczę, ze ktoś mi nie chce tego dać za darmo.
>
> Ale ja nie chcę za darmo.
No nie dalej jak kilka postów wstecz, oczekiwałeś że spółdzielnia kupi
Ci ładowarkę.
>> Nie - podałeś ceną którą musisz zapłacić energetyce, nic nie robiąc,
>> ale to nie był Twój koszt tego prądu.
>
> Podałem właśnie wersję bezinwestycyjną - najprostszą.
Nie, bo zataiłeś realny koszt.
>> Są realne, ale musisz najpierw zainwestować.
>
> Czyli EV wymaga inwestowania,
Ja piszę z punktu widzenia klienta na nowe auto za 100 tys, a sytuacja
fanów 10 letnich diesli po taniości, jest mi totalnie obojętna i nijak
to co piszę ich nie dotyczy.
>> Czyli realnie 0,6.
>> Tak jak dla każdego w tym kraju innego w taryfie G11.
>
> Jak doszedłeś do tego realnie 0,6?
W G11 czy w biznosowej taryfie?
Jak to drugie to cofnij się o kilka postów.
I czytaj odpowiedzi, a swoją grafomanie możesz przy czytaniu pomijać.
>>>> Nie o tym była mowa.
>>>
>>> Właśnie o tym.
>>
>> Jak sam piszesz powyżej - nie.
>
> Nie bardzo rozumiem o co Ci tutaj chodzi?
O to, ze gadaliśmy o prądzie za 0,9 w Twojej pracy, który de facto
kosztuje Cię 0.6, co raczyłeś zataić.
>> To nie jest inna opcja, to po prostu trolling w złych intencjach.
>
> Nie, ja tez pisze jak jest. Znam ICE i tego porównuję.
A po co?
Żeby hejtować.
Znasz ICE, zostań przy nim i nie udzielaj się w wątkach o ev, bo nie
masz w nich nic do wniesienia.
>> Inaczej nie wchodziłbyś w ogóle na wątki o ev, bo by Cię to nie
>> interesowało, bo jak sam stwierdziłeś, nie kalkuluje Ci się.
>
> Żeby ustalić czy się opłaca
Dawno to ustaliłeś, a od tego czasu tylko hejtujesz.
>> Każdy w tym kraju może płacić za prąd 0,6 zł.
>> A czy zrobi to poprzez taryfę dla gospodarstw domowych, czy poprzez
>> taryfę dla firm, w której wrzuci to sobie w koszty, to bez znaczenia -
>> w obu przypadkach realnie zapłaci tyle samo.
>
> No ale opisałem Ci swój przypadek.
Tak - właśnie ten drugi.
>> Jak kogoś nie stać ani na jedno, ani na drugie, to jeździ paskiem w
>> dieslu i nie zawraca gitary.
>
> Albo
Jego wybór.
Zanim tego nie zrobi - jeździ tym co wybrał i wypowiada się o tym co wybrał.
A nie hejtuje inne opcje.
-
318. Data: 2021-01-19 14:27:27
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 19-01-2021 o 13:49, cef pisze:
> W dniu 2021-01-19 o 11:35, Cavallino pisze:
>> W dniu 19-01-2021 o 11:25, cef pisze:
>>> W dniu 2021-01-19 o 11:20, Cavallino pisze:
>>>> W dniu 19-01-2021 o 11:04, cef pisze:
>>>>
>>>>>>> Konkretnie moich potrzeb.
>>>>>>
>>>>>> Z tego co piszesz, to Ty masz potrzeby na Riviana, tylko Cię na
>>>>>> niego nie stać (i pewnie nigdy nie będzie), więc z zawiści trujesz
>>>>>> d... i hejtujesz ev dzień w dzień.
>>>>>
>>>>> Przeciez wiesz, że akurat SUVy to nie jest moje marzenie.
>>>>
>>>> Ok, miało być Lucid'a.
>>>
>>> Strasznie nieczytelna dla mnie strona strona internetowa.
>>> Nie kupiłbym
>>
>>
>> Oczywiście że byś nie kupił, przecież to napisałem już wczoraj.
>>
>> I strona internetowa, to najmniejszy z pretekstów.
>> Raczej nikt mieszkający w bloku go nie kupi.
>>
>> Chyba że to będzie blok nad najlepszą plażą w Monaco, LA, albo w
>> Miami....
>
> No cóż widać, że argumenty się skończyły
> i jedziemy ad personam.
Typowe, czyli nawet nie sprawdziłeś tej ceny, więc nie wiesz o czym mowa?
Bo mnie to dotyczy w takim samym stopniu, też mnie nie stać na Lucida.
-
319. Data: 2021-01-19 14:30:38
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 19-01-2021 o 14:11, cef pisze:
> W dniu 2021-01-19 o 13:47, cef pisze:
>> W dniu 2021-01-19 o 11:17, Cavallino pisze:
>
>>> Po prostu od 80 do 100% trwa to dłużej niż 0-80%, do tego nie jest
>>> zalecane i rzadko kto z tych powodów tak ładuje.
>>> Więc żeby nie straszyć czasem, podają tylko czas ładowania do 80.
>>> Ładniej to wygląda w folderach.
>>
>> A ten zasięg max podają dla 100% naładowania czy tych 80%?
>> Czy poruszając się autem EV, które ma katalogowo zasięg max do 450km
>> i czas ładowania podany też do 80% rzędu 1 godz to jadąc w długą trasę
>> z dostępem jedynie do szybkiego ładowania muszę liczyć, że tak naprawdę
>> jak się naładuję do 80% to do kolejnego punktu ładowania przejadę
>> nie 450km tylko około 350km?
>
> No i przy okazji jeszcze jedno pytanie,
> skoro komputer dba o baterię, to nie pozwoli wyjechać
> baterii do tych 20% powiedzmy
Znowu wymyśliłeś nową bzdurę?
Wartość baterii netto (czyli to co Ci samochód pokazuje w %), możesz
wyjeżdżać i ładować od 0% do 100%.
Maksymalny zasięg jest podawany dla wartości maksymalnej.
Oczywiście w optymalnych warunkach.
Ale bardziej realnych niż przy ice, o hybrydach nie wspominając.
Czasy ładowania podawane są różnie, przez różnych producentów, zazwyczaj
jednak do 100%.
-
320. Data: 2021-01-19 14:44:25
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-01-19 o 14:27, Cavallino pisze:
> W dniu 19-01-2021 o 13:49, cef pisze:
>> W dniu 2021-01-19 o 11:35, Cavallino pisze:
>>> W dniu 19-01-2021 o 11:25, cef pisze:
>>>> W dniu 2021-01-19 o 11:20, Cavallino pisze:
>>>>> W dniu 19-01-2021 o 11:04, cef pisze:
>>>>>
>>>>>>>> Konkretnie moich potrzeb.
>>>>>>>
>>>>>>> Z tego co piszesz, to Ty masz potrzeby na Riviana, tylko Cię na
>>>>>>> niego nie stać (i pewnie nigdy nie będzie), więc z zawiści
>>>>>>> trujesz d... i hejtujesz ev dzień w dzień.
>>>>>>
>>>>>> Przeciez wiesz, że akurat SUVy to nie jest moje marzenie.
>>>>>
>>>>> Ok, miało być Lucid'a.
>>>>
>>>> Strasznie nieczytelna dla mnie strona strona internetowa.
>>>> Nie kupiłbym
>>>
>>>
>>> Oczywiście że byś nie kupił, przecież to napisałem już wczoraj.
>>>
>>> I strona internetowa, to najmniejszy z pretekstów.
>>> Raczej nikt mieszkający w bloku go nie kupi.
>>>
>>> Chyba że to będzie blok nad najlepszą plażą w Monaco, LA, albo w
>>> Miami....
>>
>> No cóż widać, że argumenty się skończyły
>> i jedziemy ad personam.
>
> Typowe, czyli nawet nie sprawdziłeś tej ceny, więc nie wiesz o czym mowa?
> Bo mnie to dotyczy w takim samym stopniu, też mnie nie stać na Lucida.
Nie chodzi mi o argument cenowy tylko miejsca zamieszkania.